Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko ihmistä, josta kaikki muut pitävät paitsi sinä itse?

Vierailija
15.12.2017 |

Tuli mieleen eräs opettaja. Kaikki luokkakaverit oli ihan fiiliksissä siitä aina, oli niin rento ja kaverillinen. Millon mentiin porukalla (aikuisia opiskelijoita ollaan! :D) saunaan ja millon keskusteltiin henkilökohtaisista asioista. Mä itse en ikinä ollut noissa mukana, ja tää maikka joskus sanoikin, että musta ei saa oikein otetta, ei tiedä oonko lintu vai kala??

Asia on vaan niin, että mun mielestä opettajan on tarkoitus opettaa eikä olla mikään kaveri. Mä puolestani tykkäsin niistä opeista,joista kaverit ei. Niistä,jotka osasi erottaa yksityisyyden ja työn keskenään.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi opettajan pitäisi ottaa pelkästään opettajan rooli jos tulee juttuun oppilaiden kanssa myös muulla saralla? Toki se on ärsyttävää jos opettaja luulee tulevansa toimeen muullakin saralla, mutta oppilas ei koe asiaa samalla tavoin. Ilmeisesti tässä kävi vain niin, että teillä ei ollut henkilökemiaa, kuten hänellä oli muiden oppilaiden kanssa ja siten sinä koit tilanteen vaivaannuttavaksi. Itse olen ollut oppilaana ja opettajana ja jutellut rennosti ja asiallisemmin. En minä tuota mitenkään suunnittele, vaan annan asian mennä omalla painollaan. Mielestäni olisi ollut jotenkin huvittavaa, että olisin jäykistellyt liikaa, kun oppilainani oli minua vanhempiakin ihmisiä ja valta osa oli vain muutamia vuosia minua nuorempia. Ei sillä, että tämä olisi pelkästään ikäkysymys, mutta kyllähän sekin vaikuttaa. 

Niin, henkilökemioistahan se on suurimmaksi osaksi kyse. Olisin vaan kaivannut jotain tasa-arvoa, että vaikka olinkin hiljaisempi oppilas ja hitaampi oppimaan, niin yhtä kiinnostunut minäkin olin opetuksesta kuitenkin :D

Ap

Vierailija
22/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Jotenkin tunnistan herkästi jos jokin ei ole kohdallaan. Moni kaveri (sekä miespuoliset että naispuoliset) ihailivat yhtä oletetusti rikasta jet set miestä. Minulle tuli aina epämääräinen varovainen olo hänen kanssaan ja yritin vältellä häntä juhlissa. Meni pari vuotta ja ”kaveri” oli syytettynä petoksesta, väärennöksestä, identiteettivarkaudesta, törkeästä varkaudesta ja huumausainerikoksesta. Että sellainen mukava kaveri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, työkaveri, jonka kanssa olen tekemisissä hieman myös vapaa- ajalla. 

Ensimmäisen kerran kun katsoin tätä ihmistä silmiin mulla nousi niskavillat pystyyn. 

Hän on hyvin pidetty, muodostaa läheisiäkin ihmissuhteita nopeasti, koska on niin avoin ja hyvin intensiivinen sosiaalisessa kanssakäymisessään. 

Mä olen aina toki asiallinen ja ystävällinen tälle henkilölle, mutta myös varuillaan. 

"Älä luota ihmiseen, joka hymyilee sinulle." 

Olen elänyt lapsuuteni narsistin vaikutuspiirissä, ja tässä tyypissä, sen katseessa ja elekielessä on jotain karmaisevan tuttua. 

Voin toki olla väärässäkin hänen suhteensa, mutta jos joskus kuulisin tämän henkilön syyllistyneen vaikka murhaankin, en yllättyisi lainkaan. 

Vierailija
24/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyseessä Keski-Suomi?

Vierailija
25/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks opettaja johon etenkin naiset ovat täysin lääpällään. On tosi hyvä opettamaan ja kai mukavakin. Itselle tulee vaan epämiellyttävä olo hänestä, enkä halua olla tämän kanssa tekemisissä enempää kuin on pakko.

Pomooni on myös moni nainen lääpällään ja kaikki pitävät hänestä. Itseä alkaa ahdistamaan, vaikka ihan hyvin toimeen tullaankin. Onneksi hän on pomo, eikä tästä syystä paljoa tarvitse nähdä. Tosin enpä tiedä onko onni siltikään, etenkään jos joutuu silmätikuksi

Vierailija
26/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Sellainen youtubettaja Miisan oloinen, "kaikkien kaveri", tyyppi jolla ei ole oikein mitään mielipidettä mistään, yrittää olla kaikille mieliksi. Kaikki tuntemani pitävät hänestä, itseäni lähinnä ärsyttää.

Vierailija
27/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jotkut ihmetteli sitä muiden "fanitusta" niin eikös se ole suunnilleen että about 70% ihmisistä on helpommin johdateltavissa kuin loput 30%. Tästä oli muistaakseni tehty yliopistotasoisia tutkimuksia parissakin eri maassa.

Luulen vilpittömästi kuuluvani tuohon noin 30%, sen verran ulkopuoliseksi koen itseni. Tulen kyllä lähtökohtaisesti monenlaisten ihmisten kanssa toimeen, muttei sellainen oikein kiinnosta minua enkä ole ikinä "fanittanut" ketään. Arvostan kyllä määrätynlaisia ihmisiä, mutta en katso ylöspäin.

Vierailija
28/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys: siis johdateltavissa ja ovat laumahenkisempiä (vailla omaa aivotoimintaa ;) kuin ne noin 30%.

t. 27

Vierailija
29/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan monia muita "nuoleskelevia" ja miellyttäviä ihmisiä koska kulissien takana ovat tehneet vaikka ja mitä muille. Mutta ei, kukaan ei välitä kun ovathan nämä perseennuolijat niin ihania ja välittäviä.

Vierailija
30/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen opettaja, joka oli kiva tasan niin kauan kuin jaksoi esittää reipasta. Kaikki on myöhemmin ylistäneet, miten pisti tuuliajolle joutuneen luokkamme kuriin ja kondikseen. Minun mielestäni se olisi sopinut paremmin vaikka lukion tyttöjen liikunnan opettajaksi. Ei ymmärtänyt erityisoppilaita millään tavalla.

Vierailija
31/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mullakin oli seiskalla opettaja historiassa josta en pitänyt, kaikki muut taas tuntuivat olevan innoissaan. Jotenkin se piilovittuilu ja meidän lasten tasolle laskeutuminen läpillään ei mennyt läpi, opettaja pitää olla opettaja. Muistan kevätjuhlassa kun opettajan oli aika lähteä muualle duuniin ja halasi meitä, olin hieman sivummalla sillä ei olisi halunnut halata ja opettaja sanoi "tuus nyt mörköilemästä sieltä *****" ja halattiin. Oli kiusallista, taisi aistia etten pitänyt tyypistä :D

Vierailija
32/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kyseessä Keski-Suomi?

Eip, länsi-suomessa tämä.

Ap

Vierailija
33/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti. Elossa, tiedän että esittää kaikille roolia, on empaattinen, sydämellinen, kiinnostunut toisista. Oikeasti on läheisriippuvainen, joka ei pysty sanomaan kenellekään ei. Suuttui minulle kesällä eikä ole sen jälkeen ottanut yhteyttä koko perheeseen muuten kuin lähettämällä lahjat merkkipäivinä.

Vierailija
34/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. Tämä olikin pelkkä haukkumisketju. 

Vierailija
35/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa. Tämä olikin pelkkä haukkumisketju. 

Kuka on haukkunut?

Vierailija
36/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muodikkaan sosiaalinen kaikkien kaveri voi ehkä mielestään tehdä "yhden poikkeuksen" asian vaikuttamatta hänen imagoonsa. Kohde on sama kuin muillakin, eli kyse ei edes ole mistään (vähemmän) pikantista lisästä, kuten monesti Suurella Persoonallakaan ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän