Muuttaisitko ulkomaille kotivaimoksi?
Mies sai todella hyvän työtarjouksen ulkomailta, omalla kohdallani tämä käytännössä tarkoittaisi rakastamastani työstä luopumista ja kotivaimoksi jäämistä. Miehen tulot tulisivat kuitenkin olemaan todella hyvät.
Mies on luvannut, että palattaisiin Suomeen perustamaan perhe, ja että saisin takaisin kotiin tullessa talon perheeni ja läheisteni luota Espoosta tai Kauniaisista, jossa sitten voitaisiin lapsemme kasvattaa. Kuitenkin tää olisi mulle aika uhkapeliä, tuntuu että luopuisin elämästäni kokonaan. Kuka mua esimerkiksi haluaisi töihin, jos palaisin muutaman vuoden ulkomailla työttömänä oltuani maitojunalla takaisin?
Rakastamme toisiamme yli kaiken, ja miehelle tämä on niitä kerran elämässä -tilaisuuksia. En haluaisi pistää miestä valitsemaan, mutta minä taidan olla ainoa ihminen, jolla tässä on mitään hävittävää.
Kommentit (4)
Muuttaisin todellakin, mutta minulla ei olekaan uraa josta välittäisin erityisemmin. Elämässäni on muita motivaattoreita.
Seikkailunhaluisena lähtisin kyllä. Mutta tietyt reunaehdot pitäisi sopia, kuten aika, jonka jälkeen palataan Suomeen, jos itse en olisi löytänyt töitä. Tämä voisi olla vaikka 2 vuotta.
Jos teillä ei ole lapsia, etsisin ehdottomasti töitä itsekin uudesta maasta. Seinät saattaisivat kaatua päälle muutoin. Jos ei muuta, niin jotain mitä voi tehdä etänä Suomeen. Ja eikös tuo nyt olisi sopia hetki niitä lapsia yrittää?
Lähde!
Toki miehesi voi lähteä yksinkin, mutta pitkä etäsuhde ei aina toimi.
Itse lähdin enkä päivääkään ole katunut, vaikka sille tielle jäimme. Kumpikaan ei enää ole halunnut palata Suomeen. Lapset ovat täällä käyneet kansainvälisen koulun ja saaneet erinomaisen koulutuksen.
Voisitko saada virkavapaata/pitää sapattivuoden noin aluksi kokeillaksesi ulkomailla asumista?
Jos ja kun lähdet, sinulla on aikaa hankkia vankka kielitaito paikan päällä. Lähestulkoon jokaisesta maasta löytyy joko suomalainen tai kansainvälinen Ladies Club. Itse osallistuin alkuun sellaiseen ja kalenterini täyttyi siihen malliin, että välillä oli pakko kirjoittaa siihen ”vapaapäivä” tai ”omat menot”.
Mikä estää sinua hankkimasta työpaikkaa kohdemaassa? Kielitaito haltuun tai lähes joka maassa on kansainvälisiä yrityksiä, joissa kieli on englanti. Et kertonut, mitä työtä nyt teet? Suomikoulut kaipaavat usein työvoimaa, aina ei tarvitse olla opettajan tutkintoa. Monenlaiset harrastuspiirit tarjoavat mahdollisuuden joko harrastaa tai opettaa niissä.
Ja sitten se tärkein: koska miehesi tienaa hyvin, teette kirjallisen sopimuksen asianajajan avustamana ja allekirjoittamana sekä todistajien vahvistamana siitä, että hän maksaa sinulle yksityistä eläkettä, samoin kuin sopimus elatuksesta, ettei sinun tarvitse pyytää ”sukkahousurahaa”. Vaadit samat luottokortit ja yhteisen tilin. Jos vastalauseita alkaa tulla, niin pyydät häntä unohtamaan koko ajatuksen ulkomaille lähdöstä ainakin sinun osaltasi.
Kuis tässä nyt on viikonlopun aikana ollut useampikin ketju kotiäideistä ulkomailla...