Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tulee kysymättä kylään

Miniä
19.12.2017 |

Meillä on uusperhe, johon kuuluu mieheni lisäksi hänen kaksi poikaa (12v ja 14v). Pojat asuvat meidän luonamme joka toinen viikko. Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä kohta kolme vuotta, ja noin vuosi sitten ostin hänen omistamastaan omakotitalosta puolet. Ennen kuin olemme mieheni kanssa tavanneet, niin hänen äitinsä on autellut ilmeisen paljon poikien hoidossa, kun mieheni on ollut yksinhuoltaja ja pojat olleet pienempiä.

Nyt on kuitenkin tilanne, että anoppi ilmeisesti edelleen luulee voivansa tulla meille kysymättä "auttamaan" poikien hoidossa - tulee koulun jälkeen meille ja laittaa ruuat yms., kuskaa poikia sinne tänne.

Tulen töistä kotiin aikaisemmin kuin mieheni ja on jotenkin aina järkytys kun anoppi on puuhastelemassa "mun" keittiössä. Passaa minun mielestäni jo isoja poikia, jotka ihan hyvin pärjäisi muutaman tunnin yksin. Poikien ei ns. tarvitse tehdä mitään itse.

Minulle koti on merkinnyt aina rauhan paikkaa ja en pidä yllätysvieraista, tai ylipäätään vieraista kotonani. Olemme puhuneet asiasta mieheni kanssa ja anopin käynnit ovat kyllä vähentyneet, mutta tänään viimeksi kun raahasin ruokaa kaupasta tehdäkseni perheellemme iltaruuan, olikin anoppi hakenut pojat koulusta ja tehnyt heille ruuan. Edes mieheni ei tiennyt hänen vierailusta mitään.

Miten voisin kauniisti sanoa että en halua vieraita kotiini - tai ainakaan ilmoittamatta? Ja niin etten hirveästi loukkaisi. Muuten tulemme anopin kanssa hyvin toimeen, mutta tämä asia rassaa kun tunnen että yksityisyyttäni loukataan.

Pojat voisi mielestäni hyvin vierailla mummolassa, mutta eivät kuulemma halua mennä sinne, joten mummo tietysti tulee kätevästi meille..argh.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole teineille parempaa kuin se että joku on kotona vastassa. Paikalla ja läsnä.

T. Yläkoulun ope

Vierailija
42/42 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Kalevauva vielä hengissä? Heidän pitäisi tehdä biisi nimeltä Kysymättä kylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi