Kuinka feikata luksuselämä somessa?
Kommentit (924)
Hyväntekeväisyys puree aina osaa lukijoihin, erityisesti lapset ja vanhukset.
Voihkit somessa, vihdoinkin voin täyttää suuren unelman ja kutsumuksen. Niin ihanaaaa. Meille tulee uusi perheenjäsen ja mieskin on innoissaan, ryhdymme sijaisvanhemmaksi tai meille tulee lomalapsi.
Niin ihanaa. Ja tietenkin haukut kaikki muut vanhemmat vastuuttomaksi luusereiksi, jotka eivät välitä lapsistaan ja sun tehtävä on pelastaa tämän lapsiraukan elämä. Muista kertoa, kuinka pienestä tytöstä asti sinulla on suuri palo ja kutsumus hyväntekeväisyyteen.
Kuvat voit ottaa leikkipuistossa, kun pyydät lastasi leikkimään hetken aikaa, jonkun ryysyläisen kanssa.
Myös vanhukset vetoavat lukijoiden tunteisiin.
Käyt napsimassa kuvia vanhainkodissa, mitä heikompi vanhus, sen parempi. Saat sädekehän pääsi påälle, kun haukut Suomen terveydenhuollon ja erityisesti hoitajat, jotka kahvittelevat lasikopissa.
Ja pukkaat vain tekstiä, kuinka kutsumuksesta pelastit yhden mummon virikkeelliseen lapsiperheympäristöön, täysylläpidolla, pahojen hoitajien kynsistä ja tarjoatte virikkeellistä ja kuntoavaa toimintaa kun mummo tekee perheen viikkosiivoukset, pyykinpesut ja lastenhoidot jne.
Ja muistat kertoa, luottamussuhteestanne ja kuinka hyvin on mennyt, kun mummo on luovuttanut teille jo pankkituntuksetkin.
Näin feikkaat #luxusgetawayn Pariisissa:
1. Lennä yhdellä aamun ensimmäisistä halpalennoista Pariisiin. Julkaise aiemmin kotona ottamasi kuva, jossa on valkoisella pöydällä Macbookiksi verhoiltu Acer, kahvikuppi sekä taustalla näkyvä karvainen käsi, jonka ranteessa kiinankaupasta tilattu kalliin näköinen kello. Geotägiksi Finnair Premium Lounge ja kuvaukseen "Giancarlo yllätti spontaanilla getawaylla Pariisiin - onko mitään parempaa?!"
2. Saavuttuasi Pariisiin etsi lentokentältä alue, missä black car servicen Mersut odottavat asiakkaita. Kuvaa video, jossa kävelet autoa kohti ja selitä siinä "Vihdoin täällä, nyt nopeasti keskustaan viettämään ihanaa päivää!" Sen jälkeen etsi metro ja aja sillä keskustaan.
3. Julkaise jonkun ajan päästä kotona ottamasi kuva "Pariisin brunssista", jonka olet koonnut Lidlin tuotteista. Kuva menee täydestä, kunhan ruoka on aseteltu hienosti ja alla on vaikka marmorikuvioista lahjapaperia.
4. Käy kiertelemässä Champs-Elyséen luksusputiikeissa. Kuvaile videoita, joissa pohdit, mitä laukkuja/koruja kelpuuttaisit. Lopulta pyydä myyjältä, voisitko vähän mallailla yhtä kaupan limited edition-laukuista. Ota kuva ja kirjoita "En voi uskoa onneani todeksi, että löysin tämän rakkauslaukun vihdoin! Se on ollut koko ajan loppuunmyyty, mutta myyjä onnistui nappaamaan minulle viimeisen kappaleen takahuoneesta! #kiitollinen"
5. "Shoppailukierroksen" jälkeen mene pönöttämään Riemukaaren eteen lentokentältä Kiinan terminaalista hakemiesi luksuspaperikassien kanssa ja anna kameran laulaa.
6. Mene johonkin tunnettuun luksushotelliin, kuten Ritz tai Plaza Athenee. Käy baarissa juomassa kahvi ja ota kuva tekstillä "Rentoutumista hotellilla pitkän shoppailupäivän jälkeen. Kohta iltapuku päälle, sillä ooppera kutsuu". Julkaise tämä kuva alkuillasta.
7. Jos haluat pelata viimeisen päälle, käy hotellin käytävällä kuvaamassa video, jossa olet muka kävelemässä huoneeseesi. Julkaise heti sen jälkeen kotona ottamasi kuva, jossa Kiinasta tilaamasi "iltapuku" ja ruusukimppu on kauniisti aseteltu sängylle valkoisten lakanoiden päälle.
8. Käy kuvaamassa itseäsi oopperan aulassa. Googleta, kuinka kauan oopperan näytös kestää ja vähän sen päättymisen jälkeen postaa vielä kuva "shamppanja- tai cocktailbaarista". Tämänkin voit kuvata kotona, laitat vaan hämyisen valaistuksen ja vaikka jouluvaloja taakse niin että ne ovat blurrattuina.
9. Tämän jälkeen voit ottaa iltalennon kotiin. Kuvaile päivän aikana myös nähtävyyksiä yms. niin voit jatkaa "matkaa" somessa myös seuraavina päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Tosi hauska ketju!! Sattumalta luen tätä just samalla, kun otan jalkakylpyä. Eiks jalkakylpy ole aika luxusta?? Väittäisin. Kuule - otin sulle Ap yhden kuvan, jota saat käyttää ihan vapaasti. Tein siitä mustavalkoisen, koska eikös se ole enemmän luksusta?. 😂
Terkkuja kaikille, jotka tunnistaa meidän kylppärin kaakelit 👋
Oi, Sinulla on ihanaaaa pottuvarpaan kynsi. Mistä olet ostanut? Haluan heti samanlaisen.
Onkos siihen istutettu timantteja? Vähän huono kuva, kannattaisi käyttää mun omaa ammattikuvaajaa Peter von Pärstiteijaa. Hän on luvannut antaa someni lukijoille -3% alennuksen muuten hän ottaa varttitunnin keikasta 9300€.
Niin ne sun pottuvarpaan timantit, onko niitä 7 vai 9, kun kuva on epäselvä? Mä halluuuun ainakin 15, kun ne ovat niin ihaniaaa ja timantit ovat naisen parhaat ystävät. Mitä enemmän sitä parempi.
Timantit antavat hienostuneen kuvan pottuvarpaasta. Sunkin pottuvarvas on niin ylellisen ja hienostuneen näköinen ja se kertoo jo paljon sinusta ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Hyväntekeväisyys puree aina osaa lukijoihin, erityisesti lapset ja vanhukset.
Voihkit somessa, vihdoinkin voin täyttää suuren unelman ja kutsumuksen. Niin ihanaaaa. Meille tulee uusi perheenjäsen ja mieskin on innoissaan, ryhdymme sijaisvanhemmaksi tai meille tulee lomalapsi.
Niin ihanaa. Ja tietenkin haukut kaikki muut vanhemmat vastuuttomaksi luusereiksi, jotka eivät välitä lapsistaan ja sun tehtävä on pelastaa tämän lapsiraukan elämä. Muista kertoa, kuinka pienestä tytöstä asti sinulla on suuri palo ja kutsumus hyväntekeväisyyteen.
Kuvat voit ottaa leikkipuistossa, kun pyydät lastasi leikkimään hetken aikaa, jonkun ryysyläisen kanssa.Myös vanhukset vetoavat lukijoiden tunteisiin.
Käyt napsimassa kuvia vanhainkodissa, mitä heikompi vanhus, sen parempi. Saat sädekehän pääsi påälle, kun haukut Suomen terveydenhuollon ja erityisesti hoitajat, jotka kahvittelevat lasikopissa.Ja pukkaat vain tekstiä, kuinka kutsumuksesta pelastit yhden mummon virikkeelliseen lapsiperheympäristöön, täysylläpidolla, pahojen hoitajien kynsistä ja tarjoatte virikkeellistä ja kuntoavaa toimintaa kun mummo tekee perheen viikkosiivoukset, pyykinpesut ja lastenhoidot jne.
Ja muistat kertoa, luottamussuhteestanne ja kuinka hyvin on mennyt, kun mummo on luovuttanut teille jo pankkituntuksetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton koeajossa kannattaa ottaa kuvia sisältä. (esim toinen käsi ratissa, niin että auton merkki näkyy. eikä paljoa muuta.. Tällaista kuvaa voi käyttää mihin vuoden aikaan tahansa)
Kannattaa myös hommata joku "suosikki huulipuna" (väri) otat kuvan kalliin testerin kanssa kaupassa (rajaa kuvaan vain huulet ja huulipuna. Varmista että logo näkyy!), ja käytät kuvissa jotain saman sävyistä halpaa Rimmeliä..
Huom! Tässä vinkit autokuvaukseen. Käsi siihen ratille ja toinen vaihdekeppiin. Lakkaa kynnet, laita joku wishistä tilattu Cartier-kopio ranteeseen. Osta prismasta 10 puskaa ruusuja ja laita ne yhteen, sellofaania ympärille. Jee, sulla on luksus-ruusukimppu. Asettele se siihen vaihdekepin viereen. Jos vielä saat karvaisen käsivarren omaavan miehen siihen hetkeksi poseeraamaan, vaikka sen autokauppiaan (käsivarsi yleensä on kondiksessa) niin mahtavuutta! Se on täydellinen instakuva! Auto, kynnet, koru, ruusut, mies!
Unohdin mainita että tässä huulipunavinkissä oli ideana se, että jos käytät joka kuvassa sitä samaa huulipunaa. Niin voit käyttää aina #Lancôme #Rougederose jne. Mutta oikeastaan näitä hastagejahan voit käyttää aina kun sinulla on huulipunaa! Riippumatta siitä mitä sinulla on päällä. Ehkä voi joku kallis "suosikkituoksu" minkä perusteella voit myös tagäillä? Vaikkapa joku #Xerjoff (näitten kopioita voi myös tilata netistä! eihän se varmaan saman tuoksuista ole, mutta kuka oikeasti tietää! 50ml pullo 500€, mutta kun suomessahan kaikilla on jotain halpaa Dolce & Gabbana.. 80€.. Saat enemmän uskottavuutta.. ;)
Mä aina kadehdin Aitolehden elämää, olispa mulla samanlaista luxusta.
Kenkäkaupasta saa kenkälaatikoita ilmaiseksi! Näillä voit täyttää yhden kaapin/vaatehuoneesta puolet.. Ja ottaa kuvia. Muista liimata osaan laatikoista logoja! #shoeaholics #gucci #louboutin #instagood #shoes jne. Kuvauksen jälkeen voit heittää laatikot pahvinkeräykseen. Säästä pari hienointa laatikkoa, mitä voit käyttää myöhemmissä kuvissa.
En tiedä olenko ainut.. Mutta tekisi oikeasti mieli tehdä uusi tili instagramiin, ja tehdä näitä feikkikuvia sinne.. katsoa kuinka paljon saisin seuraajia.. :'DD
Ja kyllä, olen työtön ja minulla on liikaa vapaa aikaa. Minulla olisi myös Adobe Phtoshop CS6 koneella ja järjestelmä kamera. Olen tehnyt työkseni sisällöntuottoa ja markkinointia. Olis liikaakin ideoita.. :DD
En vain tiedä olisiko tämä hyvä vai huono asia työnsaannin kannalta? "lavastin oman elämäni 4kk ajaksi instagramiin ja sain 30t seuraajaa"
Witsi nää on hyviä! Antakaa palaa, tytöt! Aina vain paranee ...
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olenko ainut.. Mutta tekisi oikeasti mieli tehdä uusi tili instagramiin, ja tehdä näitä feikkikuvia sinne.. katsoa kuinka paljon saisin seuraajia.. :'DD
Ja kyllä, olen työtön ja minulla on liikaa vapaa aikaa. Minulla olisi myös Adobe Phtoshop CS6 koneella ja järjestelmä kamera. Olen tehnyt työkseni sisällöntuottoa ja markkinointia. Olis liikaakin ideoita.. :DD
En vain tiedä olisiko tämä hyvä vai huono asia työnsaannin kannalta? "lavastin oman elämäni 4kk ajaksi instagramiin ja sain 30t seuraajaa"
Mä mietin ihan samaa, mulla on vaan kokopäivätyö eikä niin paljon aikaa panostaa tähän. Photoshop ja järkkäri löytyvät, samoin osaan tuottaa sisältöä. Tee sä tämä ja kirjoita samalla blogia aiheesta analysoiden tapahtumia, julkaise se vasta myöhemmin - tai anna pääsy kustantajalle ja kysy olisiko tässä aihetta kirjaan tai dokkariin. Siihen vaan toinen kirjoittaja mukaan tuomaan omaa analyysia tai tuotantotiimi tekemään näytelmää/dokumenttia. Kannustan!
"Nojata kadulla parkkeeratun luksusauton kylkeen ja selfie."
Jos joku arvottaa muita auton perusteella, hän on todennäkösesti niin fiksu että osaa tarkistaa rekisterinumeron trafista, josta selviää kuka kotteron omistaa vai onko se velkavetoinen tai ehkä liisinkivehje tai työsuhdeauto. Kovin luksusta ei ole nojailla vieraiden ihmisten tai firmojen autoihin, ellei luksukseksi katsota vain nojailua toisten omaisuuteen.
On myös syytä tuntea itse autoja ja niiden vuosimalleja hyvin, ettei tule nojailleeksi "hienoksi" luulemansa auton kylkeen, joka onkin joku nolo 10 vuotta vanha halpa bemarin/mersun/audinlousku, jollaisen saa hankittua kuka tahansa perusduunarikin.
Kuka sitten kyttää näitä lavastettuja luksuksia somesta? Ketä sellainen kiinnostaa? Jotkut keskenkasvuiset? Saako siitä jotakin hyötyä, että uskottelee moista ja joku uskoo?
Ainakin mitä on joidenkin juorulehtien "luksus"uutisia joskus lukenut niin jokainen aikuinen ihminen lähinnä huvittuu. "Sejase osti ÖKYauton, jonka hinta uutena on niinjaniin monta sataa tuhatta" - ainoa vain että kyseinen "öky"auto on ollut uusi (ja öky) joskus vuosituhannen alkupuolella ja korimallista näkee tyhmempikin autoista tietämätön että vanha on, joten mitä väliä mitä se on maksanut uutena kun sen on ostanut halvalla vanhana ja käytettynä.
Samoin ollaan "hankittu"upea asunto, jonka arvo on niinjaniin paljon, paitsi että ainakin paikkakuntalaiset tietävät, että kyseisestä talosta ei kukaan voi ostaa asuntoa koska asunnot ovat vuokra-asuntoja. Googlettamalla asia selviää kenelle tahansa. No hankittu se on vuokra-asuntokin, mutta sanalla yritetään antaa käsitys ostamisesta - miksi muuten puhua arvosta ja käyttää sanaa hankkia, kun voisi sanoa vuokrata.
Puuttuuko ihmisiltä siis ns. medialukutaito kokonaan vai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Jos joku arvottaa muita auton perusteella, hän on todennäkösesti niin fiksu että osaa tarkistaa rekisterinumeron trafista, josta selviää kuka kotteron omistaa vai onko se velkavetoinen tai ehkä liisinkivehje tai työsuhdeauto. Kovin luksusta ei ole nojailla vieraiden ihmisten tai firmojen autoihin, ellei luksukseksi katsota vain nojailua toisten omaisuuteen.
On myös syytä tuntea itse autoja ja niiden vuosimalleja hyvin, ettei tule nojailleeksi "hienoksi" luulemansa auton kylkeen, joka onkin joku nolo 10 vuotta vanha halpa bemarin/mersun/audinlousku, jollaisen saa hankittua kuka tahansa perusduunarikin.
Tämä. Jostakin 10ke autosta on todellakin luksus kaukana, on merkki mikä tahansa. Esim. Mersu tekee vaikutuksen vain ollessaan uusi tai uudehko, jota ei enää yli 3 vuotta vanhat vuosimallit ole. Itse tunnistan autojen korimallit ja vuosimallit (joka on helppoa, koska käytännössä vuosittain tulee pieniä muutoksia esim. maskeihin, valoihin, listoihin, joista huomaa auton vuosimallin - onpa joskus baarissa joku mies selittänyt kaiken aikaa "uudesta mersustaan" jolla oli tullut ja sitten se lähti sellaisella edellisen korimallin varmaan entisellä taksilla) ja varsinkin silloin kun koko korimalli muuttuu, autosta tulee selkeästi vanha kun eron uusiin näkee kuka tahansa.
Että ehkä nämä autofeikkaukset menevät niin nuoriin että eivät vielä autoista tiedä tai sellaisiin naisiin, jotka eivät autoista ymmärrä mutta luulevat että mikä tahansa auto on upea ja kallis kun se on jotakin merkkiä, vaikka olisi romuttamovalmis.
Sellaiset itseliimattavat tekokynnet voi aina lakata itse uudestaan ja väittää käyneensä kynsihuollossa ammattilaisella. Ei niitä tarvitse oikeasti edes liimata ja käyttää, pysyvät toisessa kädessä kyllä paikoillaan kuvan ottamisen ajan!
Tosiaan, aika monelta tulee asiantuntevilta tuntuvia vinkkejä...
Asiaa voisi laajentaa, miten feikata in real life elävänsä parempaa elämää kuin oikeasti on varaa? Palstalaisilla lienee siitäkin omakohtaisia kokemuksia.
Onhan näitä, jotka ovat työttömiksi jouduttaan feikanneet muka lähtevänsä aamulla töihin, ettei tarvitse naapureillekaan nolona selittää joutuneensa työttömäksi. Vai onko urbaania legendaa?
Eikö se ole todella todella todella noloa jos sitten jollakin tavalla jääkin kiinni siitä, että on feikannut? Ainakin tuollaisissa ilmiselvissä ja helposti selvitettävissä asioissa ei kannata esittää mitään, kuten auto tai asunto. Auton omistajuus ja arvo on helppo selvittää kenen tahansa koska tiedot ovat julkisia, samoin jos asuinpaikka käy ilmi ja se onkin jokin vuokraluukku tai peräti jonkun vieraan ihmisen pihatie. Ja sitten on tietenkin sellainen asia kuin julkiset verotiedot, jos nimi on tiedossa ja jotakuta oikeasti kiinnostaa niin senkun kysyy.
Aikuisten ihmisten maailmassa ainakaan ei nuo feikkaukset kovin hyvin menesty :D
Vierailija kirjoitti:
Häh...tässähän sulla on tuhannen taalan paikka ja työllistyt varmasti. Työnantajat tappelevat sinusta.
Poimit vain parhaat vinkit täältä, muuten joutuisit maksamaan niistä jollekin kunsultointifirmalle satojatuhansia euroja. Kyllä nämä vinkit pesevät mennen tullen Himasen rabortit tulevaisuuden ennusteista, jotka teki Jyrki Kataiselle ja valtio maksoi 700.000€.
Aloitat blogin kirjoittamisen ja huokailet kuinka suuret haasteet sinulla on ratkaistavana, kun firmasi (oletettu sellainen) on saanut suurta kansainvälistä huomiota ja monet sijoittajat ovat jättäneet suuria ostotarjouksia, jotka tietenkin ovat sinulle tulleet täysin yllättäen ja pyytämättä.
Samalla virität keskustelua, kuinka vielä kerran haluaisit antaa asiantuntemusta muiden käyttöön ja tahkota rahaa toisen palveluksessa ja muut saisivat kääriä voitot, kun sinulla on sitä jo riittävästi ja voit viettää luxuselämää. Ja hyöty tietenkin tulisi yrityksen käyttöön, yritysimagon nousuna.
Erityisesti kehut hyviä sosiaalitaitojasi ja laajaa ystäväpiirissä, sekä verkostoja poliittisiin päättäjiin ja kansainvälisiin piireihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Jostakin 10ke autosta on todellakin luksus kaukana, on merkki mikä tahansa. Esim. Mersu tekee vaikutuksen vain ollessaan uusi tai uudehko, jota ei enää yli 3 vuotta vanhat vuosimallit ole. Itse tunnistan autojen korimallit ja vuosimallit (joka on helppoa, koska käytännössä vuosittain tulee pieniä muutoksia esim. maskeihin, valoihin, listoihin, joista huomaa auton vuosimallin - onpa joskus baarissa joku mies selittänyt kaiken aikaa "uudesta mersustaan" jolla oli tullut ja sitten se lähti sellaisella edellisen korimallin varmaan entisellä taksilla) ja varsinkin silloin kun koko korimalli muuttuu, autosta tulee selkeästi vanha kun eron uusiin näkee kuka tahansa.
Että ehkä nämä autofeikkaukset menevät niin nuoriin että eivät vielä autoista tiedä tai sellaisiin naisiin, jotka eivät autoista ymmärrä mutta luulevat että mikä tahansa auto on upea ja kallis kun se on jotakin merkkiä, vaikka olisi romuttamovalmis.
Eihän koko auton ole aina pakko näkyä kuvassa! Esim kuvan voi rajata:
-take away kahvikuppi kuvattuna mersun/audin takakontin päällä niin että kuvassa näkyy vain kahvimuki, ja auton merkki. (ei mallia!) sit vaan tekstiksi "matkalla" tms..
-Jos jossain on hienot vanteet, laita laukku renkaan luokse ja ota kuva "matkalla" jne.
Esim Kardashianit tms. mitkä oikeasti viettää luksus elämää, ja joilla on miljoonia seuraajia.. Niin väittäisin että yli 60% heistä on ylä-aste/lukio ikäsiä tyttöjä/homoja. Ei tuon ikäisillä ole mitään tietoa onko joku automalli tämän vai viime vuoden malli! Pääasia että merkki on "hyvä". Suomessa kannattaa välttää myös ylilyöntiä merkkien mukaan, ettei laita mitään lamborgini tms. kuvia, koska niistä jää kiinni! Mersuja on suomessakin, eikä niistä jää niin helposti kiinni!
"Sääliä saa kuka vain, kateus pitää ansaita" ;)
Luoja, että mä hajosin:D