Onko muita, joita ei kiinnosta joulu yhtään?
Viime hetkessä kaupasta jotain jouluruokaa ja häthätää jotain lahjoja. Ei voisi vähempää kiinnostaa.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa joulun sanoma muttei sinänsä kiinnosta viettää mitään kulutusjoulua. Ei ole kiinnostanut enää vuosikausiin.
Joulun sanoma? Jeesushan syntyi lokakuussa, joten joululla ei ole mitään uskonnollista sanomaa. Joulun vietto on nykyään vain markkinamiesten kulutusjuhla. Pakanallinen juhla.
Ei minuakaan. Lähinnä siksi, että haluaisin joulun olevan stressitöntä ja rauhallista yhdessä oloa ilman hössötystä mutta etenkin appivanhemmat tekevät siitä kauhean haloon. Puolisolle tämä on tärkeää joten suoritan mukana mutta en kyllä nauti koko hässäkästä yhtään.
Olen jouluihminen. Perinteiset jouluruoat teen itse. Silakat mausteliemessä, lasimestarin silli, laatikot, rosollit. Kuivakakut jne. Tontut ovat paraatipaikalla. Jouluvalmistelut eivät aiheuta stressiä minulle. Tykkään tekemisestä. Katselen hyviä elokuvia. Aattoa ilman Samu- Sirkkaa on vaikea kuvitella.
Ei joulua ole kenenkään pakko viettää, ainakaan yksinäisen ihmisen. Ei mitään stressiä.
Joulu on peruttu. Joosef tunnusti
Vierailija kirjoitti:
Olen jouluihminen. Perinteiset jouluruoat teen itse. Silakat mausteliemessä, lasimestarin silli, laatikot, rosollit. Kuivakakut jne. Tontut ovat paraatipaikalla. Jouluvalmistelut eivät aiheuta stressiä minulle. Tykkään tekemisestä. Katselen hyviä elokuvia. Aattoa ilman Samu- Sirkkaa on vaikea kuvitella.
Siis etkö lukenut kysymystä mihin vastasit? Ketä EI kiinnosta joulu?
En aio hommata yhtäkään lahjaa enkä jouluruokaa. Ihan tavallinen viikonloppu minulle tuo tulevakin. Jos olisi mahdollista, olisin töissä.
Ompa synkkää. Joulun sanoma unohdettu ihan tyystin. lapsena merkitsi paljon mutten kuitenkaan kyynisty vaan nautin hyvästä ruuasta ja seurasta. lahjat ja joululaulut ihan sama mutta se tunnelma.