Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli vapautti minut

Vierailija
15.12.2017 |

En tunne enää kuuluvani tähän yhteiskuntaan. Keskityn elämiseen ja luomiseen. Puurtakaahan te muut.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiintoinen ja tosi ajatus tuo vapautuminen. Onhan sosiaaliturva ihan kiva, mutta se saattaa oikeasti vangita ihmisen luovuuden ja estää ihmistä kehittymästä ja luomasta. Siinä ihmiset pistetään samaan muottiin ja tulee ehkä ajatus että nyt kun olen ne asiaan liittyvät byrokratiat tehnyt, se oli siinä. Jos heittäytyy sen ulkopuolelle, siis uskaltaa, niin voi ehkä kehittyä joksikin muuksi.

Vierailija
22/40 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arbeit macht frei!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän menetettävää, sitä villimmäksi menee.

Vierailija
24/40 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlaisilla säästöillä suunnittelitte elää loppuelämänne? Itsellä ei hurjasta säästämisestä huolimatta ole kuin n. 70 tonnia ja laskeskelin, etteihän tuo riitä kuin ehkä n. 10 vuodeksi jos en siis mistään saisi mitään, eikä sitä varmaan sossusta saakaan niin kauan kun on edes housut jalassa.

Vierailija
25/40 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlaisilla säästöillä suunnittelitte elää loppuelämänne? Itsellä ei hurjasta säästämisestä huolimatta ole kuin n. 70 tonnia ja laskeskelin, etteihän tuo riitä kuin ehkä n. 10 vuodeksi jos en siis mistään saisi mitään, eikä sitä varmaan sossusta saakaan niin kauan kun on edes housut jalassa.

Menot on tässä ratkaisevassa osassa. Voi suunnitella elämänsä niin ettei niitä juuri ole, tyyliin elämäntapaintiaani.

Vierailija
26/40 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menot on tässä ratkaisevassa osassa. Voi suunnitella elämänsä niin ettei niitä juuri ole, tyyliin elämäntapaintiaani.

Kuukausittain kuitenkin joutuu maksamaan vähintään yhtiövastiketta, ostaa ruokaa, internet, sähkö, yllättävät menot yms. jne. ellei nyt ihan Takamettän Tom Hanksiksi meinannut alkaa ja syödä jäkälää.

Vierailija
27/40 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään hyvä juttu, saadaan tukiluukulta pois kaikki jotka eivät edes tukea tarvitse, kun on säästöjä ja omaisuutta.

Tällähän saadaan vielä suuremmat säästöt aikaiseksi.

Niin ne työkykyiset jää kotiin joilla Suomi nousee 😉

Just tällä porukallahan se Suomi nousee. Niillä, jotka eivät edes työpajaan viitsi tai uskalla.

Vierailija
28/40 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammalla on keskimäärin 200 tonnia säästöjä ja asiantuntijan ura työelämässä. Työpaikka vaan puuttuu.

Vierailija
29/40 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mamma tietty heittäytyy ukkonsa elätettäväksi, jolloin tuloton ja menoton kanootti-intiaanin elämä voi jotenkuten onnistuakin.

Vierailija
30/40 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-mammalla on keskimäärin 200 tonnia säästöjä ja asiantuntijan ura työelämässä. Työpaikka vaan puuttuu.

Ottaako noin päähän kun jollakin on varaa jäädä kotiin?

Vierailija
31/40 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AV-mamma tietty heittäytyy ukkonsa elätettäväksi, jolloin tuloton ja menoton kanootti-intiaanin elämä voi jotenkuten onnistuakin.

Mitä vikaa siinä on jos se molemmille sopii? Ehkä mieskin arvostaa tyytyväistä vaimoa ja siistiä kotia? Olin stressaantunut ollessani työelämässä ja se vaikutti mieheenkin ja nyt kun olen kotona niin olen hyväntuulinen ja jaksava. On aika heittää romukoppaan itsellinen nainen ajattelu jos se ei kaikille sovi. Jokainen eläköön oman näköistä elämää.

Vierailija
32/40 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaako noin päähän kun jollakin on varaa jäädä kotiin?

Ei ota päähän. Hämmästyttää vain, miten täällä kysellään vähän väliä miten pärjätä viidellä eurolla lapsilisäpäivään, ja nyt yllättäen kaikki ovatkin varsin varakkaita. Toisaalta eihän ne suuret tulot vaan pienet menot...

Miten muuten työtön voi jäädä kotiin, hänhän on jo kotona?

Vierailija
33/40 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun lerppamunaasi kukaan halua imeä.

Vierailija kirjoitti:

Ime munaa

Vierailija
34/40 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla pistää ainakin kateeksi, jos joillain on varakas elättäjä ja voivat heittäytyä elämäntapapummeiksi. Yksinelävällä kun ei ole muuta mahdollisuutta, kun kitua oravanpyörässä.

Vierailija
35/40 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan jossain määrin vapauttaakin kunhan on runsaasti säästöjä. Mietitään että olet kotona ja et saa mitään tukia. Voit kokeilla erilaisia töitä mielin määrin ilman karenssin pelkoa jos haluatkin lopettaa työt kesken. Toisaalta kiva kun voi itse päättää haluaako kokeilla esim puhelinmyyntiä kotoa käsin tai myyntiedustustyötä vaikka. Jää byrokratiaviidakko pois kokonaan kun ei tarvitse selvitellä tuloja jne. Mutta vaatii tienaavan puolison ja velatomuuden ja säästöt.

Vierailija
36/40 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiintoinen ja tosi ajatus tuo vapautuminen. Onhan sosiaaliturva ihan kiva, mutta se saattaa oikeasti vangita ihmisen luovuuden ja estää ihmistä kehittymästä ja luomasta. Siinä ihmiset pistetään samaan muottiin ja tulee ehkä ajatus että nyt kun olen ne asiaan liittyvät byrokratiat tehnyt, se oli siinä. Jos heittäytyy sen ulkopuolelle, siis uskaltaa, niin voi ehkä kehittyä joksikin muuksi.

Ei se ole sosiaaliturvan väistämätön ominaisuus, että se on vankila. Se on pitänyt ehdoin tahdoin luoda sellaiseksi. Seppinä olivat ne, jotka eivät ymmärrä mitään ihmisen luovuudesta, eivätkä tajua kansakunnan tarvitsevan sellaista mihinkään. Että kunhan vain marssitaan valmiisiin töihin kaikki, niin se on siinä.

Yhtä hyvin sosiaaliturva voisi olla reilu tapa jakaa ihmisille koneiden tekemän työn tulokset, jotta ihminen on mahdollisimman vapaa tekemään sitä, mikä tuo kaikkien elämään laatua ja sisältöä. Mutta elämme edelleen maailmassa, jossa näin ei osata ajatella edes sen vertaa, että huomattaisiin verottaa oikeita asioita. Kuten niitä koneita, jotka sylkevät kaatopaikat täyteen huomisen romua. Palkka- ja pääomaverotuksesta ei riitä siirtyä kulutusverotukseen, vaan tarvitaan romu- ja turhuusverotus. Joka siis olisi niin mojovaa, ettei tarvitse olla riipimässä joka välistä neljännestä.

Vierailija
37/40 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön nainen 55v. Potkivat kiitokseksi pois yt-neuvotteluissa 16:n vuoden palveluksen jälkeen. Minä otan kaikki yhteiskunnan tuet, enkä mene mihinkään orjatöihin. Haen heti sairauslomaa, jos kutsu käy. Sipilä saa aktiivimallilla pyyhkiä persettään. 16 vuotiaasta saakka on töitä tullut tehtyä, tässä kiitos.

Vierailija
38/40 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen ollut kaukaa viisas ja säästänyt kun olin pitkään työelämässä. Nyt ei ole mitään hätää ja tämä yhteiskunta pärjää ilman minunkin työpanosta. Hoidan jatkossa kotia ja teen miehelle ruoat ja hänelkekin kiva kun on hyväntuulinen vaimo odottamassa kotona. Ei se työelämä niin hääppöistä ollut. Kiitos Sipilä ja kumppani, laittakaa Suomi nousuun ilman minua pus 😙

Hienoa, aktiivimalli toimii kuten pitääkin. Poistut turhaan kuluttamasta työttömyysturvan rahoittamiseen käytettäviä verovaroja. Oikein, kun et kerran työhön ole menossa.

Vierailija
39/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakin aktivoitumissuunnitelmia? Minä aktivoiduin tällä viikolla säästämään kunnolla.

Joulu meneekin halvalla! Kaikki rahat säästöön. Ei aen puoleen, riittäähän kaupoissa väkeä ilman minuakin.

Vierailija
40/40 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain fudut tänään duunista, kun en suostunut myymää maksusitiumuksella samsung 8 pakolaiselle jolla oli fattamuija mukana ja tulkki. Kysyin onko tämä oikein, eipä kantikset saa luureja.. se riitti ja meikäläinen sai lähtee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi