Keskenmenon jälkeen raskaaksi tulleet
Kuinka pian keskenmenosta olette tulleet uudestaan raskaaksi.
Oletteko odottaeet ensimmäisiä tai useampia kuukautisia, vai yrittäneet heti?
Kommentit (21)
odotettiin yksi kierto ja sen jälkeen olisi saanut tulla, meni kuitenkin vuosi ja kaksi kuukautta ennen kuin tärppäsi. Olen kuullut että lääkärit suosittelisivat niiden yksien menkkojen oottamista ennen uutta yritystä, mutta olen kuullut myös että joku on tullut heti uudestaan raskaaksi.
myös ennen uutta yritystä. Raskautumiseen menikin sitten aika monta kiertoa, kun tuli raskaaksi vuoden päästä samaan aikaan kuin keskenmenneessä raskaudessa. Laskettu aikakin melkein samaan aikaan. Nyt rv 33+5.
Piia-81:n nopea uudelleen raskautuminen tuntuu etenkin tosi kannustavalta. Tosin olet ilmeisesti yli 10 v minua nuorempi, täytän kohta 33. Mutta en kuulemma itsekään vielä ole " liian vanha" , jotta keskenmeno mitenkään siitä saattaisi aiheutua.
Voi Piia, sinulla on kohta oma vauva sylissäsi, olen puolestasi niin onnellinen!
ja sitten tulinkin heti raskaaksi, eli seuraavia ei enään tullut.
-Santtu ja poitsu 7vko
yksiäkään menkkoja tulemaan kun olin jo uudestaan raskaana. :D Sain keskenmenon viime lokakuussa rv5+( ei tarvinnut tehdä kaavintaa) ja marraskuussa plussasin jo uudestaan.
Tarkoitus oli odottaa yksi kierto, mutta siitä yhdestä " en mä kyllä nyt voi tulla raskaaksi" yhdyntäkerrasta sitten kuitenkin tämä sitkeä sissi sai alkunsa.
Käytiin alkuraskauden ultrassa ja ainakin siellä kokenut synnytys-ja naistentautien lääkäri kumosi tuon säännön että pitäisi edes yhtä kiertoa odottaa, varsinkaan jos ei ole tehty kaavintaa. Sanoi että jos kohdun limakalvo ei ole valmis uuteen raskauteen alkio ei siihen kiinnity. Joten heinävauva olis nyt sitten juhannusvauvan tilalle tulossa... 4d-ultran mukaan kolmas rinsessa vieläpä!
...mutta ei maltettukaan. Raskaus sai alkunsa noin 2 viikkoa keskenmenon alun jälkeen. KM oli ollut viikolla 6, joten mitään kaavintoja ei tarvittu.
Hyvin meni, nyt on jässikkä 2 v.
.. ja nyt on menossa rv36+4. Onnea uudelle yritykselle!!!
Eka keskenmeno tuli 3/04 rv12+. Yhdet menkat oli välissä ja taas olin raskaana. Meni kesken 8/04 rv12+. Sitten menikin piiiiitkät 9 kk ennen kuin raskauduin uudestaan. Raskaus todettiin tuulimunaksi 7/05 rv9+. Nämä kaikki kolme kaavittiin. Pian olin taas uudestaan raskaana, mutta vuoto alkoi rv6+ ja rv7 kohtu todettiin tyhjäksi. Nykyinen raskauteni alkoi 12/05 ja samalla todettiin keskenmenojen syyksi tukostaipumus. Sain lääkityksen ja raskaus on sujunut todella hyvin, vaikkakin pelkojen varjostamana. Tänään olin rakenneultrassa ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. Ehkäpä nyt voisin jo rentoutua ja alkaa oikeasti nauttia tästä raskaudesta.
Pikaista ja kestävää plussaa sinulle!!!
neronja & nelikko + pieni ihme rv19+3
Meillä kävi niin että odotettiin yhdet menkat välissä ennen kuin yritys aloitettiin uudestaan. Tuli vielä toiset, mutta kolmannet sitten jo jäi tulematta ;)
Elovauvaa odotellaan Rvk.lla 23+6!
ekan keskenmenon( syyskuu-04) jälkeen meni reilu 10 kk:tta ennen kuin raskauduin uudelleen, mutta tämäkin raskaus meni kesken viime elokuussa 05, marraskuussa sitten testasin plussaa ja nyt on menossa rv 24+1 ja toivotaan, että loppuun asti päästään. Mietin näin jälkikäteen, olisiko kaavinnalla ollut asiaa siihen, että raskautta joutui kaavinnan jälkeen odottelemaan niin pitkään.
Hei!
Mulla km rv7+4 (7/2004), joka ei vaatinut kaavintaa eikä lääkkeellistä tyhjennystä. Noin pari viikkoa vuodon alun jälkeen testasin negan, jonka jälkeen uskalsimme jatkaa yritystä, kun tiesin km:n menneen kokonaan ohi. Vajaa 8 viikkoa km:n alusta testasin plussan, johon en meinannut heti uskoa. Tästä tuloksena kohta 1 v terve tyttö. Oli syntyessään melko pienikokoinen (2600 g, 48 cm, rv 39+2) ja minä jouduin jo sairaalasta kotiuduttuani vielä palaamaan sairaalaan kaavintareissulle, kun 3 cm istukan pala oli jäänyt kohtuun (vaikka jälkeiset täydelliset?). Lisäksi synnytys oli pitkä ja vaikea. En tiedä oliko km:lla näihin asioihin vaikutusta, kun ei tullut niitä kuukautisia siinä välissä.
Joka tapauksessa uusi raskaus voi alkaa jo heti km:n jälkeen - eli toivoa vaan teille km:n kokeneille!
Hyvää pääsiäistä toivottaen,
Penni
vkoilla 6-8. Tulin siis heti uudestaan raskaaksi ilman kuukautisia joka kerta. Kolmannen kerran jälkeen pidimme taukoa yksien kuukautisten verran ja sitten taas tärppäsi. Nyt menossa rv 13.
... se yksi kierto, ja heti sitten tärppäsikin uudestaan. Km tuli viikolla 6+4 ja nyt menossa rv 5+5 joten vielä pelon alla eletään. Tosin tää raskaus on alkanut ihan eri lailla ja oireet ainakin on paljon voimakkaammat, kuin kesken menneessä. Ja plussakin tuli aikaisemmin kuin edellisestä.
Onnea odottajille ja rohkaisua meille, jotka odotamme odottamista!
Sain km:n elokuussa rv9+2. Kaavittiin, jonka jälkeen ekat menkat tuli 5 viikon päästä. Me ei pidetty mitään varsinaista yritystaukoa, mutta kaksi ekaa kiertoa meni ilman ovulaatiota. Sitten toisesta ovulaatiokierrosta tärppäsi ja nyt mennään rv21+5. Minäkään en ole enää ihan nuori, ikää nyt 33 v, mutta eipä tuo näytä haitanneen raskaaksitulemista.
Mulla todettiin tuulimunaraskaus 11/04 rv 11+2. Lääkkeellinen tyhjennys ja lääkärin ohjeen mukaan odotettiin yhdet kuukautiset ennen uusia yrityksiä. Reilut puoli vuotta meni ennen uutta raskautta, eli vibat menkat alko 2.7.05. Nyt siis rv 41+5 ;o) Perjantaille varattu aika käynnistykseen, eli kyllä se sieltä '
Ystävälläni kaksi keskenmenoa pienillä viikoilla 11/05 ja 04/06. Toisen keskenmenon jälkeen hän kävi nyt kunnon tutkimuksissa ja lääkäri kehotti ottamaan disperiniä, kun seuraavan kerran alkaa raskausoireet. Se kuulemma parantaa istukan toimintaa alkuraskaudessa. Tämä loistavaksi ylistetty lääkäri oli myös kertonut, että yhden kierron odottelutauko on vanhanaikaista!
Mulla ikää pian 37-v ja ystävälläni 40+, joten kyllä vielä toimii vanhemmallakin iällä =D
meni 5 kk kun seuraava tärppäsi ja sekin meni kesken ja siitä sit menikin 11kk ennen kun tärppäsi seuraavan kerran vaikka aktiivisesti yritettiin. nyt siis menossa 20+6.
... ja seuraavasta kierrosta tulinkin raskaaksi. Nyt rv 39+3 :)