Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikkusiskoni on aina ollut perheen hemmoteltu vauva. Nyt vanhemmat saavat sitä mitä tilasivat.

Vierailija
15.12.2017 |

Eli pikkusiskoni oli yllätys, kierukkavauva ja minä olin 12-vuotias joutuessani luopumaan ainoa lapsen tittelistä.
En ollut tippaakaan mustasukkainen ja olin jopa ylpeä siskosta, sanotaan häntä tässä Millaksi, joka oli kaunis vauva. Mutta kun Milla kasvoi, kävi ilmi että monet säännöt joiden kanssa olin kasvaneet eivät koskeneetkaan siskoa. Milla sai kaiken mitä halusi, jopa minun kustannuksellani,mm jouduin lopettamaan ratsastuksen jotta sisko pääsi balettitunneille (sinähän olet ratsastanut jo monta vuotta, olet liian isokin heppahulluksi..).
Kun Milla repi lempijulisteeni kahtia, en saanut huutaa enjkä hermostua . Sama juttu, kun meikkini tuhottiin ja reppuuni piirreltiin. Ole isossisko, ymmärrä, anna anteeksi, käyttäydy! Äidistäni tuli lässyttävä idiootti eikä isä ollut sen parempi. Milla söi vielä 4-vuotiaan tuttia, koska ei halunnut luopua siitä ja istui rattaissa koska ei halunnut kävellä. Kukaan ei saanut pakottaa prinsessaa mihinkään tai tuottaa pettymystä . Teini-ikäisenä Milla oli kotona söpön vauvamaisesti käyttäytyvä pissaliliisa, joka keksi selitykset tupakansavulle vaatteissa ( Emma poltti) ja kiinni jäämiselle myymälävarkaudesta ( Mä ihan vahingossa pistin sen taskuun !).
Minua sisko kutsui hurmaavalla lempinimellä Hemuli ja olisi halunnut tehdä asunnostani bilemestan sekä minusta alibin yölliselle menoilleen ( Sano että olin sun luona yötä ja katsottiin leffoja).

Nykyhetki? Uusavuton prinsessa uudessa kämpässään, kun entisestä tuli häätö biletyksen takia. Äiti ja isi maksavat vuokran, maksavat kaiken muunkin koska sisko ei viihdy töissä . Lukion jätti kesken. mikä oli kova pala äidille . Siskoni soittelee viikottain vanhemmilleni ja ruikuttaa rahaa johonkin.
Äiti kävi kahvilla ja lähes itki että kun eivät he pysty Millalle kaikkea maksamaan, miksei tyttö ymmärrä ettei heitä ole tehty rahasta? Miksi sen tytön pitää olla töissä niin tottelematon että saa potkut? Miksi? Minkä takia? Olin TODELLA lähellä täräyttää että nytpä saatte, mitä tilaatte!En kuitenkaan täräyttänyt, rakastan äitiäni enkä halunnut lyödä lyötyä.

Minä jaoin teininä sanomalehtiä ja poimin mansikoita, amiksen jälkeen olin töissä ensin myyjänä kahvilassa kunnes minusta tuli tarjoilija. En ole ikinä odottanut, että asiat tuodaan minulle kultalautasella!
Kun taas pikkusiskoni... No, prinsensessa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua huttua, valitettavasti. Voin allekirjoittaa monien jutut tässä ketjussa. Täysin erilainen kasvatus meillä kahdella ja sen kyllä huomaa. Siskolle on maksettu asuminen, vaatteet, perintämaksut kun ei osannut hoitaa raha-asioitaan... Opiskelee ammattia vasta yli kolmekymppisenä. Mielellään antaa muiden tarjota ja maksaa (ja valmistaa), esim ruoka. Itselle tuli mitta täyteen jokin aika sitten ja välit kyllä viileni, kun aloin kohdella häntä ihan aikuisena ihmisenä.

Vierailija
22/22 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule: ihan sama juttu meillä. Minä olin perheen musta lammas ja pikkusisko prinsessa. Olen ollut töissä 14v saakka, kun prinsessaa on paapottu kotona. Nyt käydään viittäkymppiä, minulla on mies, aikuinen lapsi ja olen urani huipulla.

Siskolla ei ole KOSKAAN ollut työpaikkaa, pelkkiä työkokeiluja, ei miestä, ei lapsia, vihdoin on sentään omaan asuntoon päässyt vanhempien helmoista ennen kuin jää eläkkeelle.

Juuri näin, elämä opettaa. Prinsessoista tulee luusereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla