Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusioperhe ja lapset

Tuskastunut
16.12.2017 |

Uusioperhe ja minun lapset asuu meidän kanssa ja miehen lapset ei.
Lapset aika saman ikäisiä ja tulevat toimeen loistavasti.
Miten teidän perheissä menee lasten vierailut teille puolisoiden välillä?

Eli: ilmoittaako puolisosi, että hänen lapset tulossa esim viikonloppuna (ei säännöllistä rytmiä ja lapset kaikki teinejä) vai hakee vain lapset ja tulevat ovesta sisään mitään sanomatta perheen muille lapsille tai sinulle.

Puolisoni ei ilmoita koskaan minulle, jos hän esim sopinut lasten kanssa ma, että tulevat meille viikonlopuksi vaan ilmestyy vain paikalle tai pe perheen teinit viestittelee ja selviääkin, että minun lapset sopineet omien kavereiden kanssa menoja ja puolison lapset ilmoittavat tällöin, etteivät tulekaan, kun ei lapsetkaan kotona. Minun lapseni harmissaan, kun olisi halunnut nähdä mutta ei tiennyt tulosta ja oli jo sopinut muuta menoa.

Mies ns suuttuu, kun lapset ei tulekaan ja eivät näe toisiaan.

Itse hoen jatkuvaan et ilmoita samantein, kun puhut tai sovit et tulevat et me muutkin tiedetään, mutta ei.
Ei kuulemma tarvitse, kun hänen koti ja ei tartte lupaa kysellä.
Kyse ei ole luvan kysymisestä vaan siitä, että me muut tiedetään mitä kotona tapahtuu viikinloppuna.
Monesti olen itse sopinut menoja itse tai lasten kanssa ja puolison lapset tulee ja he jäävät ulkopuolelle ja silloin tuntuu pahalle kaikkien puolesta ja omia menoja ei haluta perua.

Eli ilmoittaako tai sovitaanko teillä yhdessä puolison lasten tulot teille vai vaan ovesta tullaan?
Kyse ei ole, etten lapsia meille haluaisi vaan haluaisin tietää mitä kotona tapahtuu ja niin myös lapsenikin.
Välillä tulevat pe iltana ja heille ei varattu mitään valmiiksi ja itsestä tuntuu aina, että lapset kokevat etteivät ole odotettuja kun heitä ei ajateltu edes petien muodossa tai missään, kun ei ole voinut tietää 3 lisä lapsen tuloa meille etukäteen.
Asumme eri kaupungissa, kuin puolison lapset.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti tuollaisista asioista puhutaan yhdessä! Ei se ole luvan kysymistä, että kerrotaan muulle perheelle mitä milloinkin tapahtuu.

Vierailija
2/10 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen sisäinen whatsupp -ryhmä, jossa myös etälapset mukana. Kaikki tietoisia kuka missäkin menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sulla on tollo mies, niin tehkää UUSperheen ( kyllä se on UUSperhe ei uusioperhe) oma whattsappryhmä. Sovi nuorten, niin omien kuin miehenkin, että viestitte ryhmän kautta tulemiset ja menemiset. Siten on koko perhe kartalla eikä tarvi miehen takia olla pimennossa.

Vierailija
4/10 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua mikä mies.

Meillä puhutaan kaikki aikataulutukset yhdessä ja kaikki mikä vaikuttaa molempien lapsiin, niin myös heille kerrotaan ajoissa.

Samalla tavalla lasten aikaa ja kaverisuhteita täytyy kunnioittaa, että he tietävät mitä tapahtuu kotona tai kodinulkopuolella joka liittyy heihin.

En osaa kyllä sanoa miten itse reagoisin, jos mieheni tuli kahden lapsensa kanssa vain ovesta sisälle ja sanoisi: he tulivat meille nyt viikonlopuksi.

Voisin suuttua, mykkäkoulua, en tiedä enkä halua kyllä kokea koskaan.

Mies vaihtoon, jos ei kunnioita muuta perhettä kertomalla mitä kotona tapahtuu.

Vierailija
5/10 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja välillä / monesti, kun tulen miehelle todella pahalle päälle, kun vain pamahtivat ovesta sisään ja avaudun hälle asiasta. On selvää, että lapset aistivat minun kiukun ja jännitteen ilmassa koko viikonlopun vaikka en tahtoisi olla pahalla päällä, mutta suututtaa miehen käytös. Niin lapset tuumaa isällee viikonlopun jälkeen: olipa kiva että piiip oli koko viikonlopun kärttyinen.

Itse en vain totu, että ovesta vain pamahdetaan sisään sanomatta mitään vaan ärsyynnyn joka kerta. Hoida siinä samalla työt, kotityöt ja koeta hymyillä.

Mies tietää 110% millä ärsytys poistuu = kommunikointi yhdessä, mutta ei.

Vierailija
6/10 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tää vitsi?

Jos ei niin mitä hi***a tiet tommosen äijän kanssa joka näkkee vaa ihtesä!

Ei aikuiset käyttäyvy ku lapset.

Vierailija
7/10 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki lapset pitää tätä kotinaan, ei tarvitse erikseen sopia,kuka on milloin missäkin. Samalla tavalla teinit voi mennä isälleen/äidilleen koska tahansa. Sen verran pitää ilmoittaa, että molemmat biologiset vanhemmat tietävät, missä lapsi on, mutta joku tuollainen "isän täytyy pyytää lupa, että lapsensa saavat tulla meille" on meille ihan käsittämätön.

Vierailija
8/10 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin olisikin unelma, jos kaikki asuttaisiin lähekkäin, mutta matkaa välissä vajaa 100km niin kouluaiset ei vain tule vaan aina sopimiset, kyyditykset ja aikataulutukset.

Vierailija
9/10 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän avoimetovet, kun asutaan lähekkäin kaikki mutta noi et täysin eri elämät pitkän välinmatkan vuoksi vaatii kommunikointia kaikilta yhdessä.

Vierailija
10/10 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikki lapset pitää tätä kotinaan, ei tarvitse erikseen sopia,kuka on milloin missäkin. Samalla tavalla teinit voi mennä isälleen/äidilleen koska tahansa. Sen verran pitää ilmoittaa, että molemmat biologiset vanhemmat tietävät, missä lapsi on, mutta joku tuollainen "isän täytyy pyytää lupa, että lapsensa saavat tulla meille" on meille ihan käsittämätön.

Informointi on luvan pyytämistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä