Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain palkankorotuksen. Käteen jää saman verran rahaa?!!!

Vierailija
15.12.2017 |

Sain juuri palkankorotuksen, monen sadan euron vielä. Nyt palkka on 4100. Käteen jää sama 2600 euroa kuin tähänkin asti alemmalla palkalla. Kuinka paljon enemmän pitäisi tienata vielä tästä että käteen jäisi oikeasti vaikkapa 200 euroa lisää??

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain juuri palkankorotuksen, monen sadan euron vielä. Nyt palkka on 4100. Käteen jää sama 2600 euroa kuin tähänkin asti alemmalla palkalla. Kuinka paljon enemmän pitäisi tienata vielä tästä että käteen jäisi oikeasti vaikkapa 200 euroa lisää??

Mulla brutto 4750, käteen jää 2850. Että n. 600 euroa enemmän näemmä.

Mulla brutto 5200, käteen jäi viime palkasta 2700, Että näin näemmä. Asun yhdessä Suomen halvimmista kunnista, en kuulu kirkkoon.  No onneksi pääomatulot sentään vähän tuo extraa joka kuukaus.

Erikoista. Mun vuositulot oli viime vuonna 64500, kuukaudessa keskimäärin siis n. 5200. Käteen jäi keskimäärin 3150. Asun yhdessä Suomen kalleimmista kunnista, kuulun kirkkoon. Sinulla on mennyt lisäprosentin puolelle viime kuussa, tai sitten tulet saamaan melkoisia palautuksia. Ja olen tuo sama, jolle kommentoit.

Tai sitten sinulla on enemmän esimerkiksi asuntolainasta johtuvia vähennyksiä... Noin paljon tienaat etkä ymmärrä että nettosumma riippuu monesta henkilökohtaisesta asiasta.

On mulla asuntolainaa jonkun verran, mutta näillä koroilla ja verovähennyksiin tehtyjen leikkausten vuoksi kyse on max. muutamista kympeistä vuositasolla, kuukaudessa siis muutamista euroista.

Jep. Asutolainavähennyksen leikkauksen ja matalan korkotason vuoksi kyseisinen vähennys on lähes merkityksetön.

Vierailija
42/51 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän turhautumisesi. Itse olen huomannut kokonaisuudessaan palkankorotuksesta noin puolet menee veroihin.

Sinun tapauksessa todennäköisesti tulet samaan esim. seuraavassa veronpalautuksessa takaisin...(ehkä)

Mä saan 5500€/kk ja siitä jää käteen about 3500€. Siitä voit verrata minkä verran palkankorotuksesi tulevat viemään veroja päältä jatkossa

aika average balkka ite saan 20 000e käteen se on ny kaapis ja kulli 30xm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3100, käteen jää just 2100

Whaat....! ihan älytöntä! :o

Mun bruttopalkka on 1850, ja käteen jää 1550e.  Että vähän menee veroja.

Minulla taas brutto on aika tarkalleen 2950 ja käteen tulee 2100, eli saman verran kuin tuolla joka tienaa 3100. Veroprosenttini on sellainen, että veronpalautuksia tulee korkeintaan muutama satanen. Jotkuthan pitävät veroprosenttiansa tarkoituksella korkeampana kuin olisi tarvis, jotta saavat isosti veronpalautuksia joulun alla.

Vierailija
44/51 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa Suomeen

Vierailija
45/51 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti kuulee naapureilta ja tutuilta kuinka kateilevat jonkun hyvätuloisen palkkoja. Suomessa verotus on niin ankaraa, että jos joku tienaa tonninkin enemmän, niin käteenjäävä osuus kuukautta kohti on korkeintaan muutamia satasia enemmän kuin sillä vähemmän ansaitsevalla. Eli ihan suotta kateilevat.

Vierailija
46/51 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta! 3000 euron palkasta mulla jää käteen vaan 1000 euroa! Paska maa! Ai niin saan veronpalautuksia ensi vuonna koska veroprosentti on liian korkea.

Haloo! Kenenkään marginaaliveroprosentti ei ole 100, eli siis tämä ei ole mahdollista, ellei sitten veroprosentti noussut samalla. Ottakaa asioista selvää.

Vierailija
47/51 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla brutto 5200, käteen jäi viime palkasta 2700, Että näin näemmä. Asun yhdessä Suomen halvimmista kunnista, en kuulu kirkkoon.  No onneksi pääomatulot sentään vähän tuo extraa joka kuukaus.

Erikoista. Mun vuositulot oli viime vuonna 64500, kuukaudessa keskimäärin siis n. 5200. Käteen jäi keskimäärin 3150. Asun yhdessä Suomen kalleimmista kunnista, kuulun kirkkoon. Sinulla on mennyt lisäprosentin puolelle viime kuussa, tai sitten tulet saamaan melkoisia palautuksia. Ja olen tuo sama, jolle kommentoit.

Tai sitten sinulla on enemmän esimerkiksi asuntolainasta johtuvia vähennyksiä... Noin paljon tienaat etkä ymmärrä että nettosumma riippuu monesta henkilökohtaisesta asiasta.

Tuskinpa tuossa on isoja vähennyksiä taustalla. Itselläni brutto 4650 e/kk ja netto 3000 e/kk. Pieni asuntolaina ja korot matalalla, joten vähennys on lähes merkityksetön. En ole kirkollisverovelvollinen.

Vierailija
48/51 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti kuulee naapureilta ja tutuilta kuinka kateilevat jonkun hyvätuloisen palkkoja. Suomessa verotus on niin ankaraa, että jos joku tienaa tonninkin enemmän, niin käteenjäävä osuus kuukautta kohti on korkeintaan muutamia satasia enemmän kuin sillä vähemmän ansaitsevalla. Eli ihan suotta kateilevat.

En tiedä sinusta, mutta minulle se muutama satanen on iso raha. En tosin ole kateellinen kenellekään ja oma palkkanikin on selvästi yli keskipalkan. Silti se muutama satanen on merkittävä summa.

Vierailija
49/51 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli sanoa pomolle että palautetaan palkka, eihän tästä ole mitään iloa?! Yritys vain maksaa enemmän eikä käteen jää mitään enempää. Molemmat häviävät, minä ja yritys. 

Mutta tuostahan jää sitten enemmän rahaa yhteiskunnalle, joka voi palkata byrokraatteja ja "kurssittajia", jotta työttömiä saadaan nöyryytettyä. Ole iloinen. Saat olla rakentamassa yhteiskuntaa, joka laittaa lusmut kuriin.

Vierailija
50/51 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama brutto ja käteen jää karvan päälle 3000€ ja veronpalautustakin tuli noin tonni. Eli omilla verovähennyksilläni ja veroprosentin kohdilleen laittamisella voisin kai saada palkastani käteen ehkä 3100€/kk.

Vierailija
51/51 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kuvaama tilanne on mahdollinen silloin, jos ap on verokortissa valinnut käytettäväksi yhden tulorajan koko vuodelle. Esim. verokortissa on, että jos tulot vuoden aikana ovat alle 30 000 euroa, veroprosentti on 15, ja jos ne menevät rajan yli, niin ylimenevästä summasta veroprosentti on 30. Ap:llä on tullut raja melkein täyteen marraskuussa, ja nyt joulukuun alkasta suuri osa menee korkeamman prosentin mukaan. Näin olisi käynyt ilman palkankorotustakin. Ap:n joulukuun nettopalkka olisi siinä tapauksessa ollut pienempi kuin marraskuussa.

Yleensä säännöllistä palkkaa saavat käyttävät palkkakausikohtaisia tulorajoja. Silloin näin ei voi käydä, vaan käteen saatava palkka kasvaa aina, jos bruttopalkka kasvaa.