Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko teilläkin jatkuvasti random-puliukot kyselemään rahaa/tupakkaa kun liikutte kaupungilla?

Vierailija
17.12.2017 |

Itsellä tätä tapahtuu nykyään vähintään 3 kertaa viikossa. Viimeksi perjantaina, kun olin menossa töihin, joku rantojen mies tuli kyselemään olisiko lainata paria kolikkoa. Vastasin kuten yleensä, eli että ei ole, ja jatkoin matkaa. Sitten kun kävin iltapäivällä töiden jälkeen kaupassa, niin näin saman ukon siellä pelikoneiden ääressä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koko ajan. Olen huomannut parhaimmaksi käyttäytyä kuin olisin kuuro.

Vierailija
2/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono-osaisuus yhteiskunnassamme on lisääntynyt. Tämä on siitä taas yksi osoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus. Jännä juttu kysyä kolikoita, kun niin monet ovat siirtyneet maksamaan kaiken kortilla. Pyytäisivät edes suoraan ruokaa, niin voisin antaa ylijäämäevääni.

Vierailija
4/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ja ne kysyy multa aina vaan uudestaan, vaikka en ikinä anna mitään.

Vierailija
5/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan.

Vierailija
6/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisiki, mut tääl Turus tulee vaa noit giv mi mani-mukei leua alle.

Vierailija
7/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei joka paikassa mutta lähimmän Alepan nurkilla kulkee sellanen rollaattorin kanssa liikkuva juoppo joka tulee aina saman lainin kanssa kerjäämään rahaa

"anteeks mua vähän hävettää kysyä tätä sulta.. mutta oisko sulla antaa kolikoita että pääsisin bussilla kotiin?"

joka kerta sama 

Vierailija
8/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just vähän aikaa sitten tuli Kurvissa joku puliakka ruinaamaan bussirahaa jolla oli ihan punaiset silmät ja 3 ruskeaa hammasta ristissä :o

Vierailija
9/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee ja viimeksiannoin pari kolikkoa.

Vierailija
10/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. Siis koko elämäni ajan ehkä 1-2 ihmistä on pummannut,korkeintaan. Ja asun Itäkeskuksessa 😱.

N49

Vierailija
11/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee.

Vierailija
12/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono-osaisuus yhteiskunnassamme on lisääntynyt. Tämä on siitä taas yksi osoitus.

Paskanmarjat. Köyhillä kyllä on entistä vähemmän rahaa käytettävissään mutta köyhien kokonaismäärä on vähentynyt.

Vierailija
13/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyy lapset usein, yleensä joukkoliikenteeseen. Muutaman kerran nuoret aikuisetkin siihen samaan ja joku on pyytänyt aamiaistakin varten.

Vierailija
14/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein. Ikinä en ole antanut, enkä anna. Tienatkoon tai säästäkööt itse rahansa, niin minäkin teen.

Vierailija
15/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä pulsut kuulleet toimeentulotuesta?

Vierailija
16/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle randomit tule, vaan ihan kaavan mukaisessa järjestyksessä. Olen monesti miettinytkin miten pultsarit saisi satunnaisjärjestykseen, mutta en ole keksinyt.

Vierailija
17/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä pulsut kuulleet toimeentulotuesta?

tuet muuttuu nesteeksi aika nopeasti näillä pulsuilla

Vierailija
18/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee. Aina joku kysyy röökiä tai rahaa. Joskus nuorempana heitin lähes aina. Nykyään en. Olen tullut siihen tulokseen, että joillain on sellainen habitus että on helppo lähestyä. Minulla on paljos ystäviä keiltä ei pummata ikinä.

Vierailija
20/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristön tarkkailu on avain. Osaa kiertää puliukot jo ennen kuin he pääsevät kerjäysetäisyydelle. Toinen taktiikka on mennä jonkun toisen tyypin katveessa niin että se toinen joutuu pummauksen kohteeksi ja itse pääsen livahtamaan takavasemmalta ohi. Toimii myös feissareihin. Itse välttelen nykyään myös katusoittajia, varsinkin jos soittavat kovaa ja pienessä tilassa. Jotkut venäläiset jousisoittajat tosin aika hyviä, saavat ilmeisesti Suomessa kadulla paremmin rahaa kuin Venäjällä sinfoniaorkesterissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi