Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paikalla kasvissyojia?? Itse suunnittelen siirtyvani kasvisruokavalioon, eli liha pois. Onko vinkkeja miten se noinkaytannossa onnistuu? Milla korvaan puuttuvan proteiinin

Vierailija
11.04.2006 |

esim? Kaikki vinkit kehiin, kiitos! Tuleva viherpiipittäjä

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen vege ajattelit olla?

Vierailija
2/3 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytät linssejä,papuja, soijajauhoa, kikherneitä jne... ihan samoja ruokia saa soijatuotteilla tehtyä, paitsi terveellisempiä. Lihamakaroonilaatikkoon laitat lihan sijasta soijaa, lihapullat voi tehdä soijarouheesta, kana kastikkeen voi tehdä soija suikaleista, makkarakeiton soijanakeista jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tosin olen syönyt kalaa, ja nykyäänkin syön silloin tällöin. Aika kivuttomasti siirtyminen kävi muistaakseni. Jos käytät paljon maitotuotteita, ihan hirveästi ei edes tarvitse ruokavaliota uudistaa. Raejuustossa ja rahkassa esimerkiksi on aika paljon proteiinia. Jos syöt kananmunaa, sekin helpottaa ruokavaliota. Palkokasveihin pitäisi sitten myös tutustua. Soijarouhe on hyvin kätevää ja maistuu ruoissa aika lailla jauhelihalle. Sitä voi käyttää liotettuna ihan jauhelihan tapaan kastikkeessa, makaronilaatikossa, pihveissä yms. Yleensä lopputulos on ihan maukas. Minä (ja aika useat muutkin) tosin saan aikamoisia vatsanväänteitä siitä, jos tulee syötyä paljon. Palkokasvit saattavat aiheuttaa noita vatsaongelmia. Tofu on melko kätevää ja hyvää, jos se on marinoitu tai maustettu oikein. Sitä voi käyttää monin tavoin esim. grillattuna, pastakastikkeessa, salaateissa... Aasialaisissa ruoissahan sitä on usein. Itse käytän paljon myös punaisia linssejä, jotka ovat käteviä, koska niitä ei tarvitse liottaa ja ne kypsyvät nopeasti. Usein tulee tehtyä linssikeittoa. Sitten on monenlaisia muita papuja, kikherneitä yms. Soijarouheeseen, tofuun ja linsseihin kannattaa ainakin tutustua aluksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä