Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajille palkan alennus jos eivät hoida kiusaamistapauksia kunnolla vaan ummistavat silmänsä...

Vierailija
17.12.2017 |

Ne opet jotka eivät hoida hommasnsa niin palkka-ale heti.

Ihan lässytystä se, että myös kiusattu on syyllinen. Ja, että vaikea selvittää. Vaihtakaa sitten alaa jos ette kykene töihinme. Ettekä osaa käyttäytyä kuin vastuullinen aikuinen.

Meidän koulussa Tampereella naisrehtori suojeli koulukiusaajaa...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lääkärikään voi jättää potilaita hoitamatta, mutta opettajat voivat jättää osan työstään hoitamatta...

Vierailija
2/26 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin palkanalennus meidän postinjakajalle; on jättänyt monesti torstain postin täysin jakamatta. Palkanalennus ministerille, joka lupaa jotain ja ei teekään niin. Palkanalennus (äitiysrahan poisto ) jokaiselta äidiltä, joka hoitaa huonosti lastaan. Palkanalennus meteorologille joka epäonnistuu sään ennustamisessa.

Kyllä näitä riittää, jos aletaan palkkoja alentamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ole koulutettu hoitamaan kiusaamistapauksia vaan opettamaan

Vierailija
4/26 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajan työ on muutakin kuin opettamista, suurin osa ajasta menee siihen muuhun.

Vierailija
5/26 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka väittää kiusaamistilanteiden aina olevan yksiselitteisiä ja että opettajilla on aina mahdollisuus lopettaa kaikenlainen kiusaaminen, ei tunne kiusaamisen mekanismeja. Tilanteita selvitetään ihan varmasti parhaan kyvyn mukaan. Usein kiusaamistilanteet ovat ryhmädynamiikan häiriöitä, jossa taistellaan vallasta ryhmän sisällä. Kiusaaja-kiusattu -tyyppejäkin on. Usein kiusaajilla on hyvin heikot sosiaaliset taidot: he eivät osaa ottaa kontaktia toiseen lapseen muuten kuin "väärällä" tavalla, joka nähdään kiusaamisena, vaikka sen pohjimmainen tarkoitus ei ole tuottaa pahaa mieltä, vaan olla kontaktinottoyritys.

On myös asosiaalisten, julmien lasten tekemää kiusaamista, jonka tarkoitus on alistaa ja nöyryyttää.  Siinäkin opettajilla on aika rajalliset mahdollisuudet: oppilaita ei noin vain saa siirrettyä koulusta toiseen ja mikäli vanhemmat eivät näe lapsessaan mitään syytä, on koulu aika voimaton. Ei siinä opettajien palkanalennukset pahemmin auta kun mieleltään häiriintynyt lapsi on integroitu luokkaan terrorisoimaan muita lapsia. Palkankorotus pikemminkin olisi ansaittu.

Vierailija
6/26 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsilisät pois vanhemmilta jotka luulevat että yhteiskunta ( ope ) on päävastuussa lasten kasvattamisesta!

Ja sillä persoonallisuushäiriöisellä kiusaavalla k*sipäälläkin on oppivelvollisuus, ei sille mitään mahda vaikka se p*erseilee siellä vuodesta toiseen ilman pientäkään aikomusta mutta käytöstään. Ihan sama vaikka joka viikko pidettäisiin palaveria ja jaettaisiin jälki-istuntoja.

Vierailija
7/26 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat tekevät paljonkin, mutta usein salassapitosäädökset estävät siitä puhumisen. Vanhemmat sitten tivaavat, että onko tehty sitä ja sitä, mutta koska opettaja ei saa kertoa, voi vanhemmille jäädä kuva, ettei mitään ole tehty.

Mutta jos epäilet etteivät opet hoida työtään niin ota yhteyttä rehtoriin.

Vierailija
8/26 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä turha provosoitua tästä, mutta olen opettaja ja voin kertoa, että usein niiden kiusaamistapausten selvittämiseen tarvittaisiin salapoliisi. Sehän on helppo tapaus jos todella kyse on siitä, että toinen oppilas yksipuolisesti kiusaa toista. Mutta kun useimmiten tilanne on se, että molemmissa lapsissa on vikaa ja kummankin vanhemmat näkevät vain sen oman lapsen kannan. Nykyään lapset myös osaavat valehdella eri tavalla kuin ennen (minun kokemuksen mukaan). Saatan itse olla nähnyt jonkun tilanteen ihan vierestä ja silti lapsi saattaa kirkkain silmin valehdella aivan muuta. Sillä tavalla, että ellen olisi hommaa nähnyt, niin varmasti olisin voinut uskoa. Harvoin on myöskään niin, että asiaan liittyisi vain kaksi lasta, vaan mukana on lähes aina jollain tavalla useampi. Ja jos kyseessä on somalilapsi, niin voi olla varma, että asiaan liittyvät ihan kaikki sisarukset, serkut, naapurit ja muut. Lähde siinä sitten selvittämään kaiken muun ohella tarkasti että kuka nyt teki ja mitä.  Kiusaamistilanteet otetaan hyvin tosissaan, mutta ikinä se homma ei ole mennyt niin kuin aluksi on luullut tai vanhemmilta on tullut tieto, niin on oppinut olemaan tekemättä liian nopeita johtopäätöksiä ja seuraamaan tilannetta rauhassa. 

Vierailija
9/26 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat usein alakoulussa syyttävät kiusaajaksi kiusattua. Esim syrjitty sosiaalisesti heikko poika turhautuu päivittäiseen piilotettuun kiusaamiseen, ja tönäisee toista, ja vanhemmat vaativat kiusaajan päätä pölkylle. No ne kiusaajat ovat ne ’kivat’ tytöt ja pojat, joilla on paljon kavereita ja ovat sosiaalisesti pärjääviä.

Yleensäkin kiusaamisessa ei lähes koskaan ole yhtä syyllistä. Se on ryhmäilmiö. Enemmistö on kiusaamisen takana. Kiusaaja on kingi, josta ei ehkä aidosti pidetä, mutta jonka takia kaikki muutkin kiusaavat. Ja jonka itse ei oikeastaan edes tarvitse kiusata. Nykyään nettikaudella kiusaajia ei ole enää edes kaikki oman koulun tyypit, vaan koko kaupungin. Ja opettajan toimivalta ei ulotu nettiin.

Vierailija
10/26 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, että mitähän vikaa minussa oli kun olin kiusattu? Olin lievästi ylipainoinen surullisen näköinen, enkä koskaan sanonut vastaan mitään tai juurikaan sanonut mitään. Minua kovisteltiin ja nälvittiin lihavuudesta ja pituudestani, kukaan ei halunnut edes istua vieressäni vaan siitäkin piti aina kovaan ääneen puhua kuulleni että kuinka kauheaa on kun joutuu yhden tunnin istumaan vieressäni. En edes jaksa kirjoittaa kaikkea mutta totta kai minun vikani?

Vierailija
11/26 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää välinpitämättömyyttä. 

Vierailija
12/26 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoa ääneen fakta? Minulla on maisterin tutkinto fysiikasta, ja sen päälle vuoden harjoittelu ja siihen liittyvät kasvatustieteen opinnot. Sen enempää fysiikan laitos kuin kasvatustiedekään ei opettanut kiusaamisen käsittelyä.

T toinen opettaja.

Vierailija
13/26 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoa ääneen fakta? Minulla on maisterin tutkinto fysiikasta, ja sen päälle vuoden harjoittelu ja siihen liittyvät kasvatustieteen opinnot. Sen enempää fysiikan laitos kuin kasvatustiedekään ei opettanut kiusaamisen käsittelyä.

T toinen opettaja.

Jep sama juttu täällä. Väittäisin, että kuka tahansa täysipäinen useamman lapsen vanhempi olisi parempi ratkomaan kiusaamisongelmia kuin minä. Kiusaamisjuttuja varten pitäisi olla omat asiantuntijansa, koska ne eivät liity mitenkään opettamiseen

Vierailija
14/26 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös vanhemmilla vastuuta huolehtia jälkikasvustaan, ei vain opettajilla. Eiköhän kaikki opet puutu, jos heillä tieto, että lasta kiusataan. Lapsen tultava itse kertomaan, jos näin on, opettajalla ei silmiä selässä. Luokassa 25-30 oppilasta, kaikkea ei voi huomata, ellei oppilas tai vanhempi kerro opettajalle.

.

Koulussa tapahtuva kiusaaminen on opettajan tehtävänä selvittää. Vapaa-ajan tapahtumat vanhempien.

Vierailija
15/26 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, että mitähän vikaa minussa oli kun olin kiusattu? Olin lievästi ylipainoinen surullisen näköinen, enkä koskaan sanonut vastaan mitään tai juurikaan sanonut mitään. Minua kovisteltiin ja nälvittiin lihavuudesta ja pituudestani, kukaan ei halunnut edes istua vieressäni vaan siitäkin piti aina kovaan ääneen puhua kuulleni että kuinka kauheaa on kun joutuu yhden tunnin istumaan vieressäni. En edes jaksa kirjoittaa kaikkea mutta totta kai minun vikani?

Mitä olisit halunnut tapahtuvan? Mitä opettajan olisi pitänyt tehdä tai sanoa, jotta tilanne olisi muuttunut ja muu luokka olisi muuttunut ystäväksesi?

Vierailija
16/26 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä ihmisillä sekaisin asiat. Ensinnäkin kaikilla pitäisi saada hyvä olla koulussa. Kouluun ei tulla vain pänttäämään vaan siellä myös kasvetaan ihmisenä ja opitaan käytöstapoja joten oletan että opettajien tehtävä on myös muistuttaa nuoria siitä ja olla esimerkkinä. Koulu on nuorten "työtä" minne he menevät joka ikinen aamu yli 6 vuotta viettämään päiväänsä, sama aikuisilla jotka menevät töihin. Esimiehelle kerrotaan jos työpaikassa kiusataan, jos esimies ei auta niin sitten pomolle, poliisille tms. Opettajien tehtävänä on hoitaa kiusaamispuoli kiusaajan ja kiusatun kanssa ja ottaa yhteyttä vanhempiin ja puhua esim kiusaajan vanhemmille. Jos ei toimi niin sitten poliisi, rippuen miten vakavaa se kiusaaminen on. 

Itse olen ollut kiusattu ja koska opettajia ei asia kiinnostanut minulla on luottamuspula aikuisiin aina ollut, niinpä olen rypenyt ongelmissani yksin ja näin yhteiskunta tekee nuoresta pelkän yhteiskunnan rahoilla elävän sairastuneen yksilön.

Ihmiset ootte samanlaisia kuin ihminen joka pissii tuuleen päin ja kun se kusi roiskuu naamallenne syytätte tuulta siitä XD

Vierailija
17/26 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöskasvatusta sinne kouluihin ja se, että muita KUNNIOTETAAN. Ja käyttäydytään kunnioittavasti ja kohteliaasti muita lähimmäisiä kohtaan.

Ei ole kiva jos 12-vuotiaat huutelevat, että ”Jaakko on runkkari” koulun pihalla ja ainakin tuhat kertaa. Välituntivalvoja ei voi puuttua kun ei tiedä, että mistä johtuu...lässynlässyn. Huutelijat sellaisia isokokoisia joilla koulu menee huonosti. Haukuttava on yli 9 keskiarvolla porskuttavat nörtti. Nörtissä varmaan se vika kun saa muut huutamaan itseään runkkariksi.

Vierailija
18/26 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, joka väittää kiusaamistilanteiden aina olevan yksiselitteisiä ja että opettajilla on aina mahdollisuus lopettaa kaikenlainen kiusaaminen, ei tunne kiusaamisen mekanismeja. Tilanteita selvitetään ihan varmasti parhaan kyvyn mukaan. Usein kiusaamistilanteet ovat ryhmädynamiikan häiriöitä, jossa taistellaan vallasta ryhmän sisällä. Kiusaaja-kiusattu -tyyppejäkin on. Usein kiusaajilla on hyvin heikot sosiaaliset taidot: he eivät osaa ottaa kontaktia toiseen lapseen muuten kuin "väärällä" tavalla, joka nähdään kiusaamisena, vaikka sen pohjimmainen tarkoitus ei ole tuottaa pahaa mieltä, vaan olla kontaktinottoyritys.

On myös asosiaalisten, julmien lasten tekemää kiusaamista, jonka tarkoitus on alistaa ja nöyryyttää.  Siinäkin opettajilla on aika rajalliset mahdollisuudet: oppilaita ei noin vain saa siirrettyä koulusta toiseen ja mikäli vanhemmat eivät näe lapsessaan mitään syytä, on koulu aika voimaton. Ei siinä opettajien palkanalennukset pahemmin auta kun mieleltään häiriintynyt lapsi on integroitu luokkaan terrorisoimaan muita lapsia. Palkankorotus pikemminkin olisi ansaittu.

Ei kukaan ole väittänyt, että kiusaamistapaukset ovat yksiselitteisiä. Tuo on vain slogani jonka taakse voi laittaa pään piiloon ... ” ei voi tehdä mitään...” sori, sori.

Ei me ihmiset kaikki olla tyhmiä eli ihan turha lässyttää skeidaa. Turhaan säkin olet opiskellut kun et edes tätä ymmärrä.

Vierailija
19/26 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä moni opettaja on ylimielinen - vähättelevät ongelmaa.

Säälittävää, että kiusaamista on niin paljon ja opettajat eivät saa mitään koulutusta ongelman ratkaisemiseen. Monelta varmaan puuttuu se tunneäly.

Vierailija
20/26 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle: avainsana on REHTORI.

Jos opettaja puuttuu,  kiusaajan vanhemmat suuttuvat ja ottavat yhteyttä rehtoriin -> rehtori päättää että itse asiassa syyllinenhän on itse opettaja, opettajahan se on itse loppujen lopuksi provosoinut koko kiusaamisen- > opettaja pyytää anteeksi provosoimistaan. 

Kuka täysjärkinen opettaja enää puuttuu asiaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän