Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko ennen kaduilla turvallisempaa?

Vierailija
16.12.2017 |

Oliko ennen vaarattomampaa liikkua öisin? Nykyään monet väittävät turvallisuuden heikentyneen, vaikka poliisin mukaan nyt on turvallisempaa kuin koskaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi helsingissä?

Vierailija
2/7 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tavallaan.

Itse olin nuori 80-luvulla pahamaineisessa Porissa. Tappeluja oli paljon ja aina jotain sanomista tuli nakkikioskilla. Mutta se oli sellaista "rehtiä" touhua, eli vittuiltiin vähän ja aina joskus joku sitten löi, painittiin kunnes toinen luovutti. Ja se loppui siihen.

Nykyään on näitä takaa päin puukon kanssa kimppuun käyviä, joukolla päälle tulevia jne. Plus erittäin raa'at mamut -> täälläkin yksi tuikkasi puukolla iltakävelyllä ollutta naista selkään. Tällaista ei ennen ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On turvallisempaa. 

Vieläpä enemmän kuin tilastot kertovat. Vielä 70-luvulla oli aivan tavallista saada turpiinsa snagarilla, kun vähän katsoi väärään suuntaan. 

Nyt kaikki tekevät pahoinpitelystä rikosilmoituksen eli tämä vääristää tilastoja. 

Eli ennen kymmenkertainen määrä pahoinpitelyjä nykyiseen nähden. Nythän keskisormen näytöstäkin marssitaan asemalle rikosilmoitusta tekemään. 

Vierailija
4/7 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni oli. Ennen liftattiin pitkin Eurooppaakin. Nukuttiin puistoissa ja rannoilla ja varsinkin rautatieasemalla. Ei olisi voinut kuvitella sotaa Euroopan maassa. (Jugoslavia). Ainoa ihmisiin kohdistuva ryhmähäiriköinti oli uusnatsien tekemät. Ai niin olihan terriristi-iskuja. Muista Italiassakin oli iiskuja natosotilaiden suosimiin baareihin. En millään muista mikä ideologia siellä takana oli. Itse hipinnäköisenä kärsin skineistä.

Vierailija
5/7 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/7 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/7 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen mua pelotti, mut nyt mulla on pilotti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme