Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤KESÄKERTTUJEN KESKIVIIKKO LÖPINÄT¤¤¤

12.04.2006 |

JAAHANS KESKIVIIKKO LÖPINÄT SITTEN KASAAN!

LINKKI EILISEEN:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6972015&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten tosiaan väärä hälytys, Onneksi. Itse olin jo asennoitunut,että se lähtö voi tulla tänään. Kyllä sitä taas säikähti. Mieskin kerkesi jo painoida tässä välissä,kun sen piti mennä tänään kans lääkäriin. Oli jo peruuttaamassa aikaa viime tipassa,mutta onneksi ei kerennyt. Hänellä kuitenkin uuden ajan saaminen kestää väh. sen 2kk yksityiselläkin puolella.

Tosiaan tilanne oli sama kuin viimeksi. Kohdunsuu pehmeä,mutta edelleen kiinni. Ei kuulemma ollut lyhentynytkään mitenkään paljoa jotain millejä vain. Nyt sitten edelleen lääkäri käski tarkailla tilannetta. Otti kyllä tosi kipeetä se sisätutkimus ja vatsan painelu. Meinasi,että oli vauva niin venyttänyt kohtua että sen on sen takia niin hellänä ja samoin kohdunsuukin olis siks kipeä.

Vauvan kummallisesta asennosta hän meinasi,että katsotaan sitä sitten ens tai seuraavalla viikolla. Eli RV:llä 34-35. Vaavi pötkötteli sielä masussa poikittain. Yrittävät sitten kuulemma ehkä kääntää parin viikon päästä jos nyytti edelleen on poikittain.

Kiitos kaikille peukkujen pitämisestä! Se tais tällä kertaa auttaa :)

Lilli81 32+5

Vierailija
22/26 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summersnow: Mäkin olen huomannut olevani erittäin itku herkkä viime aikoina. Eilen kun luin vauvalehteä niin itkin varmaan joka artikkelista. Joten tuskin olet sekoamassa! Materiaalioppia 7-vuotta lukeneena voisin suositella kantoliinan materiaaliksi puuvillaa/pellavaa. Siis joustavaan kannattaa varmaan ostaa hyvälaatuista trikoota joka on puuvilla/elastan tai lykra sekoitekangasta. Edellemainittuihin materiaaleihin ei kannata käyttää huuhteluainetta koska se heikentää niiden kestävyyttä. Ostaisin paksua trikoota. Ja jos ostaa ohuempaa niin senhän vois sitten ommella kaksin kerroin niin tulee tukevampi. Kannattaa ommella jousto-ompeleella. Ja sitten joustamattomaan ostaisin puuvilla/pellava sekoitetta. Koska ne ovat kesktäviä materiaaleja. Miksei 100% pellavaakin voisi käyttää.

Mariadee kyseli painoarvioista. Sulla tais olla viikoilla 28+5 1.6. kg. Mulla oli 28+6 viikolla 1400-1500g. Jos Vaavista tulis täysaikainen sillä olis kuulemma syntymäpäino jotain reilusti yli 4 kg. Mutta tota painokäyrää voi myös itse laskea oulun yliopistollisen sairaalan sivuilla ja verrata niihin painokäyriin mitä niillä sielä. Kannattaa kokeilla!

http://www.tekay.fi/index.php

Lilli81 32+5

Nyt makoileen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siellä oulun sivuilla ja painoarvio täyaikaisena olis 4225 ja jos rv 38 syntyis niin silloinkin jo 3.9kg! Aikamoinen jättiläinen siis, aikaisemmat lapset kun ovat olleet rv 40 syntyessään ihan sitä keskiluokkaa, eli toinen 3.6 ja toinen 3.7kg.

Mistä lie sitten johtunee tuo kasvu? Sokerit mulla oli kuitenkin tällä kertaa ok, kakkosen kanssa oli taas koholla eli mulla oli silloi raskausajan diabetes. Tosin on sitä epäilty neuvolassa että josko mun viikot olis kuitenki vähän pidemmällä, noin viikon luokkaa.

Jollain muullakin oli sf-mitta hurja, en nyt muista kellä? Mutta mielenkiintoista että perätila voi sen aiheuttaa, mulla meinaan on tämä vauva edelleen perätilassa myös, on ollut jokaisessa neljässä ultrassa peräkkäin. Saa nähdä kääntyykö, tosin väliä sillä ei sinänsä ole koska sektio on joka tapauksessa edessä. Mutta tämä perätila tuntuu kyllä erilaiselta kuin raivotarjonta, eli tuolla alapäässä on hurja painon tunne ja pää tuntuu tuossa oikean kylkikaaren kieppeillä kun se muljuilee siellä :). Niin sellainen kova pallukka, paijailenkin sitä ahkeraan, hih!

Onneksi Lilli sulla oli väärä hälytys tänän!! Mulla oli Nkl:llä maanantaina sekä opiskelija että oikea lääkäri. Opiskelijan mielestä mulla oli paikat jo pehmenneet huomattavasti ja epäili että olis ollut sormelle auki, mutta onneksi lääkärin mielestä oli tosi kiinteä kohdunsuu eikä missään nimessä auki vielä yhtään, hyvä niin!!

unohdin mainita tosta tarvike/varustegallupissa että on meillä sentään turvaistuin vauvalle jo valmiina jos tulisi vaikka äkkilähtö ;).

t. mariadee edelleen

Vierailija
24/26 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joka tapauksessa (pitäisi olla kynä ja paperi ettei menisi nikit sekaisin) niin en kyllä karaissut ikinä tissejä vaikka kyllä siitä' luin myös monesti.

Liekö olis sitten auttanut meinaan kyllä mulla oli niin kipeät nännit että se se oli kyllä tuskaa, siitäpä muistinkin itselleni ja muillekin vinkiksi että rintakumit on mun ainakin hankittava varuiksi myös valmiiksi. Meillä neiti oli sellainen imukone että oksat pois ja menoks, itse nyrkit ojossa huidoin ja paruin aina alussa kunnes alkoi taas helpottaa kun imu lähti käyntiin, mutta siis se kun vauva otti imuotteen niin ai jai jai...huh, kauhulla taas sitäkin lystiä tiedossa! Onneksi se ei kauan kestänyt kuitenkaan kun imetyksestä tuli ihan ok asia sitten.

Mutta alussa kyllä oli ne kumit tarpeen ja kakkosen kanssa sain naikkarilta mukaan kotiin jotain muistaakseni lampaan rasvaa (???) jota laitettiin nänneihin. Nyt alkoi kyllä mietityttää oliko se tosiaan lampaan rasvaa, kuulostaa kauhelta, mutta joka tapauksessa se hieman helpotti tuskaa kun oli ihan verellä nännit!

niin ja poika meillä ei imetyksen takkuilujen kanssa syönyt kuin pelkkien kumien kanssa ekat viikot, vaikka nännit mulla onkin ihan " normaalit" , siis ei ns. sisäänpäin tms...

Vierailija
25/26 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä sait sen lopullisen painoarvion esiin? (siel oyksin sivuilla) Mä en saanu kuin käyrän.

Imetyksestä ja karaisemisesta, joku kertoi joskus vohvelipyyhkeellä hankaavansa etukäteen. Mut hiukka epäilen, auttaako. Vauvan imeminen ja kosteus on kuitenkin hiukan eri lähtökohdat.

Rintakumit kyl on kätevät (en itsekään heti käyttänyt, mutta kun tarpeeks kipeet tulehtuneet rinnat, niin tuli testattua ja hyviksi havaittua) ja lanoliinivoide (on oikeesti lampaanrasvaa, lanoliinia käytetään myös villahousujen hoitoon jossain muodossa) mun mielestä auttoi (sairaalasta sain minäkin purkin mukaan). Nykyisin taitaa löytyä marketien hyllyiltäkin, ainakin apteekista. Pitää hommata varastoon. Mahtaiskohan se mun haikailema vaippavoidekin olla lanoliinivoidetta, tietääkö kukaan sellasesta paksusta vaippavoiteesta (keltaista, joskus oli kai Natusanilla)? Ja luulisin, että puuvillaiset tai esim.villasilkkiliivinsuojat auttaa pitämään nännit paremmassa kunnossa. Kertakäyttöiset on mun mielestä ihan liian äkkiä märät. Puuvillaiset ei ihan heti sellaselta tunnu.

Kiitti muuten muutkin itkuiset/äkäiset, kun kerroitte, etten ole ainoa omituinen... Alkaakin olla jo iltapala -aika, melkein maha mouruaa. Tais muuten vauvakin tykätä aurinkoisesta päivästä, kun tuli oltua ulkona enemmän. On ollut potkimista ja moksetta koko ajan kyljissä. :-)

Summerska

Vierailija
26/26 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kun ruodin omaa napaa, niin vähän muita juttuja (laitoin paperille ylös että muistan kaiken mitä pitää kommentoida ;))

Joku kyseli lanoliinivoiteesta. Meillä on ihan perusmarketista ostettua Dailyn lanoliinirasvaa, ja on tosi hyvää. Oon tölvännyt sitä esikon peppuun niinä harvoina kertoina kun sitä on tarvinut, ja nyt talvella huomasin, että se on aivan ehdotonta poskirasvaa kun on pakkanen ja viima!

Kantoliinoista: mulla on kaverini ompelema trikooliina. Ihan eurokankaan resoritrikoota 5m, halkaistu kahtia ja saumuroitu reunat. Ihan vauvalle menee, mutta sitten isommalle joutuu varmaan ostaa tukevampaa kangasta.

Mun siivoilut on sitten innosta huolimatta siivoiltu. Taas alkoi heti supistella, kun vähän noukin leluja lattioilta :/ Kevätsiivous siis pitää jättää tonne toukokuun puoleen väliin, että jos se saa jotain aikaan, niin ei enää haittaa.

Minäkin pulttasin tänään. Jostain syystä kaikki on mennyt päin prinkkalaa, vaikka ihan normipäivä. Sokerirasitus oli ok. arvot olivat hyvät. Ja hammaslääkärikin kehui, että harvoin näkee tällaista purukalustoa, jossa ei ole MITÄÄN moitittavaa. Ja silti ihan paska päivä ollut. Esikoinen on kiukunnut ja kätissyt koko päivän ja itse kun jouduin ennen kukonlaulua nousemaan sinne sokerirasitukseen, niin en oikeen ole kestänyt sitä kitinää :( Soitin miehelle töihin ja raivosin sille - ja sitten tietty aloin itkeä pillittää. Ja olotila ei kohentunut, kun mies heti töistä tullessaan tuumasi, että olipa mukava kun soitit, nyt kaikki työkaveritkin tietää millainen hermoilija mää oon. Taas aloin parkua. Onneksi sitten sain sanottua, että olen vain ollut tänään väsynyt ja kun esikko ei alkanut nukkuun suosiolla päiväunia JUST sinä päivänä kun itse niitä oisin tarvinut, niin vähemmästäkin pulttaa.

Niin, ja kun vielä jumppakaan ei oikeen sujunut kun supisti ja kiristi. onneksi se oli viimeinen kerta tälle kevättä.

Nyt illlalla oon sitten lohduttanut itseäni pupeltamalla suklaata ja karkkia...Yritin vähän siivoilla, mutta heti alkoi supistaa oikeen olan takaa, joten komensin miehen imurin varteen ja menin itse sänkyyn pötkötteleen ja juoruaan puhelimessa =)

Mut nyt csi:n pariin.

Eggis rv 31+6