Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIHURMURIT keskellä viikkoa!!!!!

12.04.2006 |

yritin katsoa mutten pinoa vielä löytänyt....

9.50 on ä-poli kontrolli.en olisi uskonut että vielä sinne tänään lyllerrän.uskoin niin et tää tulee ulos aikasemmin,mut ei...voi kun ois ees jotain kohdunkaulalla tapahtunu.kovasti on vihlonu kaulalle ja suppaillu pari päivää mut ei niin et ois tarvinu lähtee tarkistukseen.ekastakaan en tosin huomannu suppareita ennen ku olin jo 6cm auki.vaikka oli ennenaikanen ni varottelivat että en välttämättä nytkään huomaa selviä suppareita.selkää on juilinu tosi kipeesti eilen ja toissapäivänä,mut saas nähdä onko ne ollu esim. kohdunkaulaan vaikuttavia suppareita!HOPE SO!

lalalle paljon tsemppiä tän päiväseen ultraan!!!!!toivotaan että kaikki on hyvin!!!!!ja jos ei olisikaan niin kovasti toivon teille voimia ottaa vastaan se mitä saattekaan kuulla!olen peukut ja varpaat pystyssä!!!!

yks kaveri jol oli su laskettuaika,lähti yöllä synnyttämään..kumpa minäkin jo pääsisin!

jos jotain kerrottavaa on lekurin jälkeen niin tulen sitten kertomaan!

mukavaa aamun jatkoa kaikille ja supistussäteitä!!!!!!!!!!!!!!

hjo ja rakastus 40 TASAN!!!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lalalle paljon voimia lääkäri reissulle! Toivottavasti kaikki olisi hyvin!

Eilinen päivä hurahti nopeasti kun koko päiväksi oli ohjelmaa: leipomista, ruuanlaittoa, hierontaa ja kyläilyä. Huomaa ettei ole niin kärsimätön jos on paljon tekemistä, jouten kun on niin tuntuu että hyppii seinille!!

Tänään olisi neuvola, ihan kiva juttu, kun pääsee kuuntelemaan masukin sydänääniä. Ainoa asia mikä " ahdistaa" on puntarille meno. Varmaankin on taas tullut kilo viikossa. Tuleepahan sitä syötyä herkkuja enemmän kuin mitä normaalisti söisi, mutta siltikin tuntuu uskomattomalta tuo painon nousu, kun en mielestäni kuitenkaan niin älyttömästi syö! No jospa sitä sitten pääsisi/jaksaisi vaunujen kanssa lenkkeillä jahka vauveli syntyy.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille ja suppareita niitä kaipaaville! Ja tietysti onnitteluja nyyttinsä jo saaneille!!

mocca 38+4

Vierailija
2/33 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaahas se ois neuvolaan lähtö...eilen kokeiltiin kaikki ässät..siivous tuotti muutaman hassun supparin, sauna ei mitään, seksi ei mitään! mutta yöllä vihloi mahaa ja alapäätä aika reippaasti...ja nyt aamullakin vielä. pitäisi vielä kävellä neuvolaan...=/.

masussa on nyt ollut taas pari päivää aika rauhallinen meno, liikuskelu sijoittuu päivään ja iltaan. ja kylkiluihin=/ no laitan neuvola kuulumiset sitten

peetu 37+4..miksi viikot menee niiiiin hitaasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä bongattu kipeitä suppareita! Jotka sitten valvotti pari tuntia, sain juosta vessassa, koska vatsa oli ihan kuralla, vähän aikaa ajattelin sitten nukkua ja odotella ja niinhän siinä kävi, että heräsin eikä nyt supistele ollenkaan:(

Aurinko paistaa, piiiiitkästä aikaa, joten eiköhän ne kevätvauvat lähde nyt syntymään!!

Toisaalta on pettynyt olo, ettei lähtö tullut, vaikka jo lupaili, mutta toisaalta nyt siihen ei voi mennä enää kauan..

Ponnari & Masukki 39+4

Vierailija
4/33 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei täälläkään mitään uutta. Illalla nukkumaan mennessä pari ehkä kipeempää supparia mutta se sit siitä... Jospa ois äitiltä periytyny tuo,että synnytys alkaa lapsivesien menolla, eikä supistuksia oo sitä ennen laisinkaan.. Mutta sais jo vedet kyl mennä, onhan tässä viikkoja kasassa tasan 41!! Tasan kaks viikkoo kävin sit äitipolilla verenpaineitten takia, ja sillon vauvan painoarvio oli 3,5kg. Eli eiköhän tuo kohta paina jo 4kg!=)

Illalla ja yöllä mahassa kävi hirvee temmellys. Eli liikkeet ei oo omasta mielestä vähentyny vielä laisinkaan... Taitaa olla aikas lailla vilkas tapaus tuolla =)

Mutta juuh, taidan lähtee tästä käymään mummolassa, lupasin laittaa pariin huoneeseen pääsiäisverhot!

Moooih!

Kathjuzka rv41

Vierailija
5/33 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko houkutteli nousemaan ja kävin haukun kanssa aamulenkillä. Linnut liversi ja mieli nousi jo korkealle, ehkä se kevät tulee sittenkin! Neuvola myös mulla.

Eilen vaavi säikäytti kun en tuntenut liikkeitä tuntiin vaikka kääntyilin kyljeltä kyljelle ja nousin välillä. Pienen happihyppelyn jälkeen sitten möyrintä alkoi.

Kävin reippaalla 50min aamu-uinnilla vielä eilen ja sain sitten kuulla äidiltäni kunniani... " Tuossa vaiheessa raskaana ja vielä pomppii jumpissa ja uinnissa!" Mutta jos kroppa jaksaa ja mieli parantuu niin eikö sitä saa tehdä mitä halajaa... Hemmetti.

Olen alkanut houkuttelemaan pienokaista ulkomaailmaan, pieni epäilys vain on minullekin tullut tuleeko tämä ulos ollenkaan... Eihän tässä mihinkään ole kiirus mutta...

Huhti 37+6

Vierailija
6/33 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on äitipolilla taas kontrollikäynti vauvan tarjonnan takia. Ihan kiva :) Maha tuntuisi yön aikana jotenkin tipahtaneen, mutta se voi olla ihan silkkaa mielikuvitusta :I Liikkeet tuntuvat aivan täsmälleen samassa paikassa kuin tähän astikin (kuten on tuntunut pari viikkoa, vaikka vauva on siinä ajassa ollut todistettavasti neljässä eri tilassa). No, jospas hän olisi vaikka asettunut raivotarjontaan ja laskeutunutkin vielä =D Silloin olisi varmaan aika todennäköistä, ettei tyyppi enää kääntyisi. Ultrahan sen paljastaa :)

Lalalle tsemppiä! Ja muille suppareita! ;)

Fuulis 39+0

Vierailija
7/33 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eikä mitään tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä.

Illalla kävin koirien kanssa pitkällä lenkillä ja sitten saunassa. Yöllä ramppasin pari kertaa pojan luona ja pari kertaa päästämässä koiria ulos ja tietty joka kerta vielä kävin pissillä :)

Tänään olisi neuvola. Ne käynnit on kans ihan yhtä tyhjän kanssa kun joka kerta on eri terkkari tai harjoittelija. Sf-mitatkin on sitten sen mukaan milloin mitäkin...

No jospa koittaisi saada aamu-askareet valmiiksi...

Vierailija
8/33 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä istutaan. Olo lähentelee paniikkia. Huomena on kontrolli polille. Haluan käynnistystä, mutta on niin pirun huonot kokemukset. En saa sitten yhtään mitään tehtyä =( Ei mitään merkittävää olekaan, mutta mukamas on. Saisi tuon ajan kulumaan. Pitiköhän mun jotenkin nauttia tästä päivästä ja kun saan olla vielä yksinäni... Onneksi saan lapset kotiin puolenpäivän jälkeen eskarista/koulusta.

Nyt olen reipas ja tartun imuriin...tai sitten en...

Sittis 41+1

Vierailija
9/33 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

harvemmin olen kirjoitellut tänne, kun olen niin jälkijunassa teihin muihin nähden. Lueskellut olen senkin edestä. mulla l-a vasta 30.4. Odotan kolmatta.

Mulla aikasemmat lapset ovat syntyneet viikolla 42. Mutta kuitenkin odottelen toiveekkaana, josko tämä syntyisi aikaisemmin. Vauva meinaa on laskeutunut jo rv 35!!!!!!!!!!!!!! ja kiinnittynytkin jo. Aikaisemmista neuvolakorteista katsoin, kun esikoinen rv 39 (Sf 32) laskeutu, niin siitä meni 2viikkoa ja 3 päivää, niin syntyi. Jos samaa käyrää ajattelis, niin tämä vauva rv 35 (Sf 32) laskeutu, niin tänää (rv 37+3) olisi tasan sama aika, ja vauva saisi jo syntyä ;) Keskimmäisen käyrä oli poikkeuksellinen kun se vaan nousi, eikä laskeutunut ollenkaan (sf 36). tämä siis ihan leikkimielellä katsottu.

Mulla kuitenkin raskaus mennyt hyvin, lukuunottamatta sitä järkkyä pahoinvointia, mutta kovasti ollaan joka ilta käyty reippaalla kävellenkillä tai pyörälenkillä. Mutta ei ole ainoatakaan supistusta vielä tullut.

Vierailija
10/33 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan eri fiilis nousta aamulla ylös kun aurinko tosiaan pilkisti verhojen takaa.. kyllä tätä harmautta kestikin yhtäjaksoisesti jo useamman viikon. Elättelen toivoa että kaunis ilma saa vauvankin haikailemaan väljemmille vesille ja valoon :)

Illalla supisteli useamman tunnin ajan ei niin kauhean kipeästi mutta kuitenkin tuntuvasti. Eipä siitä kuitenkaan sen enempää kehittynyt, nukuin kuin tukki koko yön lukuunottamatta sitä paria tuntia kun esikoinen valvotti.

Tänään pitäisi lähteä kylille taas ensimmäisen kerran moneen päivään. Alkaa tosiaan olla mökkihöperö olo kun ollaan oltu kuumeisen esikoisen kanssa monta päivää kotona, ja mieskin on tämän viikon iltavuorossa. Vähän kyllä hirvittää, kun meillä ei ole kuin yksi auto, joten joudun viemään ukon töihin ja hakemaan taas ysiltä kun pääsee... entä jos synnytys alkaa vaikka vesienmenolla jossain ihan väärässä paikassa niin siinäpä sitten olen 1,5v esikoisen kans kahdestaan eikä isukilla autoa että pääsis meidän luokse.. No parissa kyläpaikassa aioin tänään vain käydä hoitamassa asioita ja sosialiseeraamassa, kyllä sieltä varmaan sitten apuja saa jos tosi paikka tulee.

Huomenna olis taas neuvola... Painon nousu hirvittää vähän, mutta eipä sille oikein mitään voi. Huolestuttaa myös vauvan vointi, vaikka onkin liikkunut ihan ok, välillä pitenpiä hiljasia jaksoja. Istukan toiminta mietityttää eniten, kun esikolla istukka oli vain 300g ja kaiken lisäksi kalkkeutunut jo silloin pari viikkoa ennen la..

niin se vaan pääsi tämäkin raskaus yllättämään, esikoinen siis syntyi aikoinaan kaikkien odotusten vastaisesti kaks viikkoa ennen laskettua aikaa, ja nyt sitten tietenkin tätä odotettiin syntyväksi edes hiukan etuajassa mutta toisin näyttää käyvän.. Tänään rv 39+3.

Vierailija
11/33 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoloita taitaa pukata useammalle tänä päivänä, minä kävin jo omassani.

Eipä siellä tosin mitään uutta: painoa oli tullut 200g (saldo tähän asti 8,5kg), paineet ok, ja sydän siellä jyskytteli " pojan tahtiin" :)

" Poitsun" painoarvio n.3200g tällä hetkellä. TOIVOTTAVASTI se pitää paikkansa, eikä ole grammaakaan suurempi! Sf-mitta oli 33 ja vauva hyvin kiinni.

Polikliinisestä synnytyksestä kyselin, ja mikäli vauvalla vain on kaikki hyvin (toivottavasti!!), niin olen ajatellut siihen kallistua. Vähän kyllä jännittää ja mietityttää, mutta kun mulle on NIIIIIIN kamalaa se sairaalassa olo... Polikliinisessa siellä tarvis olla vain 6 tuntia, ja sit kun vauva on 2-3 päivän ikäinen, niin käydään sydän ja keuhkot kuunteluttamassa polilla. Neuvolasta terkka kävisi eka päivänä.

MITÄ MIELTÄ te muut olette poliklinisestasynnytyksestä? Olenko hölmö, tai otanko turhia riskejä, jos siihen alan?

Mutta nyt täytyy alkaa laittaa lapset päikkäreillä, kaupunkireissu olisi iltapäivällä edessä. Masussa juuri mukava mylske:) (Ja nivusia särkee!!!!!)

tilda 38+3

Vierailija
12/33 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi näin paljon kaikki ottaa aivoon! Mulla on bitch-mode päällä, joten en kiusaa teitä pitkään. Yöllä neljän ja kuuden välillä supistelut valvotti, mutta kovin olivat epäsäännöllisiä eikä tarpeeksi kipeitä. Tänään oli lääkäri, jossa todettiin että taas oli puoli senttiä avautunut lisää. Nyt siis 2 cm auki mutta kovin harvakseltaan supistelee. Lääkäri kysyi että haluanko käynnistystabletin. No en tietenkään, vauva syntyy kun on siihen valmis. Viikkojahan on vasta 38. Jos alkaa kovasti menemään yli, niin voin kyllä harkita. Lääkäri on näes lähdössä pääsiäiseksi reissuun, eli jos joudutaan synnyttämään, niin on joku harmaahapsinen mies auttamassa. Vauva saisi nyt sitten syntyä joko tänään tai huomenna ennen aamu seitsemää (tuskin) tai sitten vasta 18.4 jälkeen. Mies taas huomenna reissussa.

Onnea uusille äideille ja toivottavasti Lala saa tänään hyviä uutisia ultrasta!

Vierailija
13/33 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti alkaa Tildalle vastaamaan, että itsekin mietin poliklinikka synnytystä, mutta tulin siihen tulokseen, että meiltä liian pitkä matka sairaalaan, jos jostain syystä pitäisi lähteä takaisin. Meiltä siis n.120km sairaalaan matkaa. Enitenhän asiassa vaikuttaa se että joutuu olla esikoisesta erossa... (Aivan kuin eivät täällä isänsä kanssa pärjäisi... ) Ja luulen, että on parempi kerätä ensin voimia sairaalassa, että jaksaa sitten viihdyttää esikoista kun kotiudumme vauvan kanssa. Ainakin esikoisen synnytyksen jälkeen olin monta päivää aivan haamu kun hb oli huono ennen synnytystä ja sen jälkeen vajaa 100. Ja nytkään ei ole hb noussut vaikka olen raudan syönnin aloittanut muutama viikko sitten. eli nyt se on 110 ja varmasti tippuu synnytyksessä...

Mutta nyt esikoinen pyytää ulos, kun menin hetki sitten sanomaan, että kohta lähdetään ulos. Ihana ilma siellä näkyy olevankin kun aurinko paistaa, kylläkin pilvien välistä eli välillä myös pilvistä...

Kirsi rv 38+6

Vierailija
14/33 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin neuvolassa taas käyty...paikalla oli sijainen..ja tälläset oli lukemat:

paino: 431 viikko

turvotus: +

verenpaine: 120/80..alapaine noussut joten seuraan kotona sitä.

virtsa: proteiini +, ja verta myös mukana, sitäkin seuraan kotona sain tikut mukaan. terkka epäili että synnytys lähellä koska verta oli pissassa...

sf mitta: 33

vauvan syke : 150

oli laskeutunut mutta ei vielä kunnolla kiinnittynyt.

sellasta tänään...jos paineet nousee ja virtsassa menee kahdelle ++ niin eikun äitipolille.

Vierailija
15/33 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kävin siis kontrollissa ja ilokseni sain kuulla että kohdunkaula hävinny ja suu sormelle auki=)lupaili että piankin voisi tulla=)!toivotaan....!!!!!!!!!!!!!!!!painoarvio oli karvan alle 4kiloa eli ei mikään pikku hippiäinen tulossa;)onneksi on tilava lantio niin mahtuu hyvin isompikin=)!oma paino oli laskenu 200g ja verenpaineet ok,pissa puhdas.

nyt vaan kaupoille pyörimään ja lenkille uudestaan niin saa vauhitusta näihin hommiin=)!!

suppareita kaikille niitä toivoville!!!ja lorahteluja myös=)!

hjo ja rakkauspakkaus 40 tasan edelleen..

Vierailija
16/33 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päivää laskettuun aikaan eikä mitään uutta. Täällä siis edelleen samat vanhat kuviot. No kyllä se sitten viimeistään 30. päivä käynnistetään. Mukava tietää, että ei loputtomiin tarvitse kärvistellä.

Eilen aamulla oli maha ihan kuralla. Innostuin jo, että enteilis synnytystä, mutta ei se mitään enteilly. Ei ainuttakaan supistusta.

Täytyy lopettaa tämä valitusvirsi ja rueta tekemään jotain järkevää. Menee se aikakin paljon nopeammin.

Toivottavasti mahd. moni pääsisi jo tänään tositoimiin. Varsinkin ne joilla on reippaasti mennyt yli lasketun.

pesukarhu83 rv 39+5

Vierailija
17/33 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enter-sormi oli liian nopea.. Oon todennu, et tää vauva on pehmittäny mun aivot ihan totaalisesti..

Eilen oli taas niin maailmanlopun fiilikset ja kaikki oli huonosti.. Iltaa kohti vaan paheni ja nukkumaan mennessä olin jo vakaasti sitä mieltä, et kukaan ei rakasta mua eikä halua olla mun kanssa.. Sais nää hormoonit pikkuhiljaa tasottua, vaik eiköhän tää vaan pahene synnytyksen jälkeen..

Mahassa ollaan erittäin aktiivisia. Ei toinen tiedä, et pitäis rauhottua ja syntyä.. Nyt alkaa kyl aina välillä olla semmosta vihlontaa tuolla ihan alhaalla, et josko hän yrittäis päästä jo alemmas. Ois saanu syntyä jo, ni ois päässy pääsiäiseks kotiin. Miehelläki olis sitte ollu vapaata, mut ei.. Mun vanhemmat tulee käymään lauantaina, saas nähdä ollaanko just sitte sairaalassa..

Jospas sitä sitte koittais ryhdistäytyä ja ryhtyis viikkaamaan pyykkejä ja tiskaamaan..

Hipsu rv 39+3

Vierailija
18/33 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens alkuun Onnittelut kaikille vauvansa viime päivinä saaneille!!!

Täällä ollaan neuvolassa käyty, oikeen kahteen otteeseen tällä viikolla, oli meinaan maanantaina aika, mutta neuvolatäti oli omaan kirjaansa merkannut tiistailla ja toinen aika oli sitte päällekäin maanantaina, no onneks mulle passasi se eilinenkin aika. Kaikki oli ihan ok, sf mitta tipahtanut rajusti, mutta se ei kuulemma merkkaa mitään tässä vaiheessa. Vauva todella alhaalla, kuulemma kaula siinä kohti missä yleensä tuntuu pää... Varotteli että mahtaa tulla taas rytinällä tuon loppupätkän mikä on vielä edessä ennen maailmassa oloa. Sanoi täti että voi soittaa häntä mukaan ambulanssiin tarvittaessa. Viimeks oli niin tumpelot ne ambulanssikuskit ettei ne kyllä yhtään tienny mitä ois tehny. No, viimeks vauva olikin jo syntynyt ennen autoon menoa, ettei tarvinnu kivuissa kärvistellä taitamattomien käsissä... Oon antanu vauvalle aikaa että jos ei huomiseen aamuun oo syntyny nii saa luvan oottaa ens viikolle.

Joops, mut oon täälä mummalassa ipanoitten kans ku mies oli yön töissä nii saa levätä. Piti tuoda tuo pikkusisko kotia, kun oli meillä " yöpäivystyksessä" nii samalla jäätiin sitte tänne ootteleen et ukko soittaa ja kertoo heränneensä.

yhä odottava daisy82 rv 38

Vierailija
19/33 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu oli tosi ankee. Yön kärsvistelin taas tiheiden supistusten kanssa vessassa rampaten ja aamulla piti vielä hakea lisää tuskanhikeä imuroimalla. Sitten itkinkin jonkin aikaa sohvalla ja olin aivan kuitti. Huomasin, etten ollut edes syönyt lounasta vielä klo 13. Sitten rupes aurinko paistamaan! Söin terassilla lounaan ja jäin tunniks ottaa aurinkoo kasvoille ja vatsalle. =) Nyt pisamat kukkii..=)

Mieliala siis vaihtelee ihan vuoristorataa. Toivottavasti vauva ei ota itkujani itseensä. Pitää tasapainotuksen vuoksi välillä laulella sille jotain rauhoittavaa.

Aurinkoista ja pirteää keskiviikkoa kaikille! Voimia tulevaan synnytykseen! Jokohan tällä viikolla moni... (tai itse..;)?

hukka rv 38+6

(mahan laskeutumisesta jo yli 2vk)

Vierailija
20/33 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listan pituudesta huomaa kyllä että odottajia on jo tippunut kyydistä pois. Meillä olisi huomenna neuvola, viimeistä kertaa sitten koska sektio on ensiviikolla ja terveydenhoitaja on ensiviikon lomalla.

Meilläkin täällä espoossa aurinko paistaa ja oli ihan pakko lähteä koiran kanssa kävelylle, se kyllä piristääkin, jotenkin sitä vaan on niin laiskalla tuulella nykyään että liikkeelle lähteminen on suunnaton ponnistus.

Viikonloppuna olisi kyllä tarkoitus ulkoilla ja tehdä pihalla vähän kevät siivousta, keräillä kaikki koiruksen jätökset pihalta sekä lasten stiikat, sukset ym. talvivälineet joita toivottavasti ei enään tarvita.

Toivottavasti suunnitelmat toteutuvat ja vauveli jaksaa odotella mahassa ensiviikon torstaihin asti jolloin suunniteltu sektio päivä on.

Huhti28 37+5