Siskon kakara huusi korvaan: pysyvä kuulovaurio
Tinnitus loppuelämäksi koska siskosaatanan kakara huusi suoraan korvaan. Arvatkaa saako tuo ipana joululahjoja!
Kommentit (30)
Voi kun olis tullu myös näköhäiriö, ei tuollaista tekstiä mikä on täynnä kirosanoja pysty lukemaan.
Miks ihmeessä sä tunget lärvis sen naaman eteen?
Tuollaiselle äpärälle on syytä muistuttaa läpi elämän mitä meni tekemään.
Huusi megafonilla korvaan?
Ihmisääni korvaankaan huudettuna ei ole niin kova, että pysyvän vaurion aiheuttaisi.
Ihan kovimmillaankin saa korvan lukkoon vähäksi aikaa ja se on siinä.
Ei ole ollut lapsen vika, jos et ole kuunnellut häntä kun hänellä on ollut sulle asiaa. Ja tollanen kiroilija täti on pahin skenaario mitä lapsi voi sukulaisekseen saada.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut lapsen vika, jos et ole kuunnellut häntä kun hänellä on ollut sulle asiaa. Ja tollanen kiroilija täti on pahin skenaario mitä lapsi voi sukulaisekseen saada.
Älä viitsi! Kyllä minä ainakin pelästyin ihan älyttömästi, kun lapsen serkku päätti yhtäkkiä alkaa kirkumaan juuri mun lapsen korvan kohdalla. Kyllä todellakin ärjäisin sille lapselle, että sillä ei ole mitään oikeutta aiheuttaa toiselle kuulovauriota. Ja tietenkään vanhemmat eivät edes anteeksi pyytäneet, lapsesta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Erityislapsi?
ERIKOISlapsi ennemminkin.
Täysi vale!
Tinnitus syntyy joko pitkäaikaisesta altistuksesta kovalle melulle tai todella voimakkaasta ääniaallosta esim. työmaalla tapahtuvasta rähähdyksestä ja olet liian lähellä ilman kuulosuojaimia. Ihmisääni ei yllä näihin lukemiin, vaan kyse on yleensä työperisestä vammasta. Muusikoilla ennen hyvin yleinen, kun ei ymmärretty suojata korvia.
Mutta mikä näitä lapsivihaketjujen tehtailijoita estäisi valehtelemasta. Kannattaisi kuitenkin keksiä uskottavampi vale.
Otan osaa. Eilen yksi kakara juoksi ulkona ohi kirkuen kovaa ja korkealta. Se oikeasti sattui korviin vaikka etäisyyttä oli useampi metri, en halua kuvitellakaan jos olisi suoraan korvaan kirkunut.
Varo näitä
Myös yllättävän arkipäiväiset äänet voivat olla haitaksi kuulolle. Mikäli tiedät altistuvasi seuraaville, valmistaudu suojaamaan korviasi etukäteen.
90 dB
Ruohonleikkuri
95 dB
Hiustenkuivaaja
90-100 dB
Porakone, yökerhot
100-110 dB
Moottorikelkka, moottoripyörä, helikopterin nousu
110 dB
Huuto korvaan
115 dB
Rock-konsertti
Vierailija kirjoitti:
Täysi vale!
Tinnitus syntyy joko pitkäaikaisesta altistuksesta kovalle melulle tai todella voimakkaasta ääniaallosta esim. työmaalla tapahtuvasta rähähdyksestä ja olet liian lähellä ilman kuulosuojaimia. Ihmisääni ei yllä näihin lukemiin, vaan kyse on yleensä työperisestä vammasta. Muusikoilla ennen hyvin yleinen, kun ei ymmärretty suojata korvia.
Mutta mikä näitä lapsivihaketjujen tehtailijoita estäisi valehtelemasta. Kannattaisi kuitenkin keksiä uskottavampi vale.
Itse valehtelet. Ihminen pystyy huutamaan niin kovaa että kuulovaurion vaara on todellinen.
Vai täysi vale! ^ siinä on sinulle todisteita.
Minulle tuli joku vaurio oikeaan korvaan yhden tuttavan takia. Olimme samassa seurueessa iltaa istumassa, hän istui vieressäni ja on näitä HUUTONAURAJA naisia. Useamman tunnin ulvoi ja kälätti siinä vieressäni ja sen jälkeen korvani on alkanut omituisesti säröillä vähänkin kovemmasta äänestä.
Mun tytön luokalla yksi poika viheltää tahallaan muiden korviin todellakin korvia vihlovasti!
Olen kuullut onneksi kauempaa kerran... Yksi poika sai siitä omituisia oireita, äiti käytti lääkärissä ja ovat tehneet rikosilmoituksen koska pahoinpitelyhän se on kun tulee vammoja.
Ja tää ei ole vitsi!
Eikä ole eka rikosilmoitus siitä pojasta, satuttanut muitakin eri tavoin. Ikää vasta 12v, muutaman vuoden asunut Suomessa...
Opettajia ei kiinnosta ja reksi käskee suvaitsemaan.
Joo tiedän pari mukulaa, joilla oli tapana kirkua korvaan täysillä. Kuinka tyhmä pitää olla, että laittaa naaman kiinni toisen korvaan, ja alkaa kiljua täysillä?. Vanhemmat eivät kieltäneet mitenkään, tai selittäneet mitä se tekee toisen kuulolle. Kun yritin sanoa, niin puheeni keskeytettiin aina naurun rämäkkään.
valetta.