Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kodinvaihtajakoiran liian pitkät kynnet

Vierailija
18.12.2017 |

Mulle tulleella kodinvaihtajalla on todella pitkät kynnet. Leikkaaminen on vähän haasteellista, olen vähän kärkiä napsinut varovasti ja alkaa pikkuhiljaa sujua. Mutta kynnen ydinkin on liian pitkä.
Voiko eläinlääkärillä napsaista rauhoitettuna kynnet kerralla oikean mittaisiksi, vertahan niistä tulee mutta el varmaan tyrehdyttäisi ne samalla? Vai olisko mitään järkeä itse pikkuhiljaa yrittää saada ydintä vetäytymään? Satuttaa en vahingossakaan saa koska sitten mentäiisiin takapakkia asiassa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäriin vaan. Sattuu helposti tossa vahingo vielä ja sit se onkin pahimmillaan sitä että koko loppuikä käydään eläinlääkärillä leikkaamassa kynnet.

Vierailija
2/13 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni eläinlääkäri voi tehdä näin. Ja olisikin kai syytä tehdä. Ydin vetäytyy pikkuhiljaa takaisin, mutta on se pitkä tie.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaat kynnet kerran viikossa niin että ytimen päällä on vielä kynttä n. 1 milli. Ydin vetäytyy nopeasti takaisinpäin.

Vierailija
4/13 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen leikellyt niinkuin alussa kuvasit että vähän kerrallaan ja usein. Ei ne hirveästi ole lyhentyneet mutta kuitenkin pysyvät siedettävällä tasolla. Mietin jos kaikki kynnet vetästään kerralla poikki niin eikö kipu ja verenvuoto ole aika kovat? Kiinnostais onko joku niin tehnyt, kokemuksia?

Vierailija
5/13 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa olleelta koiralta poistatin hammaskiveä ja siinä rauhoituksessa typistettiin sitten kynnetkin. Valitettavasti tuollaisen kynnen malli on jatkossakin hankala leikattava.

Vierailija
6/13 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ja vähän kerrallaan, eipähän tarvii tehdä mitään ylilyöntejä kerralla.

Vierailija
7/13 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin nipsimään usein ja vähän. Ydin lähtee vetäytymään kyllä.

Vierailija
8/13 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa leikkureilla niin pitkälle kuin uskallat ja siisti loput hiomalla. Hiomalla pääsee lähemmäs sitä ydintä turvallisesti. Mulla on Oster -merkkinen kynsitrimmeri tätä varten.

Vierailija
9/13 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa tilanteessa olleelta koiralta poistatin hammaskiveä ja siinä rauhoituksessa typistettiin sitten kynnetkin. Valitettavasti tuollaisen kynnen malli on jatkossakin hankala leikattava.

Miten kynnen malli on jatkossakin hankala leikattava?

Tyrehdyttikö el verenvuodon, kipuiliko koira ytimeen asti leikattuja kynsiään?

Vierailija
10/13 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaa leikkureilla niin pitkälle kuin uskallat ja siisti loput hiomalla. Hiomalla pääsee lähemmäs sitä ydintä turvallisesti. Mulla on Oster -merkkinen kynsitrimmeri tätä varten.

Googlasin tietenkin heti =)

Toimiiko toi trimmeri mielestäsi, näyttää vaan vähän hankalalta tuon muovisuojuksen takia?

Vierailija
11/13 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko toi trimmeri mielestäsi, näyttää vaan vähän hankalalta tuon muovisuojuksen takia?

Mun 9v koira pelkää ihan kamalasti leikkureilla leikkaamista. Leikkaan ensin leikkureilla ja sitten hion lopuksi. Koira ei laita yhtään vastaan sitä, että hiotaan. Joskus pelkästään hion. Tuo on ihan hyvä ja toimiva vehje. Tosin mun trimmeri alkaa jo olla aika iäkäs. Olen katsellut muitakin merkkejä, mutta en ole vielä päättänyt ostanko uuden Osterin vai jonkun muun. Pointti oli kuitenkin se, että hiominen voi olla eläimen kannalta miellyttävämpää kuin leikkaaminen.

Vierailija
12/13 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kodinvaihtajakoira ja kynnet oli hirmuiset. Osittain pahasti turkin peitossa, ettei niihin heti kiinnittänyt huomiota.

Mutta kun pestiin ja trimmattiin lyhyeksi turkki (oli pakko, oli sellaista takkulaattaa isoja alueita) ja voi apua, mitkä kynnet sieltä paljastukaan. Itku tuli ja säälitti.

Joten joka kolmas päivä nipsastiin kynsistä pieni pää pois. Menihän siinä hetki, mutta saatiin ne järkevän pituisiksi. Mies ostikin tuon Osterin kynsitrimmerin ja käyttää sitä nykyään. Mä en sitä handlannut, joten on jäänyt miehen hommiksi nyt noi kynnet kokonaan.

Pari kertaa on vahinko käynyt, että on ytimestä nipsastu. Koira vinkas ja yritti pois tilanteesta, mutta tuli suosiolla takaisin ja homma jatku taas. Ei tullut paljoa verta, ettei onneksi liian syvältä tullut nipsastua.

Vierailija
13/13 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun 9v koira pelkää ihan kamalasti leikkureilla leikkaamista. Leikkaan ensin leikkureilla ja sitten hion lopuksi. Koira ei laita yhtään vastaan sitä, että hiotaan. Joskus pelkästään hion. Tuo on ihan hyvä ja toimiva vehje. Tosin mun trimmeri alkaa jo olla aika iäkäs. Olen katsellut muitakin merkkejä, mutta en ole vielä päättänyt ostanko uuden Osterin vai jonkun muun. Pointti oli kuitenkin se, että hiominen voi olla eläimen kannalta miellyttävämpää kuin leikkaaminen.

Joo, ymmärrän kyllä hiomisen. Hion itsekin koirani kynnet mutta käytän siihen pientä Dremeliä. 

ei-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä