***ELOhiirten keskiviikko***
Kommentit (34)
Pääsiäislomaa vietän ja koneelle en ole viime päivinä ehtinyt kuin lukemaan pinot. Eilen tosin yritin vastata, mutta painoin jotain väärää nappulaa vahingossa ja viestini ehti kadota... Sitten en enää ehtinytkään uutta kirjoittaa.
Opemamma: Onnea iloisten poikauutisten vuoksi! Ihanaa, että kaikki oli hyvin!
Hannele80: Koita jaksaa levätä! On varmasti tylsää, mutta todella tärkeää!!! Pidetään peukkuja, että kaikki menee loppuun asti hyvin.
Haikaranpesä: Samat nimet mullakin tiedossa. Katsotaan nyt vielä tosin, otetaanko meidät sinne. Miehen salmonella nimittäin ei ole vieläkään poistunut ja jostain epidemiologiselta osastolta jo soittelivat ja kyselivät laskettua aikaani. Jos olisi ollut lähempänä, niin mun olisi pitänyt synnyttää ja asua sairaalassa eristyksessä... Mutta uskoisin, että kaikki on kunnossa kesällä ja pääsemme Haikaranpesään.
Oma napa: Loma alkoi ja samalla flunssa :( Aina käy näin, samperi. Hirmu räkätauti päällä. Masun kanssa kaikki hyvin, mutta lantionpohjan lihakset ovat tosissaan löystyneet. Kun aivastelen ja yskin, niin meinaa housut kastua. Pitäisi jaksaa siis jumpata.
Mukavaa pääsiäisen odotusta kaikille!
Pantteri 24+4
Opemammalle onnittelut hyvistä ultra uutisista :)
AuroraM:lle synttäri onnittelut :) Minulla on myös huomisesta laskien 10 viikkoa loman alkuun. Kohta voikin kaivaa aamukamman esiin.
Pepperille hyvää matkaa. Toivottavasti Englannissa aurinko paistaisi kun täällä siitä ei liioin ole päässyt nauttimaan.
Papuna: Me ollaan ajateltu pihalle jotain liukumäki-kiipeily-systeemiä. K-raudan mainoksessa olikin jotain vaihtoehtoja joihin ajattelin tarkemmin perehtyä.
Liikkeistä: Välillä vauvan liikkeet tuntuvat aika laiskasti, mutta sitten kun tuntuvat niin niistä ei voi erehtyä niin napakoita jo ovat.
Hannelille kärsivällisyyttä vuodelepoon. " Odottavavan aika on pitkä" -sanonta saa uuden merkityksen :( toivottavasti keksit jotain oikein mielekästä tekemistä.
Kerutus: meillä on makuuhuoneet ylhäällä. Kaikkien vaatteet ja hoitopöytä ovat alhaalla. Vauvan tullessa ajattelin laittaa ylös jonkin laisen hoitotason jossa voi tarvittaessa vaihtaa vauvan vaipat. Alhaalle ajattelin laittaa matkasängyn johon vauvan voi laskea alas jos tarvetta. Käytäntö taitaa näyttää mikä on paras tapa.
Mies luki eilen uutta vauva-lehteä ja naureskeli 12 hyvää syytä hankkia lapsi-jutulle. Kohta 9 toi kuulema hänelle minut mieleen :) Kohdat 4 ja 11 saivat minut hymyilemään.
pubu ja Unski rv21+5
OPEMAMMA onnea iloisista uutisista!!!!!!!!=D
IKARUS81 ei rakenneta itse ku ihan kerrostalo asunto,miehen vanhemmat osti ja me sit muutamma vuokralle siihen,toivottavasti vuokrassakin vähän joustetaan;)ainut huono puoli on et olisin halunnu suuremman asunnon ku missä tällä hetkel asutaan on 42neliöö ja uusi 52,mut kait se menee,ja ihan järkevästi on tila käytetty!nii ja ei ole niin isoa tilaa siivottavana!olis kyllä aivan ihanaa asua omakotitalossa,joten pikkasen kade taidan teille olla;)mutta ei muuta ku mies maalaamaan ja ole hyvä vinkistä..=)
RTIINA kuulostipas nuo juhlaruoat herkullisilta ihan vesi tulee kielelle..pitäisiköhän itselläkin ostaa pääsiäiseksi jotain herkkuja..
En ole yleensä mikää pääsiäisihminen,siis en mitenkää laita rairuohoja ja tipuja joka paikkaa enkä yleensä edes osta mitää erikoisruokia ja ku ei tuo mämmikään ole mitää herkkua...mut jos tänä vuonna edes jotain herkkua...vaik tuntuu et nykyään vähän liikaakin tulee herkuteltua;) jaonneksi olkoon puolivälistä!!!!!
Eli nopsasti käyn onnittelut huikkaamassa Opemammalle!!
Varmasti ihanaa ja helpottavaa kuulla että kaikki on hyvin.
Ja Auroralle hyviä synttäreitä!
K.H.P ja Hanneli, koittakaahan nyt sit lepäillä! Mun kaverin kaveri oli viimevuonna sairaalassa varmaan viikolta 20 ja jotain lähtien siihen saakka että vauva syntyi. Muistaakseni viikkoja oli 30+. Eli kannattaa kotona lepäillä kun voi olla kotona. Ikävämpää jos sairaalaan joutuu makaamaan.
Hmm.. Nyt ei muista eikä ehdi muuta kirjotteleen.. Vieraita tulossa just.
Hyviä vointeja kaikille!
Calathea 20+2
OPEMAMMALLE paljon onnea hyvin menneen ultran ja poikauutisten johdosta!! Ihanaa, että kaikki on hyvin! Voi, nuo ultran jälkeisest fiilikset ovat kyllä niin mahtavat, että tekisi mieli taas mennä kurkkaamaan tätä tulokasta. Meidän ultrat tosin on jo ultrailtu eli pitää odottaa elokuulle ennen kuin pääsen taas näkemään tämän pikkuisen.
SISUSTAMISESTA: Meillä on vauvanhuoneen sisustamiset myös työn alla. Maalasimme huoneesta yhden seinän vaaleansiniseksi jo ennen kuin tiesimme, että tulokas on tyttö. Ajatus oli, että jos on poika, tulee huoneesta sinisävyinen, jos taas tyttö, tulee siitä vaaleansini-roosa/vaaleanpunainen. Nyt haluaisin löytää huoneeseen verhot, joissa pohjaväri olisi vaaleansininen ja jossa olisi joitain " tyttömäisiä" vaaleanpunaisia kuvioita. Lisäksi pitäisi löytää vaaleanpunainen matto ja joku kiva valaisin. Sitten huone onkin jo aikalailla valmiina. Meillä on kaikki makuuhuoneet yläkerrassa ja siellä on siis myös perheen vaatteet. Itse en ajatellut hankkia mitään sänkyä tms. alakertaan. Päiväunia varmaan nukutaan joko omassa pinniksessä yläkerrassa, rattaissa ulkona tai sitten sitterissä. Aion säilyttää myös vaatteet yläkerrassa. Tuleehan sitä ylä- ja alakerran väliä kuitenkin kuljettua muutenkin edes takaisin.
Minäkin laskin, että mulla on huomisen jälkeen 10 työviikkoa enää jäljellä. Ja laskin myös, että puolet niistä on 3-4 päiviäisiä. Ei paha! On se vain uskomatonta, miten nopeasti aika menee. Pikkuisen alkaa olla jo haikea fiilis töistä poisjäännin vuoksi. Työni on kuitenkin tosi mielenkiintoista ja lähimmät työkaverit mahtavia tyyppejä. Tulen ihan varmasti ikävöimään tänne monen monta kertaa. Ensi viikolla haastattelemme ensimmäiset sijaiskandidaatit. Toivottavasti sopiva henkilö löytyisi helposti.
Tsemppiä kaikille supistuksista kärsiville/vuodelepoon joutuneille!! Koittakaahan ottaa rennosti!
PUBULLE kiitokset matkatoivotuksista! Enpä usko, että kokonaan sateilta säästymme, mutta on sielläpäin lämpötila onneksi kymmenisen astetta enemmän kuin täällä. Aurinkoista ovat myöskin kuulemma luvanneet ainakin perjantaiksi ja lauantaiksi. Tärkeintä kuitenkin on maiseman vaihdos. Se tekee nyt tosiaan hyvää!
Nyt taas töiden pariin!
Opemammalle: Onnea iloisista ultrauutisista!
Lem: jaksamista tyrän kera.
AuroraM: Onnea synttäreitten johdosta, itsellä vähän samaa tilannetta tuossa, mutta en kyllä aikonut kestitä, kuin siskoa ja äitiä. :D
Hanneli: koitahan jaksaa lepäillä.
Sisustajille: olisihan se ihanaa laittaa tuota vauvan/lastenhuonetta, vaan täytynee nyt hieman toppuutella itseään, kun joudumme pökkäämään nämä kaksi viimeisintä samaan huoneeseen, niin se hieman rajoittaa sisustusintoa. Vauva kun ei suostunut ultrassa sukupuoltaan näyttämään ja tämänhetkinen pienimäinen onmpi poika :)
Eilen tuli tosissaan se K-Raudan mainos ja siellä oli kaikkea ihanaa sisälle ja ulos, sormet oikein syyhyää päästä laittelemaan.
Muille odottajille: Aurinkoista pääsiäistä!
eri & taateli rv. 21+6
PICAPICA kyseli Kela- jutuista. Miekii olin niistä ihan yhtä pihalla, mut selvittelin asiat reilu viikko sitten. Eli tositteen viim. puolen vuoden työtuloista voi toimittaa vaikka heti samalla kun paprutkin eli kun se 154 vrk on täynnä tätä odotusta.
HANNELI ikävää,että jouduit vuodelepoon. Tsemppiä kovasti ja toivotaan et vauva pysyy matkassa mahd. pitkään! Oliks siulla alapää koko ajan turvonnu vai vaan esim. vessareissuilla? Miulla kyseistä turpoilua esiintyy vessassa ja kyykkiessä. Viikko sitten lääkäri sai kohdunkaulan mitaks ainakin 2,5 cm eikä ollu yhtään huolissaan. Miusta sekin kyllä kuulosti aika vähältä. Minkäslaisia mittoja muut on saanu vai eiks muilta oo vielä mitattu?
OPEMAMMA onnea hyvistä ultrauutisista!
Hipsuhiiri
Ei paista aurinko täälläkään. Jotenkin ois paljon keväisempi fiilis, jos ois aurinkoista.
Opemammalle onnittelut ultrauutisista. Hyvä, että kaikki oli kunnossa. Tosi monet on tainneet saada tietää sukupuolen ultrassa, mutta meille sanottiin viime viikolla, ettei sukupuolesta saanut selvää. Pitäisikö nyt huolestua ultralaitteen epätarkkuudesta?
Hanneli80: Koitahan lepäillä ja rentoutua. Varaat vaan paljon lukemista, elokuvia ym. niin aika menee nopeemmin.
AuroraM: Synttärionnittelut!
Mahan koosta oli puhetta: Teillä lähes kaikilla tuntuu olevan jo mahtavat mahat. Miulla on tosi pieni maha vieläkin. Kai se on ihan hyvä, ettei painoa tuu hirmusesti ja ettei mahasta tuu älytöntä, mutta kohta ois jo kiva näyttää raskaana olevalta. Jotenki ei tunnu sekään kivalta, kun monet sanoo, ettei siusta kyllä mitään huomaa...
Kohdunsuu on miulla ollu molemmilla mittauksilla 3 cm. Oikeesti on ollu siis vasta yksi lääkärikäynti, mut ultran yhteydessä katottiin tilanne viime viikolla. Vauva on löytänyt paikkansa tosi alhaalta.
Liikkeistäkin on keskusteltu. Liikkeitä on tuntunut jo aika kauan, mutta välillä on hiljasempia päiviä ja välillä vilkkaampia. Parhaiten oon tuntenu liikkeitä iltasin, mut tuntuu niitä päivälläkin. Yöllä en oo liikkeisiin herännyt.
Pääsiäissuunnitelmat: Lähetään käymään kotikaupungissa, missä asuu lähes kaikki sukulaiset. Kiva päästä moikkaamaan kaikkia. Viikonloppuna nähään myös serkun kaksoset ja yhen sukulaisen syntymäpäiväjuhlatkin olisi tiedossa. Ja herkuttelun merkeissä varmaan menee, mutta millon ei, kun kaikki makea on niin hyvää.
Miulla on töitä huomisen jälkeen vielä 8 viikkoa (koulujen päättymiseen) ja Kela-papereihin en oo tutustunu vielä ollenkaan. Saan paperit vasta seuraavalla neuvolakäynnillä.
Vielä kysymys niistä istukasta löytyneistä nestelokeroista. Eli onko teistä kukaan ikinä kuullu vastaavasta? Lääkäri siis sanoi, etteivät oo vaarallisia, mut tollanen epämääränen kommentointi saa miettimään kaikenlaista. Neuvolassa asiasta ei tiedetty.
Jaksamista ja hyviä vointeja kaikille!
Babyperhonen ja Onnikki rv 20+3
nyt alko tekee mieli jo kotiin laittamaan sapuskaa.
PEPPER: Mielelläni ottaisin vastaan tapas-reseptejäsi, olisi ainakin erilaista juuri niiden perinteisten salaattien ja lihapullien sijasta. En olekaan juuri niitä tehnyt -hyviä ovat, sen tiedän ja sopisivat hyvin illanistujaisiin!
Rtiina: Teidän herkut kuullosti erittäin hyviltä! Ihan mahtavan ihania ideoita, pitänee noita broileriwrappeja ainakin testailla (kun kehuit) ja välimeren tonnikalapiirakkakin houkuttelisi sekä parsakaali-fetapiiras -löytyiskö ohjetta noille jälkimmäisille?
Auroran testikeittiö aukenee tänään tai huomenna :)
OPEMAMMA:lle suuret onnittelut iloisista ultrauutisista! Nyt saa huokaista :)
HANNELI80: Nyt paljon lepoa!!!!!!!!
PICAPICA: Mulla on samat ongelmat ollut tässä noiden äippärahapaprujen kanssa, siis tuntu etten ymmärrä mitään tai olen yksinkertasesti tyhmä. Mäkin saan sen 72 pv palkkaa jne. Sen nyt ainakin tiedän, että 6 kk:n tulot voi käsittääkseni esittää vanhempainrahakautta edeltävältä jaksolta eli ennen äitiysrahakauden alkua! Itse pyysin palkanlaskijaa esittämään minun palkkatulot ajalta joulukuu 05 - toukokuu 06, sillä joulukuusta alkaen palkkani on ollut parempi. Mutta ne lomarahan pirulaiset ovat vielä mysteeri ja muut korvaukset.. mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää. Olen siis jo jättänyt nuo paperit esimiehelleni. Pian ollaan fiksumpia!!!
AuroraM
OPEMAMMA: hienoa, että kaikki oli ultrassa hyvin.
Mukavaa ultrausta myös niille muutamille, joilla vielä ultra juuri oli tuloillaan.
KOHDUNKAULA: mulla on ollut vasta yksi lääkäri, silloin rv 13 suunnilleen. Seuraavaksi on lääkäri ilmeisesti joskus 8 viikon kuluttua. Rakenneultrassa ultratiin myös vaginaalisella ultralla, ja silloin kohdunkaula oli sen 5cm.
HANNELILLE kovasti jaksuja. Muista levätä. Kamalampaa on, jos joudut sairaalaan. Semmingin kun tää ei edes ole ensimmäinen lapsi teille (eikös se niin ollut?). Kuten itsekin sanoit, elokuulle on pitkä aika. Ja vaikka keskoshoito on nykyään todella korkeatasoista, silti ainakin tuttavapiirissä olevilla parilla keskosena syntyneellä on aika paljon ongelmia kasvun ja kehityksen kanssa. Mun tuntemat keskoset ovat siis molemmat rv26-27 syntyneet. Mitä pidempään on siellä mahassa, sen parempi (tätä mä varmaan kadun sitten kun mennään toista viikkoa yliaikaisena elokuussa;D).
Muakin alkoi oikein pelottaa, kun omassakin alapäässä tuntuu siltä kuin jotain punkeis sieltä jatkuvasti ulos! Ja tuntuu niin " pullealta" . Vaikea selittää. Hmm, pitäisköhän sitä itsekin ottaa yhteyttä lääkäriin tässä... Mutta nyt ei ole kyllä ollut suppareita kuin tosi harvoin, ei edes päivittäin, joten täytynee olla huolehtimatta ja murehtimatta.
Niin, neuvolassa käväisin tänään. Sain ne kelan paprut. Näytti olevan kaikki okei ja sydänäänetkin kuului kivasti. Painoa oli jälleen tullut, lähelle 600g / viikko. Pitää näemmä vähän hillitä tätä syömishimoa. Se SF-mitta oli 22, elikkä siis inan verran yli keskiarvon, mutta edellisissä raskauksissa oli ihan samoin, sitten se palailee sinne keskiviivalle, kunnes taas sitten lopussa on noussut (näin siis aiemmin).
Jamssa rv22+4
Tuhannet kiitokset kaikille onnitteluista, ne lämmittivät mieltä. Olemme olleet miehen kanssa niin helpottuneita ultran jälkeen. Tulimme juuri ravintolasta syömästä koko perheen voimin.
Auroralle synttärionnittelut ja kokkausiloa!
Hannelille ja k.h.p.:lle jaksuja saikkarille, nyt lepoa vaan!
LEM: Harmi, että tyrä alkaa nyt vaivata!
Pepperille ihanaa lomamatkaa!
Pantterille pikaista paranemista!
JMI:Tsemppiä muuttopuuhiin!
Kerutus: Varmaan ottavat vielä rakenneultraan, soita rohkeasti aika!
Pantoufle: Nyt magnesiumia napaan, jotta kramppaus loppuu!
Pääsiäinen menee lastenhuoneiden remontissa ja vieraiden kestitsemisessä, joten kotosalla ollaan.
Paljon muutakin taisi olla mielessä, mutta nyt on tyhjä pää, joten jatkan huomenissa. Siispä huomiseen tytsyt!
Ikionnellinen opemamma
Paljonko maksoi? Täälläpäin pitää siis yksityiselle mennä jos rakenneultraan haluaa. Olen nyt kahdelle eri klinikalle soittanu, toisessa ei ajanvaraustäti edes tienny mikä rakenneultra on (=hylkäsin sen paikan) ja toisessa ei tiennyt millä viikoilla sinne ottavat ja kuka lääkäri tekee edes jne.. Sen tiesi kyllä kertoa että hinta lähtee 200 eurosta ylöspäin. Inhottavaa, ei herätä kamalasti luottamusta..:(
Onko kukaan muu täällä käynyt lahti-porvoo alueella rakenne-ultrassa, ja jos, niin paljonko kustansi..
Rahasta se nyt ei sillä tavalla ole kiinni, mutta kyllä 300 euroakin kuulostaa aika hurjalta summalta.. Varsinkin kun neuvolassa sanoivat että alle satasella selviää...
*HUOH*
opemammalle onnittelut hyvistä uutisista,mä tossa mietinkin kun kaikki on paljastanu (sukupuolen) niin jos minäkin ultraaja sanoin että jos sen tarttis sanoa niin kyllä se tyttö taitaa tänne toinen tulla :)
oonki katellu kaikkee vaaleenpunasta,mutta en ehkä uskalla kummiskaan ostaa/laitella koska jos se onkin poika :).
jaksuja kaikille! tää likka lähtee taas syömään..:P
k.h.p ja tärppi 20+3
Aamu alkoi jo hyvin, kun aurinko paistoi ja ultrauutiset saivat minut vielä paremmalle tuulelle. Kaikki oli aivan LOISTAVASTI. Kätilö jaksoi ultrata tosi tarkkaan ja selosti koko ajan. Minua jännitti niin ryökäleesti aamulla, että vatsakin meni ihan sekaisin. Viides terve lapsi näillä näkymin, se on lottovoitto! Miehen pieneksi pettymykseksi perheeseemme syntyy yhden tytön ja kolmen pojan jatkoksi neljäs POIKA. Saa muuten lisätä tuonne elokuisten la-pinoon...
Nyt olen niin tärinässä etten muista mihin asiaan piti kommentoida, mutta Hannelille toivotan jaksuja ja koita ottaa se lepojuttu ihan tosissaan.
Palaan, kun vähän rauhoitun...
Opemamma ja vimpula rv 20+1