Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhempien vierailut

Vierailija
18.12.2017 |

Miten teillä menee molempien sukujen ainoan lapsenlapsen näkemiset jos toiset isovanhemmat asuvat kauempana mutta ovat valmiita viikottain ajamaan yhteensä 5 tuntia lasta katsomaan. Onko liikaa että mies joutuu katsomaan appivanhempiaan 5h sinä päivänä jos on kotona?
Miehen vanhemmat asuvat samassa kaupungissa mutta eivät tule koskaan meille vaan haluavat lapsen heille kylään.
Molemmat vanhemmat eivät niin pidä appivanhemmistaan, joten erimielisyyksiä on.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä appivanhemmat yrittivät juurikin tuota. Miehen isä tuli auttamaan ekan asuntomme rempassa. Kuinka ollakaan homma meni niin, että alkoi puuttua materiaalivalintoihin, tuoda omiaan ja anoppi kuskasi vanhoja verhojaan jne.

Rempan kruunasi yllätysvisiitti pyhäpäivän aamuna kello 6 kun appivanhemmat halusivat tulla katsomaan ”remonttinsa” tuloksia.

Siitä oppineena olen jokaikisen käynnin yhteydessä noudattqnut kaavaa että vain kutsumalla tullaan, joka vierailussa korostan sanavalinnoin, rttä ovat kylässä jne.

Vierailija
62/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vain kilahtaa, kun mies opiskelee, ei käy koskaan töissä, ei ehdi remontoida, kun istuu vanhempiensa luona vapaa-ajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n perhe-elämä kuulostaa kamalalta.

Mies on käytössä ulkopuolinen, eikä hänen äitinsä kelpaa vauvaa hoitamaan.

Ap:n vanhemmat remontoivat ap:n kotia ja tekevät kotitöitä, ja mies on tästäkin ulkopuolella.

Ap:n pitäisi katkaista napanuora ja alkaa elämään perhe-elämää miehensä kanssa.

Tuo tilanne on tuttu minullekin. Äitini, joka jäi nuorena leskeksi yritti alkaa elämään minun perhe-elämääni. Oikein vaati että hänen kanssaan pitäisi tehdä kaikki tärkeät päätökset. Sekaantui remontteihin ja pyrki auttamaan aivan liian paljon. Hänelle piti aivan tosissaan tehdä selväksi että hän ei puutu perheeni päätöksiin vaan teen ne yhdessä mieheni kanssa.

Nyt hän yrittää samaa veljeni perheen kanssa. Säälittää jo veljen ja vaimonsa tilanne. Heillä on vaimon äiti vähintään yhtä paha, ellei jopa pahempi sekaantuja. Suunnittelee nyt muuttavansa muutamaksi viikoksi tyttärensä luokse auttamaan kun heille syntyy vauva. Toivon kovasti että parisuhteensa kestää tämän kaiken.

Huh sun äitisi kuulostaa anopiltani. Ennen lapsemme syntymää oli jo järkkäämässä suurin piirtein apurinkiä mulle ennen vauvan syntymää ja sen jälkeen. Itse olisi kovin mielellään muuttanut meille hetkeksi, että saa siivota kotimme, olla vastaanottamassa vauvamme miehen kanssa kun kotiudutaan, toki olisi vastasyntynyttä halunnut hoitaa - ilman että olemme kotona.

Hrrrr kylmiä väreitä tulee kun muistelen, vielä näin kolmen lapsen jälkeenkin. Kai jotkut tykkäävät tuollaisesta avusta, mutta uskon että suurin osa äideistä haluaa olla ihan rauhassa perheen ulkopuolisilta ennen synnytystä. Hakeutuvathan eläimetkin rauhalliseen paikkaan synnyttämään ja pesimään jo hyvissä ajoin. Hormoneissa noista jää vielä ikävät muistot, mitkä pahimmillaan pilaavat äiti-tytär ja anoppi-miniä suhteita. Kyllä synnyttävälle/synnyttäneelle naiselle pitää aina ymmärtää antaa tilaa. En sitten tiedä ovatko tällaiset naiset myös kokeneet jotenkin etteivät itse pärjänneet vauvan kanssa/viimeisillään raskaana, joten sillä tavalla ajatellen sen voisi ymmärtää aitona haluna auttaa. Minulla on ollut lasten ollessa pieniä ollut tosi kova tarve hoitaa lapset itse. Eli kai näissä jossain määrin aina vaikuttaa persoonallisuuskin. Mitä toinen arvostaa, sitä toinen inhoaa.

Vierailija
64/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus vain kilahtaa, kun mies opiskelee, ei käy koskaan töissä, ei ehdi remontoida, kun istuu vanhempiensa luona vapaa-ajat.

Ja ratkaisu tähän on sotkea perheen elämään ne toisetkin isovanhemmat?

Vierailija
65/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa kumpikin nyt se niiden isovanhempien sotkeminen oman perheenne elämään.

Remontit tehdään itse tai teetetään itse maksua vastaan ammattilaisella.

Lapsi hoidetaan itse, ei niin että isovanhemmille jaetaan jotain sloteja.

Isovanhempien luona kyläillään sivistyneesti, normiaikoja, toimeen tullen.

Isovanhemmat kyläilevät perheen luona vieraina. Eivät remppareiskoina tai kodinhoitajina.

Tässähän tämä tuli. 

Tuntuu että liian usein sukulaisia kohdellaan kuin palvelijoita, joista aiheutuva haitta halutaan minimoida ja hyöty maksimoida. 

Kehoitan aikuistumaan. 

Vierailija
66/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä appivanhemmat yrittivät juurikin tuota. Miehen isä tuli auttamaan ekan asuntomme rempassa. Kuinka ollakaan homma meni niin, että alkoi puuttua materiaalivalintoihin, tuoda omiaan ja anoppi kuskasi vanhoja verhojaan jne.

Rempan kruunasi yllätysvisiitti pyhäpäivän aamuna kello 6 kun appivanhemmat halusivat tulla katsomaan ”remonttinsa” tuloksia.

Siitä oppineena olen jokaikisen käynnin yhteydessä noudattqnut kaavaa että vain kutsumalla tullaan, joka vierailussa korostan sanavalinnoin, rttä ovat kylässä jne.

Lähes samanlainen kokemus ex-miehen vanhempien kanssa aikanaan. Siellä alettiin suunnitella huonejakoja miehen vanhempien mielen mukaan kun en ollut paikalla. Anoppi meinasi tilata meidän kyllä ihan itse rahoittaman keittiön mieleisekseen. Ja minulle sanottiin kylmäkiskoisesti, että roolini on pysyä pois tieltä. En pysynyt ja mies sai valita. Joko hän remontoi talon isänsä kanssa itselleen ja vanhemmilleen. Tai tehdään itse ja maksetaan ulkopuolisille meidän kodista. Eksä valitsi jälkimmäisen. Tosin se suhde kaatui myöhemmin omaan mahdottomuuteensa.