Sain palkankorotuksen. Käteen jää saman verran rahaa?!!!
Sain juuri palkankorotuksen, monen sadan euron vielä. Nyt palkka on 4100. Käteen jää sama 2600 euroa kuin tähänkin asti alemmalla palkalla. Kuinka paljon enemmän pitäisi tienata vielä tästä että käteen jäisi oikeasti vaikkapa 200 euroa lisää??
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
3100, käteen jää just 2100
Whaat....! ihan älytöntä! :o
Mun bruttopalkka on 1850, ja käteen jää 1550e. Että vähän menee veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus nettopalkka on pudonnut, kun palkka on noussut seuraavalle veroportaalle.
Täyttä paskaa
Kyllä se nettopalkka voi tippua, jos korotus tulee loppuvuodesta ja alkuvuodesta on maksettu veroja pienellä prosentilla. Mutta seuraavana vuotena jää jo jotain itsellekin.
Mutta se korjautuu veronpalautuksissa. Ap:n tilanne ei ole mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus nettopalkka on pudonnut, kun palkka on noussut seuraavalle veroportaalle.
Täyttä paskaa
Kyllä se nettopalkka voi tippua, jos korotus tulee loppuvuodesta ja alkuvuodesta on maksettu veroja pienellä prosentilla. Mutta seuraavana vuotena jää jo jotain itsellekin.
Mutta se korjautuu veronpalautuksissa. Ap:n tilanne ei ole mahdollinen.
Jokin väärinkäsitys ap:lla. Ei ymmärrä veroprosenttia ehkä ollenkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain juuri palkankorotuksen, monen sadan euron vielä. Nyt palkka on 4100. Käteen jää sama 2600 euroa kuin tähänkin asti alemmalla palkalla. Kuinka paljon enemmän pitäisi tienata vielä tästä että käteen jäisi oikeasti vaikkapa 200 euroa lisää??
Mulla brutto 4750, käteen jää 2850. Että n. 600 euroa enemmän näemmä.
Mulla brutto 5200, käteen jäi viime palkasta 2700, Että näin näemmä. Asun yhdessä Suomen halvimmista kunnista, en kuulu kirkkoon. No onneksi pääomatulot sentään vähän tuo extraa joka kuukaus.
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli sanoa pomolle että palautetaan palkka, eihän tästä ole mitään iloa?! Yritys vain maksaa enemmän eikä käteen jää mitään enempää. Molemmat häviävät, minä ja yritys.
Korkeampi bruttopalkka parantaa eläkekertymää, jos nyt Suomen eläkejärjestelmä kestää. Lisäksi korkeampi palkka nostaa ansiosidonnaisia etuuksia, että pidä nyt vain se korkeampi palkka. Menisikö sinulla nyt osa palkasta lisäprosentille? Lopullisessa verotuksessa netto ei voi olla sama, jos palkka on noussut useita satoja kuukaudessa. Ensi vuodelle kannattaa hankkia muutosverokortti, jotta korkeampi palkka tulee huomioitua.
Tällästä se on, ku sossupummeille pitää saada rahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla brutto 5200, käteen jäi viime palkasta 2700, Että näin näemmä. Asun yhdessä Suomen halvimmista kunnista, en kuulu kirkkoon. No onneksi pääomatulot sentään vähän tuo extraa joka kuukaus.
Erikoista. Mun vuositulot oli viime vuonna 64500, kuukaudessa keskimäärin siis n. 5200. Käteen jäi keskimäärin 3150. Asun yhdessä Suomen kalleimmista kunnista, kuulun kirkkoon. Sinulla on mennyt lisäprosentin puolelle viime kuussa, tai sitten tulet saamaan melkoisia palautuksia. Ja olen tuo sama, jolle kommentoit.
Vierailija kirjoitti:
Tuo eläkeasia muuten ehkä lohduttaisi, paitsi että olen vasta 31-vuotias eli en tiedä tulenko koskaan edes pääsemään eläkkeelle.
Ehkä jäät jossain vaiheessa vanhempainvapaalle, sairaslomalle tai työttömäksi. Toki ansiosidonnaisissa etuuksissa tulee leikkuri korkeammilla tuloilla, mutta on se silti parempi kuin pienemmällä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkisääntö on se että jos tienaat 100€ enemmän, käteen ja 50€ enemmän.
Verotuksen kiristyinen ei pelkästään selitä sitä jos sinnulla ei muka jää yhtään enempää käteen, se johtuu nyt jostain muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista. Mun vuositulot oli viime vuonna 64500, kuukaudessa keskimäärin siis n. 5200. Käteen jäi keskimäärin 3150. Asun yhdessä Suomen kalleimmista kunnista, kuulun kirkkoon. Sinulla on mennyt lisäprosentin puolelle viime kuussa, tai sitten tulet saamaan melkoisia palautuksia. Ja olen tuo sama, jolle kommentoit.
Tai sitten sinulla on enemmän esimerkiksi asuntolainasta johtuvia vähennyksiä... Noin paljon tienaat etkä ymmärrä että nettosumma riippuu monesta henkilökohtaisesta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen nostanut parilla prosenttiyksiköllä veroprosenttia oma-aloitteisesti kun ei jaksanut niitä jokavuotisia verontäydennysmaksuja. Toisaalta jos vuosituloraja on jo tullut täyteen niin sittenhän osa palkasta on voinut tulla lisäprosentilla. Pitää tarkistaa..
Ennakonpidätys on ihan eri asia kuin lopullinen veroprosentti. Onko oikeesti porukka näin daijua ettei sitä tajua?
Juuh, pitäähän repalefarkkupojat elättää. Niitä virtaa sitäpaitsi koko ajan lisää.
Paremman tuloksen saat kun kiinnität huomiota siihen veroilmoitukseen vähän tarkemmin. Ne mitättömiltä tuntuvat vähennykset poikivat satasia vuositasolla ja on vain itsestä kiinni kuinka paljon niitä uskallat käyttää. Mulla jää 4800 kk-tulosta 3300 käteen, joten jotain me teemme eri tavalla :D
Minä sain väännettyä 8000€/kk omalla taxilla parhaimmillaan, suurin osa meni ylläpitoon, oma palkka oli noin 1000€-2000€kk, vaihteli joka kuukausi, sitten terveys ei enää kestäny tota hommaa
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli sanoa pomolle että palautetaan palkka, eihän tästä ole mitään iloa?! Yritys vain maksaa enemmän eikä käteen jää mitään enempää. Molemmat häviävät, minä ja yritys.
Mm. Summa, jonka pohjalta eläke lasketaan, on suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten sinulla on enemmän esimerkiksi asuntolainasta johtuvia vähennyksiä... Noin paljon tienaat etkä ymmärrä että nettosumma riippuu monesta henkilökohtaisesta asiasta.
On mulla asuntolainaa jonkun verran, mutta näillä koroilla ja verovähennyksiin tehtyjen leikkausten vuoksi kyse on max. muutamista kympeistä vuositasolla, kuukaudessa siis muutamista euroista.
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä. Ainoa mahdollinen nettotulon lasku tulee siitä että on alkuvuoden aikana jo maksanut liian vähän veroa ja palkankorotuksen yhteydessä laskettaa uuden verokortin, jolloin loppuvuoden verolilla korjataan myös alkuvuoden verovajausta.
Normaalitilanteessa suuremmasta brutosta jää aina enemmän käteen.
Pyydä ihmeessä pomolta palkanalennus. Voihan se olla että jää enemmän sitten käteen. #vainsuomessa