syntynyt 1970 -luvun loppupuolella. Miksi oman ikäluokkani naisia ei näy työelämässä?
Olen lähes jokaisella työpaikalla missä olen työskennellyt törmännyt siihen, että naispuoliset työkaverini ovat ain joko rutkasti minua nuorempia tai lähes eläkeikää lähestyviä rouvia. Missä oman ikäiseni naiset luuraa? Eikö niitä ole synytynyt tarpeeksi? Ovatko vieläkin kotona vain lasten kanssa? Vai missä? Toisaalta luulisi, että ikäiseni lähes 40v jo, eivät enää tehtailisi lapsia.
Sen sijaan oman ikäisiä miehiä kyllä näkyy työelämässä.
Kommentit (26)
Alanvaihdossa, viidettä vuotta opiskelemassa. Tuli 10 vuotta ja mittari täyteen ensimmäistä alaa. Mä olin vauvavapaalla 2001. -79
Millä alalla olet? Meilläkin (IT) löytyy aika vähän 40-50 v. naisia.Ja kyllä niitä vanhempia vielä vähemmän.
Ne, joilla on mahdollisuus, ovat ehkä etsineet mukavampia toimeentulon lähteitä. Itse olen 42-vuotias ja siirryin muutama vuosi sitten yrittäjäksi. Vähemmän töitä, enemmän rahaa, saa päättää itse mitä töitä tekee ja kenen kanssa, sekä aikatauluttaa hommansa. Yksinyrittäjänä huonona puolena työyhteisön puute.
Omassa tuttavapiirissäni ja alallani (viestintä ja markkinointi) tämä tuntuu olevan yleinen ratkaisu.
Mulla ei ole kavereissa yhtään työtöntä. Joku ollut joskus lomautettuna. Moni on opettaja, tutkija, asiakaspalveluduunari, sote-alalla, perheyrityksissä, yrittäjä itse tai vanhempain vapaalla. Yksi vanha tuttu on rakennusalalla ja muutama IT-alalla koulutettuina asiantuntijoina. Kauemmas kun katsoo, niin ammattien kirjo kasvaa. N38
Mehän valmistuttiin kovimpaan Nokia-buumiin ja saatiin heti töitä, vakipaikka tuli työvoimapulapelon vuosina ja laman yli oltiin vauvavapailla. vm -77