Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pottailijat ja vaipat!!!

12.04.2006 |

Meidän 11-kuinen tekee pissat ja kakat monta kertaa päivässä tosi nätisti pottaan mut silti tuntuu et vaippoja menee enemmän ku ennen pottailua!!! Eli esim aamusella istutaan potalla heti kun herätään ja laitan kuivan vaipan aamupesujen jälkeen. Pian aamupalan jälkeen istutaan taas potalla eikä vaippaan oo ehtiny tulla ku pieni liru pisua eli siinä menee mielestäni yks vaippa ihan hukkaan! Miten te muut teette, laitatteko aina puhtaan ja kuivan vaipan vai jatkatteko samalla vaipalla jos siinä on vaan ihan pieni liru pissiä??? Housuvaipat on muutenkin taviksia kalliimpia joten mä oon paristi laittanu saman vaipan... Monesti päikkäreitten jälkeen on sama homma: pisutan potalla heti unien jälkeen (tulee usein myös kakka) ja pian on ruokailu ja sitten istutaan taas potalla (ja kakataan taas!). Toki voisin pisuttaa potalla pari kertaa vähemmän mutta musta on tosi hienoa et muksu saa pissansa ja kakkansa pottaan tehtyä ja jos jättää esim unien jälkeen pottailematta, vaipassa on melko varmasti kakka ja joutuu pyllypyykille.

Kertokaa miten teillä pottaillaan ja vaippojen kanssa toimitaan! Oon kyllä miettiny et jos tää pottailu näin hienosti jatkuu, sitä vois ostaa vaikka muutamia kestovaippoja ja käyttää niitä päivällä ni ei harmittas tuo vaippojen hukkaan meneminen. Mitä kestovaippoja suosittelisitte ihan kokemattomalle kesto-kokeilijalle, ovatko kalliita, mitä kaikkea tarvitaan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika on vasta 9kk mutta olen alkanut miettimään kanssa tuota potattamista tässä jossain vaiheessa. Me käytetään kestovaippoja mutta systeemit ovat vähän erilaiset kuin kuivaksiopettelijoilla.

Pottailijoille/kuivaksiopettelijoille on omia kuiivaksiopettelukestovaippoja/ne näyttävät pikkuhousuilta joissa on vähän imuakin. Monet käyttävät ihan taskuvaippojakin,jotka tarroilla tai neppareilla ja näihin voi imun laittaa taskuun tarpeen mukaan.

www.kestovaippainfo.fi löytyy keskusteluja ja tietoa! Siellä toimii myös kirpputori. Olen itse ostanut paljon käytettynä, siinäkin säästää..Myyjätietokannasta pääset selaamaan nettimyyjiä ja sivuilla usein on erikseen taskuvaipat ja kuivaksiopetteluhousut. myös www.babyidea.fi toimii kirpputori, jossa paljon myyjiä!

Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa kestoilu/osakestoilu!!, näin ainakin sanotaan:)

Val. en osaa muihin kysymyksiisi vastata

Vierailija
2/4 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin siistin lapsen kanssa kannattaisi ehdottomasti kestoilla, säästäisit sekä rahojasi että vähentäisit jätevuoria. Kestoilu on hirmu helppoa varsinkin jos vauvasi tekee kakat pottaan. Heittelet vaan suoraan pisuvaipat pesukoneeseen ilman mitään kakan huuhteluita. Vauvan pisuvaippojen kanssahan voi sitten pestä kaiken muunkin perheenne 60-astetta kestävän pyykin.

Suosittelen myös hankkimaan joko noita Tepatsun mainitsemia taskuvaippoja tai pottaharjoitteluhousuja. Helpommat ja parhaat minun kokeilemista kestovaipoista on kotimaiset taskut Cherry-Berry ja Napa-kettu. Sisälle sopii hyvin esimerkiksi nopeasti kuivuva hamppufleece, sitä saa ostaa samoista paikoista kuin vaippojakin. Pitemmille vaihtoväleille tarvitaan meillä sellaisina päivinä lisäimu, jolloin pissat eivät suostu menemään pottaan.

Joskus meidän pottari on ihan aluspöksysillään kotona, jos on hyvä pottapäivä. Silloin otetaan aina pisuvahingon riski, hän on vasta 9 kk, meillä ei vahinkoihin suhtauduta kovin raskaasti.

Pottailu-iloa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketovaippoja kehotan minäkin kokeilemaan! Tuolla kestovaippainfon sivuilla ja keskusteluosoissa löydät avun ;)

Vierailija
4/4 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vaihdan vaipan yön jälkeen ja sit joskus päivällä ja iltapäivällä. riippuu missä ollaan menossa ja miten useasti kerkeän käyttämään potalla. potalla käydään herätessä ja syönnin jälkeen. itse en vaiha lähes kuivaa vaippaa vaikka oltaisiinkin käyty potalla, sehän on haaskausta. meidän poika ku ei unien aikana pissaa juuri ollenkaan, niin tuntuisi tyhmältä vaihtaa lähes kuiva vaippa uuteen.

eli meillä menee päivän aikana n. 3 vaippaa.