2 samanlaista taloa, ja niin erilaiset kustannukset!!!
Rupeamme rakentamaan ok-taloa. Kävimme katsomassa yhtä samanlaista ja heidän talo tuli maksamaan 170 000e. Itse rakennettuna.
Me ollaan laskettu että budjetiksi tulee joku 130 000e.
Ja kun ollaan noita materiaaleja katseltu, niin en yhtään ihmettele miksi heillä tuo talo maksoi sen verran. Laatat olivat kaikista kalleimpia. 190e/neliö jne...
Huonekalut olivat ihan uusia ja joku pelkkä lipastokin jo maksoi 2500e. Siis pieni lipasto.
Huoh!!!!
Kyllä näköjään tavalliseen 123neliöiseen taloon saa rahaa palamaan!!! ;)
Kommentit (11)
Vierailija:
Mutta silti, heidän oliasi pitänyt kertoa meille mitä tuli talo maksamaan, eikä koko sisustuksen kanssa.
ap
ja se 130 000 on sen talon hinta...ei sisustuksen. Sisustus tulee vielä päälle. Ja miksi ottaa kalliita laattoja jos halvemmallakin saa ja ehkäpä hienompia??? ;)
ap
Vierailija:
Ja miksi ottaa kalliita laattoja jos halvemmallakin saa ja ehkäpä hienompia??? ;)
Ostettiin kalliit laatat, koska halvemmat olivat rumempia ja huonolaatuisia, eikä tarvinnut rahasta murehtia.
AP, kaikilla ihmisillä asiat ei mene ja ole niin kuin sinulla!
mä ymmärrän mitä ajat takaa. Mä luulen, että saman talon voi todellakin rakentaa kalliimmin ja halvemmin. Se on niin ihmisestä kiinni. Se minkä toinen näkee luksuksena, on toisen mielestä simppeliä.
Esim. me rakensimme talomme ja maksoi 140 000 ¿. Asumme Pohjanmaalla eikä täällä rakennuskustannukset ole yhtä pahoja kuin kaupungissa. Mielestämme talomme on kiva, muttei se sitä varmaan ole jonkun mielestä.
Ensin pohdit sen kalliimman talon hintaa ja mainitset samalla lipaston, sisältyikö siis tuohon 170 tuhanteen myös sisustus. Kun kuitenkin nyt sanoit, että teidän 130 tuhannen budjettiinne ei sisälly vielä sisustus, eihän ne silloin ole vertailukelpoisia?
Omakotitalosta jokainen kai kuitenkin haluaa omanlaisensa, ainakin jos se itse rakennetaan.
Vierailija:
Huonekalut olivat ihan uusia ja joku pelkkä lipastokin jo maksoi 2500e. Siis pieni lipasto.
Huoh!!!!
;)[/iNiinpä niin. Kannattaa rakentaa miljoonatalo ja sitten alkaa säästämään sisustuksessa. Mikäs komeampaa kuin uusi iso okt ja vanhat räsymatot lattialla vinossa ja haalistunut nahkasohva...DAA
Ja meillä tulee olemaan hieno takka, joka ei tule sen talopaketin mukaan! :) Ja hieno keittiö yms....
Ja kyllähän meillekin luxusta tulee, mutta eri muodossa.
ap
ap