Lisääkö aktiivimalli työllisyyttä
Tietysti lisää! Veronmaksajien rahoilla saa työllistettyä monta kurssittajaa.
Kommentit (65)
Kaikille ei ole töitä. Raaka tosiasia, jota ei mikään aktiivimalli muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ja Sipilä&co tietävät sen erittäin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Sipilä&co tietävät sen erittäin hyvin.
Mutta he voivat mennä kursseille, joista Sipilän ja kokoomusministerien kaverit käärivät rahat.
Aktiivimalli lisää tilastoihin merkittyä työllisyyttä. Kun ennen tein keikkatyötä niin ilmoitin tuntimäärät todellisen työmäärän perusteella. Aktiivimallin tullessa takautuvasti voimaan olen jo nyt alkanut ilmoittaa keikkatyön tunnit todelliseen verrattuna kaksinkertaisina, kun tuntimäärien arviointi tuosta hommasta on itseni varassa ja palkka ei ole tuntiperusteinen.
Minun osaltani työllisyys siis virallisesti paranee vaikka en saa yhtään aiempaa enempää töitä.
Ei ole mitään järkeä ottaa vastaan noita osa-aikahommia. Kela haluaa hommista palkkatodistuksen, jonka saamisessa menee 1kk. Sen jälkeen ne pyörittelevät sitä todistusta Kelassa sen 2vkoa. Millä pitäisi elää tuo kyseinen aika, kun "rahat seisoo"??
Työttömällähän on tietysti nk. puskurirahasto... Eipä taida olla.
Hommaa tarvis helpottaa jotenki. Menisin mielelläni osa-aikatyöhön. Siitä on vaan tehty niin pirun vaikeeta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään järkeä ottaa vastaan noita osa-aikahommia. Kela haluaa hommista palkkatodistuksen, jonka saamisessa menee 1kk. Sen jälkeen ne pyörittelevät sitä todistusta Kelassa sen 2vkoa. Millä pitäisi elää tuo kyseinen aika, kun "rahat seisoo"??
Hommaa tarvis helpottaa jotenki. Menisin mielelläni osa-aikatyöhön. Siitä on vaan tehty niin pirun vaikeeta.
Niinpä, eikä hallitus halua tehdä mitään työllistymisen helpottamiseksi. Kuka sitten menisi enää typerille kursseille? Ja kun kamuille ehdittiin jo luvata, että ne saa hyvät bisnekset.
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten pitää tosiaan olla puskurirahasto, mutta se pitää olla käteisenä. Kannattaa tuolloin myös käyttää perustoimeentulotukea, mikäli pankkitilin syynäämisestä ei tule ongelmaa. Kelan mielestähän toimeentulotuella elävä ei saa pitää puskurirahastoa vaan se pitäis käyttää nollille. Epätoivoinen asiakas kun on nöyrä asiakas.
Ei niille kursseille voi päästä 4 kertaa vuodessa.
Työkokeilussa on rumba papereineen niin ei sekään toimi.
Pätkätyötä voi olla joillekkin mutta monille ei.
Ne ketkä saa asumistukea tai toimeentulo tukea niin ne saa varmaan Kelasta sen mitä menettää.
Itse tulen olemaan se joilta tulot pienenee, olin juuri kurssilla ja ikää mulla jo on.
Työkokeilussa on oltava kuukausi ja en voi olla koko ajan ilmaistyössä.
Mitään 5 päivän työkokeilus ei ole eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako se nyt muuten sitä, ettei työtön näy tilastoissa kun on sillä viikon pilipalikurssilla tai 18h leikkiduunissa? Voi sitä henkseleiden paukuttelun määrää eduskunnassa.
Suomessa työttömyys lasketaan erikoisella tavalla. Jos ihminen on ollut edes yhden päivän töissä kuukauden aikana hän ei virallisesti ole työtön. Samoin 9 euron orjat ei ole työttömiä, eivätkä diipadaapa kursseilijat.
Todellinen työttömyys lasketaan näin. Kansa sanotaan 5 miljoonaa. Siitä ensin pois eläkeläiset, opiskelijat ja lapset. Sitten lasketaan keille maksetaan palkkaa. Loput on sitten työttömiä. Niitä on näin pienestä väestöstö noin puoli miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako se nyt muuten sitä, ettei työtön näy tilastoissa kun on sillä viikon pilipalikurssilla tai 18h leikkiduunissa? Voi sitä henkseleiden paukuttelun määrää eduskunnassa.
Suomessa työttömyys lasketaan erikoisella tavalla. Jos ihminen on ollut edes yhden päivän töissä kuukauden aikana hän ei virallisesti ole työtön. Samoin 9 euron orjat ei ole työttömiä, eivätkä diipadaapa kursseilijat.
Todellinen työttömyys lasketaan näin. Kansa sanotaan 5 miljoonaa. Siitä ensin pois eläkeläiset, opiskelijat ja lapset. Sitten lasketaan keille maksetaan palkkaa. Loput on sitten työttömiä. Niitä on näin pienestä väestöstö noin puoli miljoonaa.
Mitä sä oikein höpötät? Mä oon tehnyt osa-aikatöitä kaks vuotta ja edelleen olen virallisesti työtön.
Tuet tippuvat -> Raha kiertää vähemmän -> Vähemmän töitä
Vierailija kirjoitti:
= enemmän syyllisiä ja rangaistavia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä oikein höpötät? Mä oon tehnyt osa-aikatöitä kaks vuotta ja edelleen olen virallisesti työtön.
Niin olet työtön mutta se miten lasketaan niin tilastoissa sua ei lasketa työttömäksi. Jos siis uskotaan että puhut totta. Osa-aika työ tekee jo sen ettet ole tilastoissa työtön. Jopa nämä jotka ovat jääneet tai jättäytyneet pelkän tt-tuen varaan eivät ole virallisesti työttömiä. Pelkästään niitä on kymmeniä tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin olet työtön mutta se miten lasketaan niin tilastoissa sua ei lasketa työttömäksi. Jos siis uskotaan että puhut totta. Osa-aika työ tekee jo sen ettet ole tilastoissa työtön. Jopa nämä jotka ovat jääneet tai jättäytyneet pelkän tt-tuen varaan eivät ole virallisesti työttömiä. Pelkästään niitä on kymmeniä tuhansia.
Siis miten niin en näy tilastoissa että olen työtön? Työkkärin "oma asiointi" -sivuilla voi tulostaa sellaisen työttömyyslappusen jos esim. tarvii todistaa että on työtön (jos vaikka haluaa työttömyysalennuksen museossa), ja kyllä siellä edelleen lukee että olen työtön eikä sanaakaan mun osa-aikatöistä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta koulutustoiminta omistajat rikastuvat, kuten hallituksessa istuvat kaverit lupasivat.
Nyt oikeasti työttömät ja heidän läheisensä. Miksi ajattelette että tarranatsien vastaiset mielenosoitukset ovat niin tärkeä juttu ja tälläiset "pikkujutut" ohitetaan olankohtautuksella, ei mielenosoituksen pätkääkään vaan otetaan mitä ylhäältä annetaan.
Lampaat.
Vierailija kirjoitti:
Nyt oikeasti työttömät ja heidän läheisensä. Miksi ajattelette että tarranatsien vastaiset mielenosoitukset ovat niin tärkeä juttu ja tälläiset "pikkujutut" ohitetaan olankohtautuksella, ei mielenosoituksen pätkääkään vaan otetaan mitä ylhäältä annetaan.
Lampaat.
Entä veroja maksavat ihmiset? Miksi oikeastaan koko kansa, paitsi ministerit ja heidän ystävänsä baronoissa sun muissa eivät lähde barrikadeille?
Miksi me sallimme sen, että rahat syydetään huijarifirmojen höpökouöutuksiin, kun niitä rahoja tarvittaisiin vanhusten palveluihin, koulutukseen, terveydenhoitoon...
Toimeentulotuen kustannukset nousevat.
Tuo olisikin järkevää mutta kun työttömien palkkatyöhön työllistyminen ei olekaan päämääränä.
Vaan jatkuva työttömien laiskoiksi ja työhaluttomiksi todistaminen ja siksi on keksitty malli joka ei toimi ja pystytään täyttämään toinen tavoite eli leikataan rangaistuksena (hallituksen idiotismista) työttömien liian suurista tuista.
Rikkaruohot on kitkettävä.