Kirkon jäsen, mitä varten kuulut kirkkoon?
Kysymys otsikossa. Saa kertoa myös lisää aiheesta. Oletko hyödyntänyt kirkon palveluita / käynyt tilaisuuksissa viime vuosina? Mitä tiedät lähiseurakuntasi toiminnasta? Tunnetko työntekijöitä? Koetko, että kirkolla on jotakin annettavaa sinulle?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Kysymys otsikossa. Saa kertoa myös lisää aiheesta. Oletko hyödyntänyt kirkon palveluita / käynyt tilaisuuksissa viime vuosina? Mitä tiedät lähiseurakuntasi toiminnasta? Tunnetko työntekijöitä? Koetko, että kirkolla on jotakin annettavaa sinulle?
Koska uskon Jeesukseen. Olen hyödyntänyt kirkon palveluita. Tiedän seurakunnan toiminnasta ja olen siinä aktiivisesti mukana. Koen että kirkolla on annettavaa minulle. Käyn säännöllisesti jumalanpalveluksissa.
Koska uskon Jumalaan ja haluan käydä jumalanpalveluksissa. Toki saisin käydä muutenkin, mutta olen halunnut hengellisen kodin ja sellaisen saanut. Paljon ystäviä esim. saanut kirkosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän miettinyt tätä asiaa. Uskoni Jeesukseen on vahvempi kuin koskaan, mutta sillä ei oikeastaan ole mitään tekemistä kirkon kanssa. Olen vähävarainen ja tiedän, ettei Jeesus katso sitä, maksaako kirkollisveroa vai ei.
Vähävaraisuuden perusteella voi saada kirkollisverosta vapautuksen. Kysy seurakunnastasi.
Olen ei- uskova ortodoksi ja kuulun kirkkoon koska se on kulttuuriperintöäni. Kirkko myös tekee paljon hyväntekeväisyyttä ja mm. rahoittaa vanhusten hoitamista ja tekee bisnestä aloilla joita haluan tukea, esim. päiväkoti ja vanhainkoti. Lapsemme on kastettu ja menin naimisiin kirkossa, haluaisin myös siunaustilaisuuden kirkossa kun kuolen koska se on niin kaunis riitti jättää jäähyväiset.
Maksan siis mielelläni hyvyydestä, kauneudesta ja perinteen jatkumisesta vaikken itse olekaan uskovainen. Veron määrällä voisin kyllä olstaa itselleni vaikka uuden villapuseron joka vuosi...
Haluaisin palata ev.lut. jäseneksi, mutta minulla ei ole varaa kirkollisveroon. Ja vierastan epäisänmaallista subakoindia.
Yritykseni meni konkurssiin 10 vuotta sitten. Velkaa jäi ja ulosotto vie joka kuukausi ison siivun tuloista. Omavastuuosuus on aina sama, riippumatta siitä paljonko veroja maksan, joten liityin takaisin kirkkoon, enemmän hyötyä on kirkolle maksetuista veroista kuin korkoa korolle perivistä ahneista kiskureista. Tuo korkoa korolle menee kätevästi niin, että se korko pääomitetaan ja näin siitäkin menee sitten korko, eikä vaan siitä alkuperäissummasta. Tuloni saan aikanaan hyvin hoidetuista vakuutuksista, vakuutusyhtiö maksaa mulle loppuelämän ihan kivoja summia. Vielä 5 vuotta et velat vanhenee, kirkkoon jään senkin jälkeen silti maksamaan veroja ihan mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän miettinyt tätä asiaa. Uskoni Jeesukseen on vahvempi kuin koskaan, mutta sillä ei oikeastaan ole mitään tekemistä kirkon kanssa. Olen vähävarainen ja tiedän, ettei Jeesus katso sitä, maksaako kirkollisveroa vai ei.
Vähävaraisuuden perusteella voi saada kirkollisverosta vapautuksen. Kysy seurakunnastasi.
Oletko siis sitä mieltä, että tässäkin asiassa pitäisi vielä köyhää kyykyttää. Tiedätkö mitä ahneudesta sanotaan? Kyllä usko sentään tärkein.💓
Katselin juuri joulukirkko-lähetyksen yle1:ltä. Lähetys tuli Oriveden kirkosta. Kaikki meni siihen asti hyvin, kunnes ruutuun ilmestyi pitkä mainospläjäys rahankeruusta kehitysmaihin. Ei näkynyt muuten yhtään lammasta niistä biljoonista, mitä Afrikkaan on ostettu.
Olen kirkolla töissä ja tunnen kutsumusta tälle alalle.
Ateisti, miksi arvostelet elämääni?
En käytä mitään palveluja, tosin en maksa myöskään kirkollisveroa, koska minulla ei ole ansiotuloja Suomessa. Olen vaan jäänyt jäseneksi sen kummemmin miettimättä.
Ei ole ollut mitään syytä erota, vaikken Jumalaan uskokaan.