Inhottaa kuunnella kun naapuri huutaa pienelle lapselleen vittusaatanaa. Pitääkö tässä alkaa puuttumaan asiaan?
Eli niinkuin otsikossa lukeekin, mulla asuu naapurissa yh-mies, jonka kuulen huutavan aina silloin tällöin n. kolmevuotiaalle lapselleen vittua ja saatanaa. Mietin vain onko tämä sellainen asia minkä takia olisi hyvä olla lastensuojeluun yhteydessä, vai onko ylireagointia.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiroilu ei tee kenestäkään huonoa vanhempaa.
Kyllä tekee, jos ei kolmivuotiaalle osaa muuten kommunikoida.
Se että satunnaisesti kiroilee lapsen kuullen tekee huonoksi vanhemmaksi? Enpä usko.
Oletko lukenut tätä keskustelua ollenkaan minkälaisesta tilanteesta nyt on kyse? Ei mistään satunnaisesta kiroilusta.
Vierailija kirjoitti:
Kiroilu ei tee kenestäkään huonoa vanhempaa.
No täällä parkuvaa lasta lohdutetaan huutamalla "lopeta se s**tanan itkeminen!!", tekeekö se?
t: sen turkulaisen lapsellekiroilijan naapuri
Joko lastensuojeluilmoitus, tai soitto neuvolaan. Neuvolaan voi kertoa naapurin osoitteen, mutta kyllä tuohon on joka tapauksessa puututtava.
Itse en kovin herkästi ilmoituksia tee, mutta tällaisessa tapauksessa tekisin.
Ei lapsen kuulu kestää tuollaista kohtelua vanhemmalta.
Itseäni pahoinpideltiin henkisesti lapsena ja vasta 25 vuotiaana aloin saamaan joten kuten elämästäni kiinni.
Vittusaatanaa ei huudettu, mutta arvosteltiin ja mitätöitiin. Jonkin verran myös laiminlyötiin.
Esim lääkäriin ei helpostikaan viety. Jätettiin yksin itkemään tai tultiin mollaamaan
Niin no en minä tässä mitään kiroilua yleisesti moralisoi tai koe yksiselitteisesti kamalaksi asiaksi lasten kuullen. Kyse on nyt siitä että mies huutaa ja raivoaa kirosanojen saattelemana KOLME-vuotiaalle lapselle.
Ap