Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi esimiehelle kerätään työntekijöiltä rahaa joululahjaan?

Vierailija
17.12.2017 |

Oli tullut keräys työpaikan kahvihuoneeseen. Mikäs idea tuossa on?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt... toki olisi kiva kerätä rahaa ja antaa lahjoja vaikka kaikille työkavereillekin, mutta kenen rahat riittää.. Eiköhän esimiehelle voi toivottaa hyvää joulua ihan sydämestään ilman lahjaakin.

Itse ainakin käytän mieluummin vähät rahani läheisten lahjoihin, kuin laitan esimiehen keräykseen.

Vierailija
2/15 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon heti kaikille työpaikan keräyksille vain kohteliaasti että en osallistu koska minulla on periaate etten osallistu mihinkään keräyksiin enkä myöskään halua että minullekkaan ikinä kerättäisiin mitään. Noista tulee vuoden mittaan aika merkittävä summa kun joka viikko saa olla ojentamassa vitosta millon kenellekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Me annetaan omalle tiimiesimiehelle lahja ja hän kyllä muistaa varmaan tänä vuonnakin meitä alaisia lahjoilla.

Et onks täs joku ongelma?

Vierailija
4/15 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on kivaa nuolla pomon peppua.

Vierailija
5/15 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan taas pelleilyä. Kyll on säälittäviä ne jotka tuohon ryhtyy.

Vierailija
6/15 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, ei meillä ole koskaan kerätty. Ei missään työpaikoissa, joissa olen ollut. Kuulostaa jotenkin vastenmieliseltä, olen itse esimies enkä haluaisi tuollaisia lahjoja.

Kyseessä joku nsisvaltainen työpaikka?

Vierailija
7/15 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies yleensä muistaa alaisia. Ellei lahjoilla niin, jollain kakkukahveilla. Naurettavaa ruskeakielisyyttä tuollaiset esimiesten lahjomiset. Kuka tuollaisen edes laittaa alulle? En taatusti osallistuisi moiseen.

Vierailija
8/15 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä työpaikassa missä olin, joku oli keksinyt että koko johtoryhmälle piti ostaa joululahjoja.

En oikeasti halunnut osallistua keräykseen, mutta kun oli pakko saada tarpeeksi rahaa kasaan, ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin anna vähän rahaa. En todellakaan arvostanut ko. johtoryhmää, eikä työntekijät saaneet yhtään mitään joululahjaksi firmalta. Onneksi en ole enää siellä töissä.

Vierailija
9/15 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo joku vanha perinne niiltä ajoilta kun alustalaiset veivät kartanonherralle lahjoja?

Vierailija
10/15 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmassa työpaikassani (koulu) tämä oli myös tapana. Toisaalta rahaa kerättiin usein myös muille merkkipäivinä. Nykyisessä työpaikassani muistamiset maksetaan kai jostain virkistysrahastosta. Näin ehkä jouduttiin lopulta salavihkaa tekemään vanhassakin paikassa, koska uusi rehtori oli todella epäsuosittu, enkä itse ainakaan laittanut hänen keräyksiinsä penninpyörylää, kuten ei moni muukaan.

Kouluissa on tapana muistaa ainakin rehtoria ja koulusihteeriä lukukausien lopussa. En tiedä, mihin tapa perustuu.

Vierailija
11/15 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimies yleensä muistaa alaisia. Ellei lahjoilla niin, jollain kakkukahveilla. Naurettavaa ruskeakielisyyttä tuollaiset esimiesten lahjomiset. Kuka tuollaisen edes laittaa alulle? En taatusti osallistuisi moiseen.

No eikä muista. Jos muistaa, niin esimies järjestää kakkukahvit firman rahoilla. 

Vierailija
12/15 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työpaikalla sama käsittämätön tapa. Parasta se, että esimies ja/työnantaja ei anna alaisille yhtään mitään joululahjaa!

Yllättäen en koskaan osallistu..

Vierailija
13/15 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmassa työpaikassani (koulu) tämä oli myös tapana. Toisaalta rahaa kerättiin usein myös muille merkkipäivinä. Nykyisessä työpaikassani muistamiset maksetaan kai jostain virkistysrahastosta. Näin ehkä jouduttiin lopulta salavihkaa tekemään vanhassakin paikassa, koska uusi rehtori oli todella epäsuosittu, enkä itse ainakaan laittanut hänen keräyksiinsä penninpyörylää, kuten ei moni muukaan.

Kouluissa on tapana muistaa ainakin rehtoria ja koulusihteeriä lukukausien lopussa. En tiedä, mihin tapa perustuu.

Opettajat hoitavat kyllä opettamis- ja kasvatuspuolen, mutta tosiasia on, että talo kaatuu saman tien, jos siellä ei ole kunnollista rehtoria, koulusihteeriä/kanslistia ja kouluisäntää/talkkaria. He tekevät uskomattoman paljon työtä kulissien takana. Meillä on ollut onni saada pätevät ihmiset noihin töihin. Mielelläni annan rahaa aina, kun heille on joku keräys.

Opettajia lahjotaan lähinnä, kun tulee iässä täysi kymmen täyteen tai jos syntyy vauva. Opettajat itse kyllä tuovat nimipäivänään kakkua tai muinakin itselleen tärkeinä merkkipäivinä.

Vierailija
14/15 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutamana jouluna hankkinut omille tiimiläisilleni jonkun tosi pienen muistamisen jouluna omilla rahoillani. Firma antaa firman rahoilla lahjat kaikille työntekijöille. Kauheeta olisi jos pitäis alkaa keräämään jotain kolehtia esimiehen joululahjaa varten! Ja mulla on sentään ihan mukiinmenevä pomo.

Vierailija
15/15 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kerätään esimiehelle rahaa, terveydenhuollon yksikkö kyseessä. En aio osallistua koska tyyppi on aivan pa..a.