Hävettääkö ketään surkeen opparin tehneitä, se että sitä on luettu se 300 kertaa?
Minua hävettää oikeesti ja sais kyllä poistaa theseuksesta koko paskan!
Kommentit (13)
Ei sitä oikeasti ole luettu. Itse ainakin selailen toisten töitä etsiessäni omiin tutkielmiin tai esseisiin aiheita tai siteerattavia teoksia. En varsinaisesti lue tai arvioi itse teosta.
Suurin syy sukunimenvaihtoon naimisiin mennessä oli se, ettei oppari enää vainoa minua omaa nimeä googlettaessa.
Oh, kävin katsomassa omaani, 686 latausta! En edes tiedä onko tuo paljon vai vähän ja muistan omilta opiskeluajoilta että opinnäytetyöstä oli kurssikin jossa katseltiin toisten tekemiä opinnäytetöitä. Ja ihmettelin silloin, minkälaista kuraa ihmiset kehtaa julkaista! Ja miten nololla opinnäytetyöllä voi valmistua. Itse tähtäsin neloseen, mutta vitonen siitä tuli. Ja luin sitä kursorisesti hiljattain, kun olin taas jotain työpaikkaa hakemassa. Jumankekka että oli fiksun kuuloista tekstiä ja ne hienot matemaattiset kaavat! Olin todella vaikuttunut, että olen joskus saanut sellaista aikaiseksi. Pieni lohtu tässä työttömyyden keskellä, mutta ainakaan ei tarvitse hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset kieltänyt julkaisua netissä?
Jos sitä ei julkaise netissä, se pitää painattaa vähintään kahtena kappaleena koulun kirjastoon tms. Netissä julkaiseminen on helpompaa ja halvempaa. Ja kai monet erehtyy luulemaan, ettei sitä kukaan lue. Mutta myöhemmän opiskelijat käy niitä läpi kurssilla ja naureskelee niille, miten noloja ne on.
Itselleni on jäänyt tuosta opinnäytekurssista mieleen se, että jos kirjoittaa edes asiallista suomen kieltä, niin jo sillä erottuu edukseen. Monissa opinnäytetöissä oli niin surkeaa se kielellinen ilmaisu, että joutui ihan ihmettelemään onko nämä ihmiset päässeet edes peruskoulusta läpi. Substanssi oli usein sitäkin surullisempaa.
No mitä väliä.. ei vois vähempää kiinnostaa. Hatusta vetäisty aihe ja tein, kun oli pakko. Tein laajan, ohjaaja käski koko ajan tiivistää, ettei ole liian pitkä. Sit arvostelussa moitti kaikkien kuullen, että oli ihan liian lyhyt. 😂 vitsihän tuo oli koko juttu..
En usko että kukaan on kertaakaan lukenut yhtään minun tuotoksistani. En jaksa edes käydä katsomassa että näkyykö niissä mitään viitteitä että joku olisi koskaan lukenut.
Hävettää, aivan kamalasti. Kyseessä gradu, mutta samapa tuo. Onneksi se sentään on tyttönimelläni... Sekin lohduttaa, että opintoja seuranneessa työurassani ei ole mitään hävettävää, päin vastoin!
Määritteletkö surkeuden opettajan antamalla numerolla?
Meillä oli onneksi mahdollisuus laittaa oppari koulun omaan sisäiseen tietokantaan, jolloin sitä ei pääse lukemaan kuin koulun tunnuksilla. Laitoin omani sinne Theseuksen sijaan. Se oli kyllä hyvä työ, enkä häpeä sitä, mutta en silti haluaisi että sitä luetaan. Jos joskus piti selailla muiden oppareita, niin katsoin aina Theseuksesta enkä tuolta koulun omasta, ja toivon että muutkin tekee näin :D
Onneks omasta gradusta on niin pitkä aika että se saa homehtua rauhassa kirjastossa
Ei niitä tosiaan kukaan oikeasti lue. On totta, että jos kieliasu ja sanavalinnat ovat olleet heikot, niin siihen ehkä kiinnittää huomion vilkaisemalla työtä.
Minkä arvosanan saitte? Itse sain juuri 4 ja valmistuinkin tällä viikolla. Ihan tyytyväinen olen, mutta kyllä lopputyöni eteen töitäkin tein.
Opparini menetelmä ei ollut ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukainen, mutta sain palautetta hyvästä kielestä ja varmaankin siitä saa ihan fiksun vaikutelman. Ja parempi saadakin, koska jumankauta siihen meni aikaa. Valmistuminen viivästyi vuodella ja arvosanaksi tuli 4. Mutta eipähän nolota. Silti pelkään että sinne on jäänyt virheitä. Latauksia on tullut vuodessa 125.
Mikset kieltänyt julkaisua netissä?