Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Punajuuri-aurajuustovuoka ei ole niin hyvää!

Vierailija
18.12.2017 |

Ajattelin viime vuonna että pitäisi olla jotain lisää ja tein tätä vuokaa mutta ei se sittenkään ole niin hyvää enkä tee täksi jouluksi.

http://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/201712182200612970_rh.shtml

Perinteinen rosolli ja punajuuri siinä muodossa on paljon parempaa ja raikkaampaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihan sairaan hyvää.

Vierailija
2/16 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäiset lastenlapset ovat toivoneet erityisesti juuri punajuurilaatikkoa. Minun versiossani siihen kuuluu myös purkki creme fraichea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvää, mutta ei mitään jouluruokaa.

Vierailija
4/16 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muutamia kertoja tehnyt, kun suostu uskomaan, että kaksi suosikki tuotettani: punajuuri ja sinihomejuusto ei sovikaan yhteen. Yhdessä niistä tulee aivan kamalan makuista.

Sen sijaan chevre ja punajuuri sopii täydellisesti yhteen. Punajuurista(esikeitettyjä) leikataan kiekkoja, paistetaan voissa, hieman suolaa, pippuria ja chevre kiekko päälle. Lautaselle rucola pedille ja sitten vielä pirskotellaan hunajaa (saksanpähkinä rouhetta). Herkkua.

Vierailija
5/16 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan vain raastettua punajuurta, sipulia, kermaa, aurajuustoa, vähän voita vuoan reunoihin ja sitten uuniin. Tulee tosi hyvää!

Vierailija
6/16 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kerran, en tee toista kertaa.

Vierailija
7/16 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ookkaan vaan ällöä.

Vierailija
8/16 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean näköistä sössöä.

Vierailija
9/16 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hyvää, mutta ei mitään jouluruokaa.

Miksi ei jouluruokaa? Ihan samaa sarjaa se on porkkana- , peruna- ja lanttulaatikon kanssa.

Vierailija
10/16 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt sairaan hyvää punajuuripataa aurajuustolla. En tiedä mitä muuta siinä oli, mutta oli todella todella hyvää. Olen itse yrittänyt parilla ohjeella tehdä, aina tulee pahaa. Olisi kiva nähdä se just paras ohje, jolla saisi sen ihanan lopputuloksen.

Vierailija
11/16 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä hunajaa mukaan, punajuuressa ihan tarpeeksi makeutta.

Vierailija
12/16 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa sanoa hyväksi mutta totuus on että joku siinä maussa on ettei kolahda. Pari kertaa olen tehnyt kun en muistanut, ja heti kun maistoin niin ahaa, tätä se olikin ja ei maistu hyvältä.

Vierailija
13/16 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen muutamia kertoja tehnyt, kun suostu uskomaan, että kaksi suosikki tuotettani: punajuuri ja sinihomejuusto ei sovikaan yhteen. Yhdessä niistä tulee aivan kamalan makuista.

Sen sijaan chevre ja punajuuri sopii täydellisesti yhteen. Punajuurista(esikeitettyjä) leikataan kiekkoja, paistetaan voissa, hieman suolaa, pippuria ja chevre kiekko päälle. Lautaselle rucola pedille ja sitten vielä pirskotellaan hunajaa (saksanpähkinä rouhetta). Herkkua.

Punajuuri ja vuohenjuusto on muuten todella hyvä yhdistelmä. Ihan järjettömän hyvää. Saksanpähkinä sopii myös hyvin, kuten rucolasalaattikin.

Kuten sanoin aiemmin, niin olen syönyt todella hyvää aura-punajuuripaistosta, mutta en ole onnistunut tekemään. Eli usko pois, jos sen oikean jipon tietäisi niin eiköhän se hyvää ole :D . Muuten olen ihan semihyvä kokki, mutta joku tökkii tossa punajuuripadassa.

Vierailija
14/16 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on hyvää, kun punajuuret ensin keittää ja sitten raastaa ja käyttää kuohukermaa

Vierailija
15/16 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun punajuurilaatikkoon tulee punajuuret raakoina suikaleina, aurajuustoa, creme fraichea ja ruokakermaa. Mausteeksi rosmariinia ja uuniin vähintään 3h:ksi, välillä sekoittaen. On hyvää!

Vierailija
16/16 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rrrakastan punajuurta ja rakastan aurajuustoa, mutta kun nämä yhdistetään ja laitetaan uuniin, niin jotain todella surullista siinä tapahtuu. En tiedä mikä siinä on mutta maku ei ole hyvä. Olen paria ohjetta kokeillut jossa on hehkutettu lopputulos taivaisiin mutta maku on aina aika meh.