Mitä ihmisten arkisia tapoja et voi kerta kaikkiaan ymmärtää?
Kommentit (559)
Vierailija kirjoitti:
Mustiin pukeutuminen. Musta sopii todella harvalle, paitsi jos on meikannut reilusti. Ja toinen on sitten vitivalkoinen sisustus! Missä värit, kuosit, kukat, kuviot ja ilo, vaatteissa ja sisustuksessa?
Minä toivoisin, että ihmiset kulkisivat varsinkin näin pimeänä aikana (ja muutenkin) edes vähän värikkäämmissä vaatteissa. Ymmärrän, että kaupoissa on usein vain mustia vaatteita, mutta sillä on oikeasti piristävä vaikutus, kun laittaa jotakin värikkäämppää päälle edes joskus. Se vaiva kannattaa nähdä, että etsii jostakin värikästä vaatetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hampaiden harjaus peilin edessä ja roiskeet siinä. Vessapaperin jättäminen vetämättä. Astioiden asettelu sikinsokin pesukoneeseen.
Mitä on vessapaperin vetäminen?
Minä ymmärsin tuon kirjoittajan tarkoittaneen sitä, että vessaa vetäessä se paperi jää pönttöön lillumaan, ja alapeukutin tuota sen takia. Tuskin sitä kukaan tarkoituksella tekee, jotkut pöntöt vain huuhtelevat huonosti. Vuokra-asuntooni asennettiin hiljattain pönttöön jokin vedensäästösysteemi, ja vaikka sitä vetonuppia pitäisi ylhäällä niin kauan, että vesi loppuu, se paperi jää usein pönttöön ja huuhtoutuu vasta seuraavalla kerralla hajottuaan kunnolla siellä vedessä. En todellakaan jaksa seistä vessassa odottamassa, että säiliö täyttyy ja vetämässä kerran toisensa jälkeen yhden paperin takia.
Kynsilakan laittamista junassa. Hyi hitto sitä lemua koko vaunussa.
Vierailija kirjoitti:
Perseen esittelemistä trikossa
Kumisaappaiten pitömistä, mikäli kyseessä ei ole lannan luonti
Klo 4-6 heräämistä
Se ettei voi käyttää luottokorttia, vaan pitää ”säästää” ensin
Käytän trikoita koska ne ovat käytännölliset liikkuessa, en esitelläkseni persettä.
En ymmärrä mitä pahaa kumppareiden pitämisessä. Mielestäni ihan käytännölliset esim. sateella kulkiessa tai märässä metsässä liikkuessa. Ja esim. asiakkaiden suihkuttaminen/saunottaminen töissä olisi aika typerää tehdä ilman kumppareita.
Ja tosiaan on herättävä tarpeeksi ajoissa jotta ehtii töihin.
Itse en aina ymmärrä luottokortin käyttöä. Toki kätevä monessa tilanteessa, mutta moni elää yli varojensa velaksi ja esim. seuraavan vuoden tulot saattaa olla jo käytetty luoton lyhennyksiin, kun on vaikka shoppailtu tai matkusteltu velaksi. Korkojakin joutuu maksamaan. Joten on fiksua säästää etukäteen jos mahdollista.
Ettei kaatosateellakaan voi päästää jalankulkijoita suojatien yli.
Katto pään päällä ja lämmin pekki perseen alla. Mihin voi olla niin kova kiire että pitää antaa kävelijöiden odottaa useita minuutteja vesisateessa että uskaltaa ylittää tien turvallisesti?
Toisten painoon puuttumista sen varjolla että "ollaan huolissaan". Ellei paina 200kg, tuskin syytä todelliseen huoleen on.
Tosiasiassa kyse on siitä että halutaan tuntea olevansa pikkuisen parempia ihmisiä.
Sitäpaitsi suurin osa ylipainoisista tiedostaa itsekkin tilanteensa.
Vierailija kirjoitti:
Se, että otetaan koira kerrostaloasuntoon, ja jätetään se täysin kouluttamatta, annetaan sen haukkua niin paljon kuin sielu sietää. Muutenkin järjestyssääntöjen noudattaminen on tälle roskaväelle liian vaikeaa. Terkut vaan Kimmolle ja Evalle!
Asuuko Nämä Kimmo ja Eva Keravalla?
Sitä että elämä eletään lammasmaisesti käsikirjoituksen mukaan, vaikka itse tahtoisi todellisuudessa jotain aivan muuta.
Esim. pakko hankkia lapsia, että saadaan uusia veronmaksajia ha koska niin vaan kuuluu tehdä.
Pienetkin matkat kuljetaan autolla.
Kaikista naurettavinta on ajaa kuntosalille autolla. Eikö kävely toimisi alku ja loppuveryttelystä?
Vierailija kirjoitti:
Viestin jättämistä vastaajaan. Työpuhelimessa on vastaaja vakiona, ei saa pois ja aina tietyt henkilöt, ne hieman iäkkäämmät jättävät aina niitä viestejä tyyliin "Pirjo tässä moi, soitan myöhemmin uudestaan" eli mitään sisältöä ei niissä viesteissä ole ikinä. Sama info tulee siitä, kun huomaan jonkun soittaneet.
Koko vastaajapalvelu on kännyköissä ihan turha! Näytöltä näkee kuka soitti! Ja tekstarinkin voi laittaa. Operaattorit tarkoituksella tunkee vastaajan sopimukseen, että saisivat rahaa, kun sinne soittaa kuullakseen viestit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni vaihtaa tiskirättejä, tiskiharjoja yms ihan liian harvoin eikä koskaan pese rättejä pesukoneessa. Myös siivousrätit, mopit yms vain huuhtaistaan ja jätetään likaisena kaappiin odottamaan seuraavaa siivousta. Yäk.
Just vaihdoin tiskirätin ja huomenna pesen kaikki mikrokuituliinat, mutta on pakko kysyä että vahditteko tosiaan noin tarkkaan ystävienne elämää että katsotte jopa milloin on vaihtanut tiskirätin?
Kun on pitkään tuntenut ihmisiä niin tulee sitä puhuttua turhemmistakin aiheista :D
Minä en erikseen vahdi kenenkään tiskirättejä, mutta eihän sitä voi olla huomaamatta, jos se on mustunut ja reikäinen. Näin on mm. parhaalla ystävälläni sekä näin oli exälläni.
Tiskirättihän se on niin saatanan kallis, ettei sitä voi uutta ostaa, kun vanha kuluu puhki.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti käyttäytyvät ihmiset julkisissa kulkuvälineissä. Asun Helsingissä. Muutama esimerkki:
- viime kesänä olin bussissa matkalla keskustasta kotiin. Istuin takapenkillä ihan nurkassa, ja viereeni tuli istumaan todella lihava nainen. Ei siinä mitään, mutta. Koko puolituntisen matkan ajan hän töni aivan koko ajan kyynärpäällään minua. Eikä mitenkään kevyesti, vaan oikeasti tosi voimakkaasti. Yritin hivuttautua sivuun, mutta ei onnistunut vaikka olin tyyliin poski ikkunaa vasten. Oli erittäin lähellä, etten räjähtänyt huutamaan naiselle että nyt vittu loppuu se kyynärpäillä töniminen. Pidin kuitenkin suuni kiinni. Kun olin jäämässä pois, sanoin ystävällisesti naiselle, että "anteeksi, jäisin tässä pois". Mitä teki nainen? No ei elettäkään väistääkseen. Ihan hirveä työmaa änkeä sieltä takanurkasta pois, kun naisella oli niin lihavat jalat ja vielä joku iso kauppakassikin siinä lattialla jalkojen välissä, jota arvon rouva ei viitsinyt siirtää.
- kuten joku jo mainitsikin, huutavat kakarat ja vanhemmat, jotka eivät tee asialle mitään. Erään kerran istuin bussissa, ja muutaman penkkirivin päässä takanani istuin n. 4-5-vuotias kakara, joka huusi kuin tapettava sika, ja hänen äitinsä. Äiti ei tehnyt mitään hiljentääkseen lastaan, vaan katsoi kännykällään jotain videoita kuulokkeet päässä. Mulla oli tottakai unohtunut kuulokkeet kotiin juuri sinä päivänä. Tosin se muksu huusi niin lujaa, että luulen, että kuulokkeista ei olisi ollut apua. Vauvan itkun vielä kestän, mutta kyseessä ei kuitenkaan ollut enää mikään vauva vaan jo ainakin 4-vuotias. Muistan, kuinka käännyin katsomaan johonkin suuntaan ja katseeni kohtasi random miehen kanssa, jonka ilme kertoi kuinka paljon hänkin nautti tästä huutoshowsta. Ja tätä piti kestää ainakin 20 minuuttia.
- ja viimeisenä se klassikko: viereinen penkki pyhitetään omalle repulle/laukulle. Kerran näin, kuinka joku vanha mies oli täpötäydessä bussissa ruuhka-aikaan mennyt itse istumaan käytäväpaikalle ja asettanut hanskansa nätisti ikkunapenkille. Minua ei kiinnosta, jos laitat tyhjässä bussissa kamasi viereiselle penkille, mutta jos alkaa näyttää siltä että tyhjiä rivejä ei enää riitä kaikille, niin ota hyvä ihminen sun kamasi helvettiin siitä.
Olen puhunut.
N21
Mua kyllä häiritsee, vaikka olisi tyhjäkin bussi tai juna, että yksi tai joskus jopa kolme paikkaa varataan omille kamoille. Varsinkin kun nämä penkinvaraajaihmiset on just niitä, jotka muuten laskee ne laukkunsa lattialle. Harva pitää laukkunsa pohjan niin puhtaana, että sen voi nostaa istuimelle.
Itse en koskaan laske laukkuani tai reppuani maahan, mutta en myöskään muuten tyhjälle istumapaikalle. Pidän laukkuni sylissäni. Jos taas kuljetettavana on iso matkalaukku jota on kuljetettu maata pitkin, se jätetään eteiseen/välikköön tai laitetaan penkin alle (junassa). Sitä ei nosteta istuimelle eikä hattuhyllylle, josta se tiputtaa kuravettä tai hiekoitushiekkaa muiden päälle.
Ihmiset, jotka kröhii ja yskii peittämättä suutaan. Tekee joka kerta mieli kostaa ja pärskästä omat räät semmosen henkilön päälle :D
Vierailija kirjoitti:
Exä kaivoi hanuriaan ja sen jälkeen haisteli sormeaan, muka salassa. Nainen!
miten tämän aina huomasit jos muka salassa teki?
Vierailija kirjoitti:
Minua itseäni ärsyttää se kun monet tulevat huutavuen lapsien kanssa kirppikselle. Joskus on lapsi kirkunut puolikin tuntia niissä vaunuissa tai pari vuotias rääkynyt ihan koko kirpputori reissun. Itsellä on kyllä jo iso lapsi mutta ei me jääty ikinä mihinkään kirppikselle jos lapsi ei millään lopeta huutamista kun ei se kirpputori ole mikään pakollinen paikka. Sen lapsen voi muuten myös jättää sille isälle ja käydä illalla kirppiksellä. Monesti näitten huutavien lasten äidit katselevat ihan rauhassa tavaroita?
Luuletko, että kukaan ottaisi huutavan lapsen mukaan kirppikselle, jos olisi joku muukin vaihtoehto (kuten lapsen jättäminen isälle tai hoitajalle)?
Joskus niitä vaatteitakin vaan on ostettava, vaikka kuinka olisi yh ilman turvaverkkoja. Silloin kun on jäänyt jatkuvasti rääkyvän lapsen yksinhuoltajaksi, on vaan aivan pakko opetella sietämään rääkymistä ja opetella hoitamaan asioita rääyännän säestämänä. Sitäpaitsi, on hyvä että lapsi oppii että rääkymisellä ei saa aina tahtoaan läpi ja että sen avulla ei onnistu pompottamaan vanhempaansa.
Vierailija kirjoitti:
Etta Suomessa katsotaan keskimaarin 3h tvta per paiva. Jos ihmiset tekisivat a) puoli tuntia kunnon ruuanlaittoon b) 1.5h liikuntaan (matkoineen) c) ja naisivat jaljella olevan ajan olisi meilla terveempi, kilpailukykyisempi ja onnellisempi yhteiskunta.
Mä taas en ymmärrä sitä, että kenellä on aikaa katsella noin paljon tv:tä. Itselläni työssäkäynti, kotityöt ja lapset vievät kaiken ajan. Tekevisio aukeaa meillä n. kaksi kertaa kuukaudessa.
En muuten ymmärrä sitäkään, kun joillakin on tapana napsauttaa kotiin tullessaan aina tv päälle taustalle, vaikka sitä ei katsoisikaan.
Ja sitten on näitä, jotka kutsuvat ystäviä kylään, mutta tuijottavatkin sitten vain tv:tä. Minä voin katsella tv:tä yksin kotonakin, munun ei tarvitse lähteä sitä varten kaverille kylään.
Tähän liittyen, en ymmärrä sitäkään, miksi leffaa pitää katsoa/leffaan pitää mennä kaverin kanssa. Sama elämys leffa on yksin kuin kaverinkin kanssa. Ei kai leffaa katsellessa kuitenkaan samalla voi kuulumisiakaan vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Pystypanot.
Tämä.
Pin kirjoitti:
Se räkiminen on kyllä outo juttu aikuisilla. Itse tein sitä joskus murrosikäisenä, koska se oli jotenkin ”coolia”, mutta aikuinen ihminen röökillä räkimässä... voiko joku selittää, miksi pitää räkiä samalla? :D Mihin se perustuu??
Ällöttävä tapa...
Tupakointi lisää limaneritystä. Sitä ällöä tupakanmakuista limaa ei tee mieli nielläkään, joten siksi se pitää sylkeä. Itse pyrin kyllä aina sylkemään siten että muut eivät näe.
Ilmeisesti muilla ei ole tätä ongelmaa, että nenä vuotaa ja lima valuu kurkkuun talvella ulkoillessa.