Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhempien vierailut

Vierailija
18.12.2017 |

Miten teillä menee molempien sukujen ainoan lapsenlapsen näkemiset jos toiset isovanhemmat asuvat kauempana mutta ovat valmiita viikottain ajamaan yhteensä 5 tuntia lasta katsomaan. Onko liikaa että mies joutuu katsomaan appivanhempiaan 5h sinä päivänä jos on kotona?
Miehen vanhemmat asuvat samassa kaupungissa mutta eivät tule koskaan meille vaan haluavat lapsen heille kylään.
Molemmat vanhemmat eivät niin pidä appivanhemmistaan, joten erimielisyyksiä on.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kahvittelua vaan tekevät käytännössä työpäivän.

Lasta näkevät siinä ohessa ja menojemme mukaan. Mies ei ehdi remontoimaan.

Enemmän miehen äiti haluaisi tästä mummoprojektia ja kyllästymiseen asti vonkasi jo 1kk vauvaa hoitoon.

Ajattelin että täältä voisi kysyä muiden käytäntöjä mutta enemmän täällä vai mutuillaan millainen tilanne mahtaisi olla.

Ja sijsi en nyt vieraile vanhemmillani kun mies ei pidä siitä, että oltaisiin poissa paru yötä. Toki kun miehellä on ollut joku viikonloppureissu niin ollaan silloin käyty minun kotipuolessa.

Mies ei ehdi remontoimaan, mutta apukaan ei kelpaa.

Mies ei halua sinun menevän vanhempiesi luo hoitovapaalla. Mitenkäs töihin meno muuttaisi asian? Silloinko voisit mennä? Onko miehesi ihan ok?

Vierailija
22/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se älyttömän paljon jos kerta viikkoon ollaan kokopäivä. Sitten kun remppa on ohi niin varmasti vähempikin riittää, esim. kerran kahdessaviikossa.

Ei kannata tehdä isovanhempien tapaamisista mitään kilpailua, ne ovat lapsen sukulaisia ja sellaisina pysyvät ilman mitään tapaamisten mittailuja.

Lapsi ei ole mikään kiertopalkinto, vaan ihan uusi ihminen jonka tarpeet pitää ottaa ennenkaikkea huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellen matkoihin menee yhteensä 5 tuntia, en lähde edestakaisin ajelemaan tunnin takia kun lapsen rytmitkin heittelevät matkoilla.

Vierailija
24/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä toivoisin nimenomaan lapsilähtöistä, mitä miehen suku ei ajattele.

Vierailija
25/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä logiikka on ajatuksessa että kun lapsi menee päiväkotiin, on helpompi vierailla siellä isovanhemmilla?

Meillä ainakin se päivähoito vähensi huomattavasti yhteydenpitoa, koska haluttiin itsellekin sitä perheaikaa ja koska koko ajan joku sairasti.

Hoitovapaalla sen sijaan lapset oli terveitä ja kotona ehti olla yllin kyllin.

Vierailija
26/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellen matkoihin menee yhteensä 5 tuntia, en lähde edestakaisin ajelemaan tunnin takia kun lapsen rytmitkin heittelevät matkoilla.

Ei se silti ole Lappi eikä vaadi parin yön yöpymistä.

Vierailija
27/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menen töihin niin remontti on valmis, silloin voisin mennä lapsen kanssa kun lapsi on isompi eikä tarvitse käskeä vanhempia kotimatkalle tunnin kahvin jälkeen kun edelleen matkat on 5 tuntia. (Tarkennetaan vielä eli kun nyt käyvät täällä töissä ja siksi ovat nyt 5h kerralla sitten kun remontti on valmis, eivät viipyisi muutenkaan niin kauaa meillä)

Vierailija
28/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan että mietitte isovanhempien tasapuolista osallistumista, teidän tulisi ajatella teidän perheen hyvinvointia. Eli koska miehellä nyt oikeasti ahdistaa tilanne, otatte asian avoimeen keskusteluun. Puhukaa esim. Kuinka välttämätöntä vanhempiesi remonttiapu on? Voiko mies itse tehdä remonttia enemmän? Kuinka paljon ylipäätään olette valmiita luopumaan perheajastanne isovanhempien tapaamisiin (molempien puolen)? Miten remonttiapua vastaanotetaan niin ettei tilanne ole kohtuuton isovanhemmille? esim ajaminen tunnin vierailun vuoksi on kohtuutonta, jos ovat apuna remontissa.

Jos aletaan miettimään asiaa vain siltä kannalta, että molempia isovanhempia tulee tavata yhtä paljon, niin helposti umohtuu se tärkein asia: perheen yhteinen aika. Jos asetat nyt omat vanhemmat tärkeämmäksi kuin miehen tunteet ja toiveet, niin löydät sen kyllä edestäsi parisuhdekriisin muodossa. Myös miehen tulee asettaa sinut etusijalle vamhempiinsa nähden.

Vierailija
29/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin hoitovapaalla, kävin ystävien ja sukulaisten luona jo ihan siitä syystä, että oli kerrankin aikaa. Kun palaa töihin, vapaa-aikaa ei juuri ole.

Eikö sinulla ole rahaa matkustaa nyt vai onko miehesi narsisti, joka haluaa kieltää sinulta kontaktit?

Vierailija
30/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se koko talo pit repiä auki juuri nyt? Eikö olisi ollut järkevämpää teettää remppa kulkopuolisella kun on töissä tai miehen tehdä itse paremmalla ajalla?

Miten ihminen saa yksinkertaiset asiat noin solmuun?

Vierailija
31/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä remonttia tekee , kun miehesi ei ehdi?

Vierailija
32/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt suoraan sanon että kun olen itse suurimmaksi osaksi hoitanut, mies ehtii silloin tällöin 1-2h päivässä toki joskus enemmän, ja minun vastuulla on kaikki niin on se nyt erikoista jos minä en saa oman perheen tukea ja haluttua seuraa sitä 5h viikossa kun mies edes harvoin on tuosta ajasta kotona samaan aikaan enempää kuin 2h. Mies on lähinnä mistasukkainen kun en pyydä äitiään tänne mutta mielummin olen oman äitini kanssa. Niinkuin epäilen että monet oman äitinsä kanssa samalla paikkakunnalla asuvat ovat.

Silti muistan myös anopin mutta kun anoppi tahtoo huomata vain lapsen ja miehen.

Vierailija
33/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus sentään, että yksi lapsi voi olla noin uuvuttava!

Aikuistu.

Vierailija
34/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinä remontoit taloa ja hoidat kaikki asiat ja mies on reppana, joka ei muuhun pysty kuin vahtimaan sinua mustasukkaisesti.

Jos suhteen jatko vähänkin epäilyttää, lähde ennen kuin on paljon vaikeampaa.

Vierailija
35/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ja anoppi asuvat molemmat lähellä mutta enemmän äitini meillä käy. Sehän on biologistakin että omaan äitiinsä tukeutuu, meillä anoppikin tästä puhuu. Älä kuuntele näitä huutelijoita. Hyvää jatkoa, toivottavasti helpottaa!

Vierailija
36/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa kumpikin nyt se niiden isovanhempien sotkeminen oman perheenne elämään.

Remontit tehdään itse tai teetetään itse maksua vastaan ammattilaisella.

Lapsi hoidetaan itse, ei niin että isovanhemmille jaetaan jotain sloteja.

Isovanhempien luona kyläillään sivistyneesti, normiaikoja, toimeen tullen.

Isovanhemmat kyläilevät perheen luona vieraina. Eivät remppareiskoina tai kodinhoitajina.

Vierailija
37/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi opiskelee? Miksi hän kieltää sinua käymästä vanhempiesi luona, mutta itse ravaa jatkuvasti omiensa luona?

Millä oikein elätte?

Vierailija
38/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos nyt suoraan sanon että kun olen itse suurimmaksi osaksi hoitanut, mies ehtii silloin tällöin 1-2h päivässä toki joskus enemmän, ja minun vastuulla on kaikki niin on se nyt erikoista jos minä en saa oman perheen tukea ja haluttua seuraa sitä 5h viikossa kun mies edes harvoin on tuosta ajasta kotona samaan aikaan enempää kuin 2h. Mies on lähinnä mistasukkainen kun en pyydä äitiään tänne mutta mielummin olen oman äitini kanssa. Niinkuin epäilen että monet oman äitinsä kanssa samalla paikkakunnalla asuvat ovat.

Silti muistan myös anopin mutta kun anoppi tahtoo huomata vain lapsen ja miehen.

Onnistuneesti sinä ja moni kommentoija syyllistää tilanteessa miehesi. Voi olla, että hän onkin se syypää, mutta kuuntele nyt ihminen myös itse mitä sinä sanot...

Voi myös olla, että..

- miehesi haluaisi että se on hänen/teidän remonttinne, eikä niin että appi käy siellä kerron viikossa pomottamassa. Jos mielestäsi isäsi tekee sitä remonttia, ja miehesi on koko ajasta alle 2h paikalla, niin onko edes kohtuullista, että isäsi siellä häärii ja ’sotkee’ miehesi projektia (joo, vaikka voi hyvin olla että hän on siinä taitavampi. Minäkin olisin taitavampi kasvattamaan lapseni vauvaa mutta se ei ole minun tehtäväni ja oikeuteni )

- tietenkin miehesi äiti on sinulle vieraampi ja sinäkin viestit että hän kokee sinut vieraaksi. Miksi et pyydä miestäsi vapaasti kutsumaan äitiään sinne ja myös oikeasti yritä tulla osaksi hänenkin perhettään?

- ”minä teen täällä kaiken” - no hei haloo, ihan voin kertoa, ettet töihin palattuasi ikinä ehdi vanhempiesi luokse, silloi sitä kiirettä arkeen vasta tulee. Miksi et nyt nakita opiskelija-miehellesi enemmän arjen vastuuta? Vai haluatko olla täydellinen kotiäiti ja kaiken tehtävän juuri sinun tavallasi?

Vierailija
39/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka isovanhemmista ei olisi mitään vikaa niin ei ole ok että joka viikonloppu on 5 h vieraita, jos koko perhe ei sitä toivo. Terveisiä perheensä ainoa ekstrovertti jolla on ollut opettelua muiden huomioinnissa tässä asiassa.

Vierailija
40/66 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. jos meille tulis joku hyvää hyvyyttään auttamaan, niin en heittäisi pihalle tunnin jälkeen. Se on eri asia jos puhutaan kylmällä käteisellä.

En muutenkaan heittäisi ketään pihalle tunnin jälkeen, jos ajomatka on tuon verran.

Millaisia ihmisiä teidän vanhemmat on, jos täytyy miettiä, että saako ne olla tunnin meillä? Meillä on molemmat (appivanhemmat&mun vanhemmat ) normaaleja mukavia ihmisiä. Heidän tulee kanssa viettää aikaa helposti, eikä heitä tarvi passata. Vietän miesten vanhempien kanssa aikaa yksinkin, he ovat mukavia ihmisiä.