Tuleeko teilläkin jatkuvasti random-puliukot kyselemään rahaa/tupakkaa kun liikutte kaupungilla?
Itsellä tätä tapahtuu nykyään vähintään 3 kertaa viikossa. Viimeksi perjantaina, kun olin menossa töihin, joku rantojen mies tuli kyselemään olisiko lainata paria kolikkoa. Vastasin kuten yleensä, eli että ei ole, ja jatkoin matkaa. Sitten kun kävin iltapäivällä töiden jälkeen kaupassa, niin näin saman ukon siellä pelikoneiden ääressä.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ympäristön tarkkailu on avain. Osaa kiertää puliukot jo ennen kuin he pääsevät kerjäysetäisyydelle. Toinen taktiikka on mennä jonkun toisen tyypin katveessa niin että se toinen joutuu pummauksen kohteeksi ja itse pääsen livahtamaan takavasemmalta ohi. Toimii myös feissareihin. Itse välttelen nykyään myös katusoittajia, varsinkin jos soittavat kovaa ja pienessä tilassa. Jotkut venäläiset jousisoittajat tosin aika hyviä, saavat ilmeisesti Suomessa kadulla paremmin rahaa kuin Venäjällä sinfoniaorkesterissa.
Itse torjun pummit, feissarit ja muun roskaväen pelkällä olemuksellani.
Minkä näköisiä olette keiltä kysytään? Muutin pienempään kaupunkiin, täällä on kysytty paljon vähemmän. Eräässä isossa kaupungissa monesti.
Vierailija kirjoitti:
No ei joka paikassa mutta lähimmän Alepan nurkilla kulkee sellanen rollaattorin kanssa liikkuva juoppo joka tulee aina saman lainin kanssa kerjäämään rahaa
"anteeks mua vähän hävettää kysyä tätä sulta.. mutta oisko sulla antaa kolikoita että pääsisin bussilla kotiin?"
joka kerta sama
Seuraavalla kerralla heitä vuorosanansa on his face ekana like a boss!
Ohis, mutta.. Juoppopummit vielä menee, mutta ne kerjäläiset tuputtamassa rahakuppeja nenän alle, tai feissarit. En kestä yhtään.
Onneksi feissareita ei nyt näy.
Tampereella Hämeenkatu on ihan tuskaa kesäisin kun pitää väistellä kaikki kerjääjät ja feissareita tuntuu olevan loputtomasti. Tosin, ei kai se niiden kerjäläisten vika oo että ovat siellä, jotenkin oletan että ne kerjätyt rahat ei ees päädy niille itselle.
Kerjäläisille ja puliukoille voisin muutaman euron antaakkin, jos siirtyisivät nykyaikaan. Kauhean moni ei enää käteistä / kolikoita käyt, joten kortilla maksu olisi oltava minimissään. Ja silloinkin sirukortilla maksu aika kivikautista, eli vähintään lähimaksu pitäisi olla, jotta voi nopeasti ilman pin koodeja lahjoittaa muutamat eurot.
Turha vedota siihen ettei muka onnistu. On yrityksiä, jotka vuokraavat kannettavia / langattomia maksupäätteitä kuukausimaksulla. Siihen hankkii sitten sopimuksen pankkien kanssa, ja tietenkin liittymän, jotta netti toimii puistojen perukoilla. Pankkitili nyt on jokaisella, joten helposti saa eurot tililleen aikanaan.
Jos ei edes tuollaiseen yksinkertaisuuteen pysty niin jää mun eurot saamatta :)
Mikä on?
Unohdit haukkua kokoomusta!
Aijjajjjaaiaiiaiaajjai!