Suurin blogihuijaus / hoax, jonka olet kokenut jossain seuraamistasi blogeista?
Oma kokemukseni "huijatuksi tulemisesta" ei ole sieltä ikävimmästä päästä, tiedän, mutta en lue kovinkaan monia blogeja. Olin kuitenkin muodostanut tietynlaisen mielikuvan Kalastajan Vaimo -blogistista ja hänen kodistaan. Kun hän sitten oli siinä tv-sarjassa, seurasin suosikkibloggariani tietysti mielenkiinnolla. Oli aivan valtava pettymys miten sottaista hänen kotonaan todellisuudessa oli! Olin aina pitänyt hänen kodistaan ja sisustustyylistään ja olin kieltämättä tämän jälkeen aika hämilläni siitä, miten hän on ylipäätään saanut niin kauniita kuvia kodistaan blogiinsa!
Sitten toinen pettymys oli Magicpoksin ero ja siinäkin tuli hienoinen huijatuksi tulemisen tunne, sillä hän antoi loppuun asti niin siloitellut kuvan perhe-elämästään.
Millaisiin hoaxeihin itse olet törmännyt blogimaailmassa tai minkä asian olet kokenut jopa lukijan huijaamiseksi?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden bloggaajan kesän kaupunkiasunto, vaikka todellisuudessa oli eronnut ja muuttanut pois perheen yhteisestä kodista. Aika kauan uskotteli kai itselleenkin että asuu kaupunkikodissa muista syistä.
Mikä blogi?
Olettaisin, että tällä tarkoitetaan coco sweet dreams-blogia.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida blogata enää, mutta lifebynae, joka esittää olevansa tummaihoinen jenkki. Ihan valkoihoinen suomalainen se on...
Ihmettelin myös, kun kertoi että hänen työnsä on somettaminen. Naistenhuoneelta varmaan tullut monelle tutuksi ja sitä kautta haalinut seuraajia instaan. Kävin joskus katsomassa ja varmasti 90 % seuraajista oli ihan suomalaisia. Antoi siis ymmärtää, että jenkeissä olisi jonkunlainen somefeimi.
Nämä jouluapua köyhille antavat bloggaajat, jotka itse joutuvat laskemaan senttejä loppukuusta ja syömään makaronia ketsupilla. Esim sandwich ja mansikkapilvi
Vilkaisin tuon lifebynae:n instan, ja on kyllä sellaista että huhhuh. Miksi häshtäginä on "harlem" yms., vaikka kuvat on selvästi otettu Helsingissä?!
Elevenin valtavan kosmetiikkakalenterin mainostus tuli mieleen viimeisenä.
Huijattu oli tulee myös jatkuvasta oma elämän hehkuttamisesta, jos seuraavassa postauksessa valitetaankin rankkuutta ja "töiden" määrää.
2010-luvun alkupuolelta muistui mieleen superfood-skene maadoitustavaroineen ja hopeapankkeineen.
Vierailija kirjoitti:
Vilkaisin tuon lifebynae:n instan, ja on kyllä sellaista että huhhuh. Miksi häshtäginä on "harlem" yms., vaikka kuvat on selvästi otettu Helsingissä?!
Se on kyllä asunut jenkeissä jonkun aikaa, mutta tosiaan Helsingissä nykyään. Eli en todellakaan tiedä. Se väitti jossain videossa olevansa ghetosta = ihan tavalliselta helsinkiläiseltä asuinalueelta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden bloggaajan kesän kaupunkiasunto, vaikka todellisuudessa oli eronnut ja muuttanut pois perheen yhteisestä kodista. Aika kauan uskotteli kai itselleenkin että asuu kaupunkikodissa muista syistä.
Mikä blogi?
Valkoisen talon Reetta
Ostolakossa-blogin Virve hehkutti mahdottomasti työnantajansa elevenin joulukalenteria. Hinta oli 145 euroa, ja pettymys ostajilla oli melkoinen sillä kalenterin arvokkain tuote olikin todella ruma rannekoru. Koruja on nyt myynnissä kasapäin torissa, mutta eihän niitä kukaan osta.
Värikkään Pipsan "elämäntaparemontti" :DDDD
Erääs lääkäriblogi, remppasivat miehen kanssa taloa ja kaikki oli niin ihanaa kunnes yhtäkkiä ilmoitettiin avioerosta ja blogi poistettiin. Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä olin itsekin tulossa kirjoittamaan. Alku silloin pt:n ohjeilla/kanssa lähti hienosti, mutta sen jälkeen ihme tekosyitä ja selittelyjä. Olis vaan suoraan kertonut, että motivaatio hävisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olin itsekin tulossa kirjoittamaan. Alku silloin pt:n ohjeilla/kanssa lähti hienosti, mutta sen jälkeen ihme tekosyitä ja selittelyjä. Olis vaan suoraan kertonut, että motivaatio hävisi.
Värittävän PasiP:n pelikirjasta puuttui kaikki todenpuhuminen. Kaikki aitous, rehellisyys ja seuraajien arvostaminen puuttui, vain samanmielisyys kelpasi. Käyttäjiä estettiin mielivaltaisesti, sääliä kalasteltiin milloin tekaistuin haukkumaviestein, milloin väärennetyin kirjein. Seuraajat häädettiin käymään keskustelua palstalle, jossa P ei sanomansa mukaan itse käynyt, kunnes ilmestyi sinne nuuskimaan ja valittamaan.
Tässä onkin vielä tallella keskustelu tuosta mariannan hintalaput-casesta
https://www.vauva.fi/keskustelu/4493908/ketju/mariannan_blogikirppis