Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lisääkö aktiivimalli työllisyyttä

Vierailija
15.12.2017 |

Tietysti lisää! Veronmaksajien rahoilla saa työllistettyä monta kurssittajaa.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako se nyt muuten sitä, ettei työtön näy tilastoissa kun on sillä viikon pilipalikurssilla tai 18h leikkiduunissa? Voi sitä henkseleiden paukuttelun määrää eduskunnassa.

Suomessa työttömyys lasketaan erikoisella tavalla. Jos ihminen on ollut edes yhden päivän töissä kuukauden aikana hän ei virallisesti ole työtön. Samoin 9 euron orjat ei ole työttömiä, eivätkä diipadaapa kursseilijat.

Todellinen työttömyys lasketaan näin. Kansa sanotaan 5 miljoonaa. Siitä ensin pois eläkeläiset, opiskelijat ja lapset. Sitten lasketaan keille maksetaan palkkaa. Loput on sitten työttömiä. Niitä on näin pienestä väestöstö noin puoli miljoonaa.

Mitä sä oikein höpötät? Mä oon tehnyt osa-aikatöitä kaks vuotta ja edelleen olen virallisesti työtön.

Niin olet työtön mutta se miten lasketaan niin tilastoissa sua ei lasketa työttömäksi. Jos siis uskotaan että puhut totta. Osa-aika työ tekee jo sen ettet ole tilastoissa työtön. Jopa nämä jotka ovat jääneet tai jättäytyneet pelkän tt-tuen varaan eivät ole virallisesti työttömiä. Pelkästään niitä on kymmeniä tuhansia.

Siis miten niin en näy tilastoissa että olen työtön? Työkkärin "oma asiointi" -sivuilla voi tulostaa sellaisen työttömyyslappusen jos esim. tarvii todistaa että on työtön (jos vaikka haluaa työttömyysalennuksen museossa), ja kyllä siellä edelleen lukee että olen työtön eikä sanaakaan mun osa-aikatöistä. 

Voi että jos et edes halua ymmärtää miten tilastoihin lasketaan työttömyys niin en mä jaksa sulle loputtomiin selittää. Sano suoraan onko sinusta kuukaudessa yhden päivän töitä tehnyt työtön vai töissä? Tilastoissa sellainen lasketaan töissä olevaksi. Käytännössä se sama ihminen on työtön. Siksi virallisissa työttömyysluvuissa on ns. tilastoharha.

Vierailija
62/65 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuen kustannukset nousevat.

Se on selvä, mutta ei kiinnosta hallituksen isoja poikia, jotka ovat sopineet asioista kavereidensa kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas näitä hölmöläisten peiton jatko päätöksiä.

Pätkätöiden vastaanottamisessa ongelmana on byrokratia mikä seuraa jo yhden päivän keikka työstä ja tämä ongelmahan ei poistu vaikka kuinka pakotettaisiin ja uhkailtaisiin!

Jos sen 300e saisi tienata ilman mitään tutkimuksia ja lippulappuja ja asumistuen keksittyjä laskennallisia tuloja niin suurin osa työttömistä voisi tehdä pätkän siellä ja toisen täällä.

Tällä hetkellä minä en voi ottaa riskiä, että päivän keikan takia tuet tulee 1-2kk myöhässä, tämäkin on koettu joten vieköön mieluummin sen 5%

Vierailija
64/65 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tukien maksu tule myöhästymään nyt kaikilla?

Vierailija
65/65 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta todellista työttömyyttä mihinkään. Ehkä lakaisee pienen osan maton alle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän