Mitä siellä Helsingin Sanomissa sitten kerrottiin?
https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201712172200609840_u0.shtml
Mitä siellä sitten julkaistiin.
Kommentit (12)
"kommentti julkaistaan hyväksynnän jälkeen" - Tässä kohtaa ne sitten rupesivat sensuroimaan mutta salaisuudet vuodetaan rauhassa koko maailman luettavaksi. Hieno linja.
Tuon artikkelin kommenteissa joku idiootti kommentoi näin:
"On käsittämätöntä, että vaaditaan, että terrorismia ja Venäjää vastaan pitää suojautua, mutta yksityisen ihmisen viestejä ei saa tässä tarkoituksessa lukea. Minun puolesta minun viestini voi ihan rauhassa lueskella, jos se palvelee yleistä ja kansallista turvallisuutta."
Kaikenlaisia lampaita sitä vaan tässäkin maassa elelee. Varmaan tyyppi olisi valmis asennuttamaan mikrosirunkin aivoihinsa, jos se vaan turvallisuutta parantaa.
Vierailija kirjoitti:
"On käsittämätöntä, että vaaditaan, että terrorismia ja Venäjää vastaan pitää suojautua, mutta yksityisen ihmisen viestejä ei saa tässä tarkoituksessa lukea. Minun puolesta minun viestini voi ihan rauhassa lueskella, jos se palvelee yleistä ja kansallista turvallisuutta."
Kaikenlaisia lampaita sitä vaan tässäkin maassa elelee. Varmaan tyyppi olisi valmis asennuttamaan mikrosirunkin aivoihinsa, jos se vaan turvallisuutta parantaa.
Joo, ei tuollainen ajattelu menisi läpi missäänm muussa länsi-Euroopan maassa, mutta Suomessa on niin tyhmää sakkia, että ne antavat valtiolle oikeuden tunkeutua käytännössä omaan ajatteluunsakin (kaikienlainen yksityishenkilöiden viestintä = ajattelu), asiaan, mikä on kaikkein yksityisintä ja ominta ihmiselle, mutta joidenkin mielestä ilmeisesti oma ajattelukin on valtiopn omaisuutta sen niin tahtoessa. Kun tarpeeksi hullu tulee valtaan, se voi käyttää vastaasi tätä ajattelua (=vistintä) löytäessään siitä minkä tahansa seikan, joka ei sovi valtiolle sillä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisten ansiosta diktatuurit ovat mahdollisia.
Hesarista tehty rikosilmoitus :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Hesarista tehty rikosilmoitus :D :D :D
Ei sitä kyllä Hesarista voi tehdä vaan vuotajasta. Ja toivon todella, että näiden toimittajien perse kestää eikä aleta laulamaan lähteestä.
Kiitos tiedosta. Vai tuollaiseen se tiedustelulakien hyväksyminen johtaa. Enpä olisi uskonut Suomessa tapahtuvan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuo mullakin ottaa pattiin. Mulle on sinänsä aivan herttaisen sama jos joku lammas ehdoin tahdoin haluaa rasvata kakkostaan, mutta sitä en siedä että minulta ollaan vaatimassa samaa. En tykkää siitä että housuillani yritetään istua tuleen. Tänä päivänä salaan vahvasti miltei kaiken nettiliikenteeni.
Parasta tässä on se, että kaikille tulee linnaa minimissään 4 kk. Kuolen nauruun.
Viestikoelaitos on tehnyt radioliikenteen tiedustelua eli kuunnellut radiopuhelin liikennettä ja mitannut mistä singnaalit tulevat. Asiasta on kirjoitettu jo varmaan toustakymmentävuotta sitten. Tuo on kuitenkin jo historiaa. Venäjän armeija on ottanut käyttöön valokaapelit joita ei voida salakuunnella. Samoin sateliittien kautta kulkevat salatut yhteydet ovat jo vanha juttu.
Viestikoelaitos on historaa ja suomalaisilla ei ole kykyä tiedusteluun. Suomalaisten netin käytön massavalvonta ei korjaa tätä aukkoa vaikka massavalvontalakia ajetaan tuolla propagandalla. Verkkohyökkäysten suhteen ei ole muuta keinoa kuin suojata järjestelmät ja pitää tärkeimmät irti verkosta.
Se että Suomi on seurannut radiopuhelin liikennettä ei ole varmasti niin agressiivista toimintaa että se on kenellekään yllätys. Kyllä tässä kohussa on nyt maku että joku yrittää tehdä itsestään tärkeää.
Suomen radiotiedustelun huipouhetket olivat viestien sieppaaminen viimesotien aikana siinä kaikki. Massavakoilu ei poista sitä tosiasiaa että Suomella ei ole vakoilusateliitteja ym. jota todellinen tiedustelukyky jolla voi seurata naapuria vaatii.
Suomen salaisin paikka
Suomen salaisin paikka Keski-Suomen kallioiden uumenissa saa muun tiedustelulaitoksen ohella oikeuden valvoa internetliikennettä, jos eduskunta hyväksyy tiedustelulait. Kansanedustajat joutuvat päättämään asiasta tietämättä tarkkaan, mitä Tikkakoskella oikein tapahtuu. Helsingin Sanomat kertoo nyt ja lähipäivinä, mitä sotilastiedustelu tekee – ja on tehnyt.
Vain tilaajille.