Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuomas Enbuske puolustaa Sini Arielia

Vierailija
15.12.2017 |

Tuomas kirjoittaa todella hyvin IL:n blogissaan. Olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan. Siniä arvostelleet voisivat lukea blogin ja vähän miettiä asioita. Kerrankin hyvä ja fiksu kirjoitus Tuomakselta.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan jokaisen sanan mitä Enbuske kirjoittaa. Äityis on hirveä myytti. Ja eniten olen tosiaankin aina ihmetellyt sitä, miksi yksinhuoltaja isä saa niin hirveätä suitsutusta siitä, että hoitaa omat lapsensa, mutta yh-äitiä halveksitaan ja mollataan. Jos miehet olisi  yhtä yleisesti yh-isiä, kuin mitä naiset on yh-äitejä, lapsen tappoja tapahtuisi  viikottain. (aiankin noin kuvainnollisesti).

Tää on niin totta. Meillä naispuolinen ex-toimari suitsutti, kuinka meillä oli niin ihana miestyöntekijä, kun piti huolta lapsestaan. Teki mieli sanoa muijalle, että on meitä täällä muitakin yksinhuoltajia, mutta me emme ratsasta töissä lapsillamme. 

Vierailija
22/38 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka morkaatte Tuomaksen kirjoitusta, niin luitteko sitä edes? Tuomas kirjoittaa hyvin mm. äitimyytistä ja siitä miten isät ovat vapaampia menemään kuin äidit.

Oliko jollekin uutinen?

Sinulle nähtävästi oli. Tuomas on hyvä työssään ja tienaa mukavasti, siinä on syitä kateuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enbusken kirjoitus on saanut alkunsa Ariel -kohusta mutta ymmärrättehän mielennepahoittajat että sen merkitys ja tarkoitus ei ole suinkaan Ariellin puolustaminen vaan äitiyden haasteiden / vaativuuden esiintuominen?

Minusta tuntuu että puolelle porukkaa on luetunymmärtäminen vaikeaa saati sitten huumorinlajien ymmärtäminen.

Kun joku puolustaa äitejä, toivoisin asiallisempaa ja älyllisempää puolustusta. En huonoa huumoria. Sori siitä.

Vierailija
24/38 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomas kirjoittaa todella hyvin IL:n blogissaan. Olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan. Siniä arvostelleet voisivat lukea blogin ja vähän miettiä asioita. Kerrankin hyvä ja fiksu kirjoitus Tuomakselta.

Tuomas Enbuske puolustaa Tuomas Enbusken tulotasoa ja kirjoittaa sen mukaisesti kaikenlaista provosoivaa roskalehtiin.

Mikä tässä jutussa oli provosoivaa? Voisitko kertoa. Tuomas kirjoitti aiheesta, josta pitäisi puhua enemmän.

Oletko ns. sinut Tuomaksen kanssa?

Vierailija
25/38 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat eivät edes lue kyseistä kirjoitusta, mutta silti kommentoivat kärkkäästi. Tällä palstalla vallitsee negatiivinen lynkkausmieliala, totuudesta välittämättä.

t. T. Enbuske

Vierailija
26/38 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enbusken kirjoitus on saanut alkunsa Ariel -kohusta mutta ymmärrättehän mielennepahoittajat että sen merkitys ja tarkoitus ei ole suinkaan Ariellin puolustaminen vaan äitiyden haasteiden / vaativuuden esiintuominen?

Minusta tuntuu että puolelle porukkaa on luetunymmärtäminen vaikeaa saati sitten huumorinlajien ymmärtäminen.

Niin se tuntuu olevan.

Vierailija
27/38 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomas Enbuske puolustaa Tuomas Enbusken tulotasoa ja kirjoittaa sen mukaisesti kaikenlaista provosoivaa roskalehtiin.

Mikä tässä jutussa oli provosoivaa? Voisitko kertoa. Tuomas kirjoitti aiheesta, josta pitäisi puhua enemmän.

Kun ei osata enää argumentoida niin lähdetään tuolle linjalle.

Vierailija
28/38 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Only humour? Oletan, kun en tuota itse kirjoittanut.

Vierailija
29/38 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aihe on sellainen josta soisi kirjoitettavan enemmän.

Toinen on se, että nainen ja varsinkaan äiti ei saa ilmaista mitään negatiivista tunnetta taikka omata sellaista huumoria joka on jotenkin vain miehille sallittua.

Sanat ja tunteenpurkaukset vaikka kirjoittamalla eivät ole tekoja.

Äitinä nainen joutuu henkiseen vankilaan jossa kaikki persoonallinen kielenkäyttö kielletään. Saa kyllä olla sitä sellaisella salitulla tavalla, mutta oma itsensä ei.

Kaikki on vakavampaa jos äiti sen sanoo.

Ahdistava rooli ja mahdottomat vaatimukset.

Ei anneta kuin täydellisen ihmisen rooli taikka sitten huonoäitirooli.

Paskaäiti kun sitä on niin tämänkin sanon.

Vierailija
30/38 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tällä negatiivista porukkaa. Olin tulossa kirjoittamaan siitä, miten oikeaan Tuomas osui monessa kohdassa. Toki hän kirjoittaa provosoivasti, mutta se on selvästi tarkoitus. Joka tapauksessa kerrankin ihan fiksuja pointteja häneltä. Turha nähtävästi keskustella aiheesta, koska monet näkevät mustaa jo heti Tuomaksen nimen kuultuaan.

Vierailija
31/38 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitus olisi saanut varmasti hyvän vastaanoton, jos kirjoittaja olisi ollut joku muu kuin Tuomas.

Vierailija
32/38 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen on se, että nainen ja varsinkaan äiti ei saa ilmaista mitään negatiivista tunnetta taikka omata sellaista huumoria joka on jotenkin vain miehille sallittua.

Äitinä nainen joutuu henkiseen vankilaan jossa kaikki persoonallinen kielenkäyttö kielletään. Saa kyllä olla sitä sellaisella salitulla tavalla, mutta oma itsensä ei.

Äidiksi kasvetaan. Äitiys on arvokas työ, ei mikään p*skav*ttupakkotyöelinkautinenvankilassa. Ennemminkin toivoisin äideille tukea, konkreettista apua, jaksamista ja kärsivällisyyttä kuin negatiivisia tunteita. Minusta voitaisiin ennemmin nostaa esille miesten, isien vastuu, koska aika monet nykymiehet yrittävät luistella siitä.

Vierailija
33/38 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitus olisi saanut varmasti hyvän vastaanoton, jos kirjoittaja olisi ollut joku muu kuin Tuomas.

Ja jos se ei olisi ollut kopio Sinin blogista.

Vierailija
34/38 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Tuomas Enbuskella on lahja jota ei kaikille anneta: kirjoittamisen lahja. Harvinaisen älykkään oloinen suomalaismies, tai sellaisen vaikutelman olen hänestä saanut.

Hänellä on taito luoda oivaltavia, nerokkaita ja soljuvia tekstejä. Niitä on ilo lukea.

Vierailija
35/38 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidiksi kasvetaan. Äitiys on arvokas työ, ei mikään p*skav*ttupakkotyöelinkautinenvankilassa. Ennemminkin toivoisin äideille tukea, konkreettista apua, jaksamista ja kärsivällisyyttä kuin negatiivisia tunteita. Minusta voitaisiin ennemmin nostaa esille miesten, isien vastuu, koska aika monet nykymiehet yrittävät luistella siitä.

Olet väärässä. Aiemmat miesukupolvet osallistuivat lastensa elämään paljon vähemmän nykymiehet/isät. Toki niitä luistelijoitakin on mutta tilanne on kyllä parempi ja paranemassa koko ajan.

Vierailija
36/38 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Argumentti. Siinäpä sivistyssana jota Tuomas ei tunne. Toinen on fakta. Kuka auttaisi hänet alkuun?

Vierailija
37/38 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Tuomas Enbuskella on lahja jota ei kaikille anneta: kirjoittamisen lahja. Harvinaisen älykkään oloinen suomalaismies, tai sellaisen vaikutelman olen hänestä saanut.

Hänellä on taito luoda oivaltavia, nerokkaita ja soljuvia tekstejä. Niitä on ilo lukea.

Herkullista parodiaa. Kiitos siitä. :)

Vierailija
38/38 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on se vaan niin hemmetin karua huomata että naisen rooli vanhempana on täysin alisteinen. Itse en koskaan halunnut lapsia, tulin vahingossa raskaaksi ja pidin lapsen. Olen lapsestani suunnattoman kiitollinen ja ääääärettömän onnellinen. Silti vituttaa joka päivä huomata naisen ja miehen välinen kuilu vanhemmuudessa. Mies pääsee niin paljon helpommalla!!! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi