Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko omaehtoisia opiskelijoita paikalla?

Vierailija
17.12.2017 |

Kuinka hanakasti työkkäri on lakkauttamassa tuen, jollei opinnot ole edistyneet tarpeeksi? Onko kokemuksia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö pistemäärän olla just eikä melkein? Sattuu tentti niin lähelle tarkastelupäivämäärää, että tuskin ehtii opinto-otteelle. Ap

Vierailija
2/14 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla tsekttu kuin jouluna ja kesän alussa. Suoritin 60 op vuodessa ja osastahan saa pisteet tosi viiveellä. Esim jo sitä tutkielmaa tehdään koko vuosi ja pisteet tuli toukokuussa.

Eli en usko että on niin tarkkaa mutta jos ei ole lähelläkään niin sittwn voi olla vaikeaa.

Toimitin sinne myös sen suunnitelman josta näki että menin sen puitteissa. Oikea järjestys jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla tsekattu kuin jouluna ja kesän alussa. Suoritin 60 op vuodessa ja osastahan saa pisteet tosi viiveellä. Esim jo sitä tutkielmaa tehdään koko vuosi ja pisteet tuli toukokuussa.

Eli en usko että on niin tarkkaa mutta jos ei ole lähelläkään niin sittwn voi olla vaikeaa.

Toimitin sinne myös sen suunnitelman josta näki että menin sen puitteissa. Oikea järjestys jne.

Eli sinulla on ollut tilanne, että joulukuussa oli jo se 30 op? Minulla saattaa olla vain 23-25 op, vaikka opinnot ovat kyllä etenemässä rivakkaan tahtiin hyväksilukujen takia. Myös hopsia olen jo muuttanut useaan otteeseen, kun suoritusjärjestys on melko vapaa. Muistan vain, että yhdeltä tutulta katkaistiin tuki samantien ja joutui lopettamaan opinnot ilman mitään armoa tai uusia tilaisuuksia. Sitä en muista kuinka paljon pisteitä hänellä puuttui. ap

Vierailija
4/14 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne opinnot muka pitää lopettaa, sinähän ole oppilaitoksessa kirjoilla ja saat jatkaa opiskelua. Se omaehtoisen opiskelun tuki on vain sinulle, ei siellä oppilaitoksessa sanota, että nyt et tänne enää tule. En ymmärrä, miksi et ole jo suunnitelmassa ottanut huomioon sitä, että osa opintopisteistä tulee viiveellä?

Eikä se ole työkkärin asia pohtia, jatkuuko tuki vai ei, säädöksiin se on kirjoitettu. Siellä sanotaan, että opintojen tulee edetä suunnitelman mukaan ja jos ei etene, niin eikö olisi kannattanut ajoissa ottaa yhteyttä?

Vierailija
5/14 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla tsekattu kuin jouluna ja kesän alussa. Suoritin 60 op vuodessa ja osastahan saa pisteet tosi viiveellä. Esim jo sitä tutkielmaa tehdään koko vuosi ja pisteet tuli toukokuussa.

Eli sinulla on ollut tilanne, että joulukuussa oli jo se 30 op? Minulla saattaa olla vain 23-25 op, vaikka opinnot ovat kyllä etenemässä rivakkaan tahtiin hyväksilukujen takia. Myös hopsia olen jo muuttanut useaan otteeseen, kun suoritusjärjestys on melko vapaa. Muistan vain, että yhdeltä tutulta katkaistiin tuki samantien ja joutui lopettamaan opinnot ilman mitään armoa tai uusia tilaisuuksia. Sitä en muista kuinka paljon pisteitä hänellä puuttui. ap

Jos sinulla on hyväksilukujakin ja silti ei tarpeeksi niin oletko mielestäsi edennyt hyvin?

Raja on käsittääkseni 5 op per kuukausi eli kannattaa mieluummin opiskella siihen alkuun vaikka liikaakin noiin ei tule sanomista.

Vierailija
6/14 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne opinnot muka pitää lopettaa, sinähän ole oppilaitoksessa kirjoilla ja saat jatkaa opiskelua. Se omaehtoisen opiskelun tuki on vain sinulle, ei siellä oppilaitoksessa sanota, että nyt et tänne enää tule. En ymmärrä, miksi et ole jo suunnitelmassa ottanut huomioon sitä, että osa opintopisteistä tulee viiveellä?

Eikä se ole työkkärin asia pohtia, jatkuuko tuki vai ei, säädöksiin se on kirjoitettu. Siellä sanotaan, että opintojen tulee edetä suunnitelman mukaan ja jos ei etene, niin eikö olisi kannattanut ajoissa ottaa yhteyttä?

En ole ennustaja. Aiemmissa opinnoissa pisteet ovat tulleet alle kahdessa viikossa. Täällä mitä tahansa välillä 4 päivää ja 6 viikkoa. Plakkarissa voi yhtä hyvin olla 23 kuin 35 opintopistettä. Tietysti opiskelua saa jatkaa, mutta en ole oikeutettu opintotukeen. Kiinnostaa vain, että onko tyyli "heti poikki", vaikka syy ei olisi opiskelijassa itsessään. Ap

Vierailija
7/14 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ennustaja. Aiemmissa opinnoissa pisteet ovat tulleet alle kahdessa viikossa. Täällä mitä tahansa välillä 4 päivää ja 6 viikkoa. Plakkarissa voi yhtä hyvin olla 23 kuin 35 opintopistettä. Tietysti opiskelua saa jatkaa, mutta en ole oikeutettu opintotukeen. Kiinnostaa vain, että onko tyyli "heti poikki", vaikka syy ei olisi opiskelijassa itsessään. Ap

Opiskelijalta odotetaan kyllä kykyä ennakoida se opintojensa eteneminen.

Ei se ole kohtuutonta.

Jos sinulla on vain 23 pistettä, olet vain opiskellut liian vähän.

Vierailija
8/14 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos kyse on siitä, ettei suoritetut merkinnät tule sinne rekisteriin, niin mikset ota kopioita esim tenttituloksista, joilla todistat, että tentitty on.

Vierailija
9/14 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on hyväksilukujakin ja silti ei tarpeeksi niin oletko mielestäsi edennyt hyvin?

Opintojen etenemisessä tarkastellaan vain uusia opintopisteitä. Eli vaikka tutkinto etenee, niin työkkärin silmissä se ei välttämättä etene, jos hyväksilukuja on paljon. 

Vierailija
10/14 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös kyttäsin niiden merkintöjen tuloa ja huomautin jos kesti. Yksi neljän pinnan suoritus oli opintosihteeriltä hukkunut... Tein tarkoituksella isoja tenttejä sinne noin puoliväliin syksyä jotta se raja varmasti täyttyi.

2

Vierailija
11/14 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäriin ei tarvi toimittaa opintosuoritusotetta vasta sitten kun tuki loppuu eli opintopisteiden määrä tarkistetaan vasta sitten.  Ne välietapit ilmoitetaan vaan sähköisessä palvelussa eli kuittaat sinne, että opinnot etenevät riittävästi. 

Näin meni siis omalla kohdalla, kaksi vuotta omaehtoista opiskelua eli 120op piti olla kasassa sen 24kk jälkeen. Niin ja hyväksilukuja ei noihin opintopisteisiin lueta mukaan. 

Vierailija
12/14 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintojen etenemisessä tarkastellaan vain uusia opintopisteitä. Eli vaikka tutkinto etenee, niin työkkärin silmissä se ei välttämättä etene, jos hyväksilukuja on paljon. 

Ei ne kaikki näy että ovat hyväksilukuja. Esim minä olen ruotsinkielienn joten sain vain merkinnät toisesta kptimaisesta ihan normipisteinä. Samaten sain työharjoitteluun hyväksytettyä oman työni ja sekon oli vain pistesuoritus muiden joukossa.

Vierailija
13/14 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäriin ei tarvi toimittaa opintosuoritusotetta vasta sitten kun tuki loppuu eli opintopisteiden määrä tarkistetaan vasta sitten.  Ne välietapit ilmoitetaan vaan sähköisessä palvelussa eli kuittaat sinne, että opinnot etenevät riittävästi. 

Näin meni siis omalla kohdalla, kaksi vuotta omaehtoista opiskelua eli 120op piti olla kasassa sen 24kk jälkeen. Niin ja hyväksilukuja ei noihin opintopisteisiin lueta mukaan. 

Kyllä minulta vaadittiin ihan virallinen todistus myös jouluna.

2

Vierailija
14/14 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuhannet opiskelijat kykenevät opiskelemaan omaehtoisesti, niin miksi juuri sinulle osui  tuollainen ennustamattomuus? Oppilaitoksessa on opinto-ohjaaja ja työkkärin kanssa voi aina sopia muutoksista etukäteen, joten missä on ongelma?