Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KESÄHAASTE VKO 15

12.04.2006 |

Huomenta jälleen, taisin kerrankin ehtiä ensimmäisenä :-)

Mitään huippuuutisia ei kyllä valitettavasti ole, tuntuu nyt että paino istuu tiukemmassa kuin ikinä. Johtuuko sitten siitä että yrittää laihduttaa syömällä eikä syömättömyydellä, no en tiedä mutta saisi nyt jo vähän tuloksiakin jo tulla tai menee hermot ;-)

Senttejä ei ole kadonnut (paitsi jos vetää vatsaa sisään :-) enkä vanhoja vaatteitakaan ole edelleenkään uskaltautunut kokeilemaan. Elän toivossa että tämä turpea olo johtuu mahdolliset kuukautisten alkamisesta, mutta ei niitäkään ole vielä ilmaantunut. Tätyy yrittää olla kärsivällinen ja jatkaa kevyttä linjaa.

Lähtö 81,9

Nyt 78,5 (viikkopudotus -300g plääh)

Tavoite 70,0 (apuva ei taida onnistua ennen kesää :-)

Hauskaa pääsiäisaikaa kaikille, ei sitten syödä paljoa suklaamunia!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaikka olette jo olleet pidempään ´kimpassa´

Kerron vähän itsestäni. Eli olen uusperheen 28-vuotias äippä. Perheeseemme kuuluu tyttö -89, poika-91 ja nyt syntynyt Tommy-poika 7 kk.

Ehdin lihota hieman jo juuri ennen raskautta..tarkoitus oli aloittaa armoton kuntoilu & laihdutus 2005 tammikuussa, mutta positiivinen raskaustesti muutti suunnitelmat =) eli painoin raskauden alussa jo 75 kg. Raskauden aikana mässäsin vaikka ja mitä ja tulos oli 97kg ennen synnytystä, hui!! Kun tulin sairaalasta kotiin, vaaka näytti 86. Sain painon helposti putoamaan tuohon 82,0 kiloon, mutta siihen pysähtyi.. Tosin liikun ihan liian vähän, 1-2 kertaa viikossa, nyt olen ajatellut ottaa itseäni niskasta kiinni ja lähteä vaikka spinningiin. olisko teillä hyviä neuvoja, mikä polttaisi hyvin kaloreita/rasvaa? Itse käyn salilla, uimassa, hiihtämässä mm. Juoksemisen aloitan, kun kunto ja kelit sallii.

Nyt ei muuta kun kesäksi muutamia kiloja pois, tarkoitus on kyllä kesälläkin jatkaa laihduttamista!! Olen siis äitiyslomalla vielä 1,5 kk ja kesäksi menen töihin taas. Olen sairaanhoitaja, kuten miehenikin.

Aloitus: 82.0

Nyt: 81.8 (-200g)

Tavoite: alle 70, ehkä 65-67

Ei muuta kun hyvää pääsiäistä ja tsemppiä painon pudotukseen. Viikon päästä kuullaan lisää =)

Vierailija
2/20 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vois laittaa sellaisen seli seli viestin. Paino ei ole tippunut lainkaan ei tosin ole kyllä noussutkaan.

Oma vika mitäs olen käynyt liian usein jääkaapilla. Ja ei se vielä mitään mutta mitäs otin sieltä kaikkia herkkuja...

Joo eli

sama kuin viime viikolla

lähtö 73 kg

nyt 70 kg

ei taida toteutua haave alle 70 ennen pääsiäistä. Muutenkin on toi pisteiden lasku jotenkin jäänyt. Tuntuu taas hirveen vaikeelta olevinaan. Pitäis ottaa taas niskasta kiinni ja ravistaa kunnolla.

Siis seli seli ja ei kun eteenpäin kohti kesää !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirabella: hyvinhän sulta on lähtenyt!! Muistakaa ettei ole kiirettä, koska niillä tuuppaa olla taipumus tulla takaisin korkojen kera.

En halua sen kummemmin moittia PV:n systeemejä ja piste juttuja, mutta omasta kokemuksesta minulle se ei sopinut. Sain siis kyllä pudotettua kiloja niillä konsteilla ja vieläpä aika nopeaa, mutta yllätys yllätys, kilot tuli takaisin ku lopetin sen.. Ja ei todellakaan oo tarkotus loppuelämää maksaa 10e/vko:ssa siitä et saa käydä siellä puntarilla jne. Muta toisillehan se sopii! Ei siinä mitään.

Itse olen nyt ihan hissukseen tosiaan vuoden parin aikana pudotellut tuolta läheltä 90kg tänne 70kg lähelle, ihan liikunnan ja pikkasen ruokavaliota katsomalla.

Minullakin on flunssan takia jäänyt liikunnat ihan minimiin, mutta alkaa onneksi hellittää. Ei muuta ku juoksemaan ku pyörätiet on kuivia ;)

Ja Tommy, tervetuloa vaan joukkoon, ei mekään oo kumminkaan ku reilu kuukausi tässä kateltu, hyvin mukaan mahtuu!

Täältä muuten puuttuu aika monta nimeä, jotka alussa halusivat lähteä mukaan!! Vieläkin voi tulla!!!

Olen muutes ottanut paperille ylös teidän kaikkien tavoitteet ja pudotukset jne.. mukava sitten välillä tehdä tilinpäätöstä miten meillä on mennyt. Sanokaa, jos ette halua, et teidän tietojenne täältä poimitaan.

Minun viikko saldo: -300g

73,5/71,3/64

Ja syökää pääsiäisenä kevyesti ja terveellisesti ;) Tehkää hyviä salaatteja, heldelmäsalaattia ja rahkaa, niin on hyvää mutta kevyttä syötävää! Ei tarvi suklaamunia koko ajan syödä. Ja ulkoilkaa!

Vierailija
4/20 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan hyvin ole mullakaan mennyt, kuten jo edellisessä pinossa arvelinkin..

Viikkopudotusta tuli vaan -200g, mutta luulen sen tosiaan johtuvan menkoista jotka onneks on jo ohi menossa tällä erää.

Nyt oon aika paljon tehnyt kävelylenkkejä (päivittäin) ja vähän jo pyöräilyäkin on päässyt talven jäljiltä kokeilemaan.

Nyt tulee " pahasti" pääsiäinen, katsotaan miten silloin syömisten taas käy...

Laitan kiloni nyt niin kuin joku viimeks ehdotti, eli näin

79/68,7/65

Hei, just tajusin et tavoitepainoon olis enää 3,7kg, voi olla että siirrän sitä sitten alaspäin kun se saavutetaan (oonko vähän optimisti?!?)

Yli kymppi on jo lähtenyt, jee jee jee!!!!!

Tsemppiä kaikille, koitetaan vastustaa pääsiäisherkkuja ja reippaillaan ulkosalla toivottavasti mukavassa säässä!!

T;Dimex

Vierailija
5/20 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenellä kiinostaa ja ette ole vielä tutstuneet kirjailija/käsikirjoittaja Katri Mannisen tekemiin sivuihin niin käykääpä tsekkaamassa. Paljon ihan hyvää asiaa pysyvästä painonhallinnasta ja liikunnasta jne.. Täällä ei vissiin saa suoraan linkittää, mut laittakaa googleen et kutri, niin löytyy kutrinet sivut.

Vierailija
6/20 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä vielä tuohon ylemmäs ettei joku vahingossa kirjoittele tietoja tuohon viime viikon pinoon.

Vierailija
7/20 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puntari näytti tänään 0,5kg vähemmän kuin viimeviikolla ja ihmettelen sitä suuresti kun oon ollu aika rennosti painontarkkailun suhteen..

Tervetuloa tommy-05 ja sukkanukka!!Tosiaankin aika moni alkuperäinen on kadonnut,oisko meitä jokaviikkosia 6-7henkeä.

Teille uusille tiedoksi,Minä olen 32v keski-suomesta ja perheeseen kuuluu mies ja 2lasta(2,8v ja 11kk).En muuten tiedä läheskään kaikkien lasten lukumäärää.kertokaahan halutessanne?

Tommy-05,olet ainakin kova urheilemaan.Itsekin olen aina ollut mutta toisen raskauden jälkeen olen sairastellut selkää joten tyytyminen pieniin sauvakävelylenkkeihin.

Eilen kokeilin lumikenkiä.oli tosi kiva laji,hikeä pukkas!mut taitaa ja toivottavasti jääkin enstalveen.

Mirabella,hyvähän se on tuo -300g,paljon parempi kuin+300g.

Vuffi,mäkin laskin vajaa 2kuukautta pisteitä mut sit siihen jotenki kyllästyy.Ja alkaa heti lipsumaan..Mut oon YRITTÄNY pitää napostelut pois,ja syödä lautasmallin mukaan.Mut jos alkaa paino hiipimään ylöspäin niin sit on kai taas otettava itteään niskasta kiinni.

Tittarelli,sulla on kyllä tosi hyvä asenne tähän painonhallintaan!!Ja tuloskin on mahtava!Mäkin oon tutustunu kutrin sivuille.Siellä on kyllä hyvää tietoa viisaaseen painonpudotukseen.

Dimex,onnea myös sulle.kokonaispudotus on hieno!Ei todellakaan paljon jäljellä.Saman verran mulla mutta tiukassa on nää viimeset kilot.

Jepulis,mut saas nähä kuin tästä pääsiäisestä selviää!Uskaltautuuko sitä ensviikolla näytille ollenkaan..

T.henriikka

Vierailija
8/20 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

69,5/67/63

Niin ja Tittarelli,mun tietoja saa ainaki poimia ja näyttää!

Vierailija
9/20 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samoin tittarelli-80, munkin tietoja saa käyttää, jos vain saisin jotain tuloksia vihdoin.

Ja muuten: Olen jo uskaltautunut koittamaan vanhoja housujakin, osa mahtuu jopa päälle :) Ja vaikka paino ei ole pudonnutkaan, niin vyötäröstä on lähtenyt 7 cm. Kävin mittauttamassa rasvaprosentin, et sillä ainakin on hyvä tsekata kesän kynnyksellä, et olisko vaikka läski muuttunut lihakseksi, jos pääsis (ja jaksais) salille vähän useammin. Nyt se oli 30,4 % et siitä on suunta vain alas!! Mut keskiviikko on ilmeisesti se virallinen punnituspäivä, joten innolla odotan, josko pääsen kertomaan silloin saavutuksistani..toivotaan ettei pääsiäinen sotke suunnitelmia =)

Ja kiitos, että otitte mut ilolla mukaan, yhdessä ollaan vahvempia ;)

Vierailija
10/20 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa hieman siis taustaa.

Olen kolmenkympin kriisiä lähestyvä kolmen lapsen (5v, 4v ja 10,5kk)äiti ja sustelen pohjois-pohjanmaalla aviomieheni kanssa. Raskaana ollessani lihoin kovastikin, varsinkin toisen lapsen jälkeen. Sain kuitenkin painoa hieman pudotettua ennen kolmatta. Nyt on tänhetkinen tilanne ihan siedettävä, eli on jo jokunen kilo lähtenyt. nyt viimeisin viikko on mennyt hieman harakoille, kun on tullut syötyä suklaata ja sipsejä...olen aina perjantaisin käynyt puntarilla, mutta voinhan mä vaihtaa sen keskiviikoksi jos kaikki muutkin silloin käy. Mut jos mä vaikka tällä viikolla käyn vielä perjantaina ja sit suuraavalla viikolla aloitan keskiviikot.

Olen yrittänyt laihduttaa ruokavaliolla. Kaikkea syön, mutta kohtuudella. Salaattien osuutta olen lisännyt ja sit kevyttuotteet käytössä. Alkupaino oli 71,5kg ja viikko sitten perjantaina oli 69.2kg. Nyt taitaa pysyä samassa ellei jopa hieman nouse :/

Liikunta on jäänyt kyllä tosi vähälle, kun on sairastellut vähä väliä. Aina kun yrittää aloittaa jotain liikuntaa, tulen kipeeksi....että se äsryttää!!! Mut periksi en anna!!!

Tavoitteena mulla on saada paino ekaks tonne 65kiloon kesäksi ja siitä sitten katsotaan eteenpäin. Mun normaalipaino olis tuolla 55 tienoilla. Olen muuten 158cm pitkä.

Onneks lumet sulaa jo hyvää vauhtia niin pääsee pian pyöräilemään ja enemmän on motivaatiotakin liikkua tuolla ulkona!! Noi loskat ei kiinnosta ketään!!!

Mut tsemppiä vaan kaikille urakkaan!!!

Vierailija
11/20 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eilen ehtinytkään kirjottelemaan viikkotulosta, vaikka eipä tuolla taida olla väliä, tulos kun on edelleen se sama, eli paino ei ole tippunut. =/ Ihme turvotusta kyllä on jostain syystä, ei meinaa edes sormukset lähteä sormesta muuten kuin saippualla, tavallisesti lähtevät helposti. Mistähän voipi johtua, kun en ole edes mitään suolaista syönyt, se kun tavallisesti on turvotuksen syynä?!? Joten toivottavasti ainakin sitten paino tippuu kun nämä ylimääräiset nesteet lähtevät.

Tervetuloa minunkin puolesta kaikille mukaan liittyneille, kyllä tänne mukaan mahtuu!!

Muistin virkistämiseksi: olen 25 v, ja pojalle tuli tänään ikää tasan 11kk (hui, kuukausi enää ja sitten 1v!), asutaan täällä Lapissa. Raskauden loppupaino oli n.110kg (vaivaiset +30kg...) kun laitokselle menin ja tammikuussa 90, kun aloitin painon pudottamisen. Kesähaasteen alkaessa paino oli 82 ja nyt ollut jo pitkän aikaa sitkeästi 81, tavoite olisi 75... Ja uusi mytty on jo tilauksessa, joten jos niin iloisesti sattuu, että plussaamme, niin sitten tavoitteena on hillitä tuota painon nousua. Mutta nyt siis vielä tavoitteena mennä muutama kilo alaspäin ennen kesää.

Ai niin, ennen kuin unohdan, tinttarelli-80, minunkin tietoja saa vapaasti käyttää...

Pääsiäisenä ollaan menossa tunturiin parin päivän reissulle, saapa nähä kuinka käypi ruokavalioiden, ei kovin hyvin varmaan...mut pitää sitten vastapainoksi hiihdellä ahkerasti, sukset on jo voideltu! =)

Hauskaa pääsiäistä kaikille!!!

Vierailija
12/20 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäisikö tuohon lähtöpainoksi laittaa se paino, josta laihdutus alkoi (mulla 90) vai mikä oli paino kun ruettiin pinoutumaan??

Vierailija
13/20 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lupasin viime viikolla että nyt tulee 1kg miinusta mutta sain pois vaan 0,1. Nuha on edelleen harmittanut ja suklaa on siihenkin (!) hyvä keino. No hyvä ja hyvä, mut herkkuja oon kumminki syöny.

Hitaasti mutta varmasti.......

73,8/71,1/65-60

::anselmus::

Vierailija
14/20 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..se paino kun aloitettiin pinoutumaan?? vai miten muilla?? Itse olen laittanut 82, mikä on paino muutama pvä sitten kun tänne ilmoittauduin. Mullakin oli korkeimmillaan kyllä 86..

Vedin eilen muuten lihapiirakan ja pizzaa, että loppuviikon saa olla todella tiukka, jos meinaa uskaltaa ke näytille =)

Vierailija
15/20 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloituspainoksi laitetaan se, joka alkoi Kesähaaste-pinon synnyttyä, mulla se olis sit 71.5kg, katsoin sen eilen ensimmäisestä viestistä. Mutta toisaalta kun aloitin laihdutuksen jo ennen kuin liityin tähän " ketjuun" , niin olis kiva laskea sitä kokonaispudotusta kuin vaan lyhyttä jaksoa siitä. Että mitäs tehdään, kumman sitä sitten laittais aloituspainoksi?

Mä täällä tuskailen kun varsinkin kaikki housut on liian isoja, oon ollu niin kauan pulskassa kunnossa ettei ole pienempiä vaatteita enää tallella. Siitä on varmaan kymmenen vuotta kun oon näissä mitoissa ollut, hurjaa ajatella sitä nyt, ja samalla toivoa että kilot ei tule enää takaisin mitä on nyt pois saanut.

Tällä pinolla on mun mielestä positiivista merkitystä laihdutuksessa, varsinkin kun yksin tätä muuten tekee, on joku paikka minne ilmoittautua ja kertoa tuloksista!

Mutta palaillaan taas ystävät!

Vierailija
16/20 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kävin vielä tän kerran nyt perjantaina puntarilla mut ens viikolla käyn sit keskiviikkona niinkuin te muutkin.

Tulos oli -600g, mikä ihmetyttää mua suuresti!!!!!

Aamupaino oli nyt siis 68.6kg

Olen ollut aika laiska kun on totaa flunssaa ollut, mut kävin mä eilen jumpalla ja aamulla oli hirvee pää ja lihassärky....taisi flunssa tehdä tulehdusta lihaksiin..mut oma moka. Onneksi on särkylääkkeet keksitty, oli sen verran hirvee jysäri!!!

Mä olen ajatellut ottaa polkupyörän tässä pääsiäisen aikaan käyttöön ja alkaa tekee pikku lenkkejä. Ja sitten käyn tietysti jumpalla. On niin ihana huomata kuinka vaatteet alkaa jo hieman roikkua päällä kun kiinteytyy ja kaveritkin on jo alkanut huomata että olen laihtunut, vaikka paino on pudonnut vasta sen 2,9kg.

Mut hyvä jos senkin huomaa, niin antaa se kummasti potkua eteenpäin. Mieskin on innoissaan ja on jo pukemassa mulle stringejä jalkaan =))

Mut siihen mä en vielä suostu...sit ehkä joskus 8kilon päästä =DD

Piti kysymän et miten te muut liikutte jos olette flunssassa? Käyttekö kävelyllä vai teettekö mitään?

Mut nyt levolle että olo tästä kohenee niin pääsee sit kotiaskareisiin!

Vierailija
17/20 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt riittää tämä mässäily! Vaatteet eivät mahdu päälle. Haluaisin vielä mennä " ostoksille" omalle vaatekaapilleni. Jotain on siis tehtävä!

Esikoisemme on nyt 9kk. Näiden kuukausien aikana synnytyksen jälkeen olen useita kertoja yrittänyt aloittaa, muttei se yksin oikein näytä onnistuvan. Siksipä ajattelin liittyä joukkoon iloiseen, jos sopii?

Odottaessani yritin vitsikkäästi saada 100kg rajaa rikki. Minua oli joskus koulussa haukuttu Sadan kilon keijukaiseksi ja nyt halusin kokea, minkälaista se oikeasti on... Satanen ei mennyt rikki, vaikkakin läheltä liippasi. Kätilöopistolle " pyöri" 98kg keijukainen.

Tällä hetkellä painoni on 88kg ja pituutta huiskeat 175cm.

Haluisin päästä alle 80 kilon. Matkaa on tavoitteeseen. Toivottavasti tällä kertaa onnistun vertaistuellanne.

Näin ajattelin lähteä liikkeelle:

Lentopallossa sarjapelit on jo pelattu, mutta harjoitukset jatkuvat. Tavoittenani on käydä harjoituksissa ainakin kerran viikossa. Uimassa yritän käydä pari kertaa sekä kävellä pojan ja koiran kanssa mahdollisimman paljon.

Ruokapuolella pitäisi vain lopettaa herkkujen syöminen ja pienentää annoskokoja. Rasvattomampiin ruokiin olen siirtynyt jo aiempien laihdutuskertojen yhteydessä.

Kokeillaan näin...

Hyvää pääsiäistä!

Jenni

Vierailija
18/20 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän tänne mahtuu vielä.Tällä viikolla saatukin monta uutta,sehän on vaan positiivista!!Eli keskiviikona punnituspäivä ja muinakin päivinä täällä höpistään!

oloituspaino minkä olen ilmoittanut(69,5) on paino kun alettiin pinoilee.mut tammikuussa kun aloin tarkkaileen syömisiä paino oli 71.Että kumpaas tässä sit käytettäs?

Flunssasta,mä en kyllä kipeenä lähe minkäänlaiselle lenkille.Ainoostaan mitä lasten kans on ulkoiltava.

Tänään on aivan mahtava keli täällä keski-suomessa.Ja hanget kantaa.Oli kiva aamulla kävellä rattaitten kans metsässä.

Nyt täytyy lähteä suunnittelemaan päiväunia.Sääli olla sisällä mut pakko lasten nukkua välillä..

Heippa taas!

Vierailija
19/20 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kirjoitan äkkiä ennen huomista!! Niin, että olisiko se sittenkin parempi laittaa se paino, mistä on aloittanut?? Eli itse olen yrittänyt laihduttaa heti synnytyksen jälkeen, enemmän kuin lopetin imetyksen. Eli paino on jo tippunut 4 kg. Ehkä niin olis selkeintä, niin näkyisi kokonaisuus kaikilla niillä jotka ovat laihduttaneet jo pidempään ja saaneet tuloksiakin =)

mä olisin sitä mieltä, mites muut?? Ellei nyt tinttarellilla mene muistiinpanot sekaisin, jos ihmiset yhtäkkiä vaihtaakin aloituspainonsa..? =)

Vierailija
20/20 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitkään ehi, mut nopeesti vielä tuosta alkupainon merkkaamisesta. Tuli mieleen, että meniskö liian monimutkaiseksi jos alkupainon perään laitettaisiin suluissa se paino, josta on aiemmin laihdutus aloitettu? Siis voi laittaa jos haluaa. Eli esim. mulla olisi silloin 82(90)/81/75, jossa 82 kesähaastepinon aloituspaino, 90 aloituspaino kun aloitin laihdutuksen vuoden alussa, 81 tämän hetken paino ja 75 tavoite. Eli ei kovin paljon merkkaaminen muuttuisi nykyiseen ja näin erottuisi myös ne, jotka ovat ehtineet laihduttaa jo pidempään. Sopisiko siis näin?