Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö ottaa puheeksi? Tuttavalta tullut joulukortti haisee hometalolle

Vierailija
15.12.2017 |

Olen ennenkin huomannut, että esim. heidän vaatteensa tuoksahtavat hometalolle, ja nyt tosiaan heiltä tullut joulukorttikin haisee voimakkaasti. Aiemmin asiasta ei ole kuitenkaan ollut puhetta.

Tuntuu epäkohteliaalta kiittää kortista ja sanoa, että by the way teillä taitaa olla hometta. Mutta sitten toisaalta ainakin itse haluaisin tietää, jos olisin lähettäjän asemassa.

Mitä teen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet aivan varma, kerro. Minä haluaisin tietää, mutta jos kertoja ei osaisi perustella, en välttämättä uskoisi.

Vierailija
2/11 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kakspiippunen juttu. Saattaa suuttua pahasti ja menetät kaveruuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan minäkin mietin, miten kerron oppilaan vaatteiden ja papereiden homeenhajusta kotiväelle. Kerroin asian terkkarille ja hän otti asian puheeksi äidin kanssa. Sitten menikin talo maan taslle ja uusi rakennettiin tilalle. Oli massiivinen homekasvusto alapohjassa yms.

Eli kerro, sitä et kadu. Jollet kerro, asia pahenee ja voi tulla korvaamattomia terveysvaikeuksia.

Vierailija
4/11 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida ämmä nenäs.

Vierailija
5/11 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko heidän kärsivän terveysongelmista koska et uskalla kertoa? Home on vakava asia.

Vierailija
6/11 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kortti tuli varmaan porvoosta. Vaatteisiin haju voi tarttua, mutta sen kortin on täytynyt olla hometalossa pitkään ennekuin siihen se haju tarttuu. Taisit keksiä tämän

Vierailija
7/11 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on varmaan jo tiedossa ja pilaat vain toisten joulun ottamalla aiheen esille.

Vierailija
8/11 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse askarreltu kortti siis kyseessä, joten tarvikkeet varmaan olleet talossa pidempään.

Olen itse aikanaan herkistynyt homeelle, joten huomaan hajun tosi herkästi, ja oireilen myös pienestäkin altistuksesta. Siitä tiedän, ettei tosiaan ole leikin asia, mutta myös hankala ottaa esille, kun ei kovin läheisiä kuitenkaan olla, ja asutaankin eri puolilla maata. Ei voi esimerkiksi ohimennen piipahtaa kahvilla tms, jolloin olisi helpompi ottaa asia puheeksi, jos haju tuntuu sisälläkin, tulee oireita tms.

Ap

Vierailija
9/11 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että "kuule, kuulostaa varmaan ihan kummalta mutta olen itse herkistynyt ja siksi hajuaistini on supertarkka - oletteko oireilleet mitenkään, kannattaisi ehkä pyytää hometarkastaja käymään, älkää nyt loukkaantuko, haluan vain että pysytte terveinä".

Kyllä, haluaisin tietää jos vaatteeni tai joulukorttini olisivat homehajuisia.

Vierailija
10/11 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ihmeessä. Minullekin työkaveri kertoi pahoitellen, että en taida tietää, mutta asun pahasti homeisessa talossa. Oli pakko kysyä, että mistä hän sen tietää. Kertoi, että on aikanaan altistunut homeelle ja nenä on nyt erityisen tarkka vanhan talon hajun kanssa. Näytin hänelle sitten kuvia kodistamme, 2 vuotta aikaisemmin rakennetusta kerrostalosta. Se läppärin taustakuva ei ollut kotini, vaan Karjalaan jäänyt isomummola. Joten se homeenhajusta.

Vierailija
11/11 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tietävät jo. Minunkin vanhempani asuvat hometalossa mutta kun oireita ei tule, eivät halua muuttaa, eivät uskalla myydäkään.