HÄH. Naapuri on kutsunut 120 henkeä heille glögeille ja vinkuu nyt, että meidän pitäisi päästää vieraita meidän pihalle.
Asumme rivitalossa. Kaikilla osakkailla on takapihat, joiden väleissä on aidat. Ne ovat turvallisuussyistä avattavat (jos jostain syystä pitää päästä vaikka sammuttamaan tulipaloa tai ambulanssi ei pääse ajamaan etuovelle tms.). Niitä ei ole ikinä avattu, ollaan asuttu tässä jo 12 vuotta.
Naapuri tuli eilen illalla ovelle kysymään, josko voitaisiin avata piha, koska hän on kutsunut 120 henkeä glögille. Meni kuulemma vähän överiksi se kutsuminen, kun ajatteli, ettei tule kuin max 30-40. On kutsunut kaikki mahdolliset työkavereista sukulaisiin. Syytä en tiedä.
Meidän olohuoneen ikkunat on suoraan pihalle. Nuo vieraat tulisivat siis katselemaan meidän elämää olohuoneen ikkunoista läpi. Ei kiitos. En halua ketään vierasta kutsumatta omalle pihalleni!
Naapuri oli vähän hämillään, kun sanoin, ettei suostuta. Sanoin ystävällisesti, että haluamme viettää perheaikaa viikonloppuna, eikä haluta vieraita ihmisiä omalle pihalle. Yritti vängätä ja sanoa, että he kyllä osaavat käyttäytyä hyvin, mutta kun sisälle ei mahdu, niin ulkonakin voisi olla. Hänellä on jo puutarhakalusteet ja infrapunalamput, mutta ne ei mahdu pelkästään omalle pihalle.
Minkähänlainen joululaulanta täällä onkaan huomenna :(
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Avaus ja #2 siis samalta henkilöltä...
Tämän trollin kirjoitus- ja kerrontatyyli on jo helppo tunnistaa.
Sehän on mukavaa, että joku vie keskustelua eteenpäin. Ei ole pakko huomioida mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ei olisi voinut suostua. Kyse oli vain yhdestä illasta. Mitä haittaa tuosta nyt on? Kylläpä ihmiset on suvaitsemattomia. :(
Mä järjestän meidän hääjuhlat ensi kesänä teidän takapihalla. :) Vieraita tulee n. 160. Hääpäivä on 22.7. Alapa valmistautua.
Tuskin olet mun naapurini, mulla on mukava naapuri, mutta jos olisit, niin tervetuloa!
Vierailija kirjoitti:
Ap hu huu
Ap:n työvuoro on ohi, hänellä on todennäköisesti vapaapäivä... 😆 😉
Jep, tänne vaan livepäivitystä juhlista! :)
Ai että ihan vaan vahingossa kutsui glögeille saman verran porukkaa kuin keskivertohäihin?
Kakilla on hinta, sanot että 10.000e ilta ja olet valmis maksamaan saman jos itse tarvitset joskus samaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa tästäkin asiasta saadaan tehtyä ongelma, kun ihmiset on niin sulkeutuneita mörököllejä.
Itse olisin ainakin heti suostunut jo ihan yhteisöllisyyden nimissä. Ikävä naapuri taidat olla.
No olen ikävä naapuri, kun en halua viikkoa ennen joulua tuntemattomia ihmisiä pihalleni. Todennäköisesti meillä joulusiivotaan koko viikonloppu, joten oltaisiin lökävaatteissa imurin kanssa siinä olohuoneessa kaikkien pällisteltävänä. Tai jos vain katsottaisiin telkkaria, niin pihalla kaikki voisivat katsella meitä katselemassa telkkaria.
Olohuoneen kaikki isot ikkunat on siis pihalle, oltaisiin kuin akvaariossa.
ap
Mulla on sälekaihtimet ja verhot kiinni kotona, vaikkei ole ketään pällistelemässä ikkunan takana. SUosittelen lämpimästi, jos päätät muuttaa mielesi. Nämä nimittäin ihan oikeasti toimivat.
Miten nää trollit yleensä päättyy? Vaikenemiseen vai asian paljastamiseen?
Siis 120 henkeä "glögeille" ja vielä pitäisi pihalla osan olla tähän aikaan talvesta? En usko.
Vierailija kirjoitti:
Miten nää trollit yleensä päättyy? Vaikenemiseen vai asian paljastamiseen?
Tää trolli on jo voittanut kun näin monta postausta aiheesta. Kuinka sekaisin pitää olla että uskoo että joku kutsuu talvella RIVITALOON 120 henkeä ja laittaa osan porukasta ulos. Mahtaa olla melkoista glögiä kun ihmiset vaivautuvat.
Vierailija kirjoitti:
Sekaan vaan kreisibailaamaan, kai ne on ilmaisen viinan bileet?
Jos joku tulisi meille ”kreisibailaamaan” niin hakkaisin sen.
Oisin sanonut, että ehkä ens kerralla, muistat kutsuu meidänkin perheen, niin ei ois huolta kuka kurkkii meidän elohuoneen elämää. Vaan valot pois ja naapuriin.
Ei tietenkään tarvitse. Mut ite ainakin suostuisin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tarvitse. Mut ite ainakin suostuisin.
No ihan varmasti haluat 40 setämiestä seisomaan takapihallesi, jotka kusee, tupakoi ja puhuu naosen vitusta 3 tuntia ja katselee suakin ikkunan läpi sillä silmällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän rivitalossa on 8 huoneistoa, kukin huoneisto 180 neliötä. Piha on noin 80-neliöinen, eli pieni ja tavallinen rivitaloasunnon piha. Tuo juhliva naapuri on päätyasunnossa (päädyn päässä on metsä, eli juhlimista ei voi jatkaa siihen suuntaan), me olemme toiseksi viimeiset. Nuo 120 henkeä (joista tuskin nyt ihan kaikki on tulossa) mahtunevat naapuriin, joka asuu yksin (50-vuotias nainen). Mutta pihaani en nyt haluaisi avata tähän tarkoitukseen.
Pihalla on lunta, mutta naapuri tarjoutui tamppaamaan sen matalaksi (!) ja laittamaan itse ne puutarhakalusteet ja infrapunalämmittimet sinne ja veisi ne juhlien jälkeen pois. Jos me ei oltaisi kotona ja olisi kesä, voisin mahdollisesti jopa suostua. Mutta en nyt tällä varoitusajalla ja ennen joulua. En voisi olla omassa kodissani normaalisti, kun ikkunan takana on kymmeniä tuntemattomia ihmisiä glögeineen pällistelemässä sisälle. Inhottava ajatuskin.
Eilen olin vain kohteliaan hämilläni, tänään alkoi nousta kiukku. Toivottavasti sanoin tarpeeksi tiukasti mielipiteeni asiaan, ettei huomenna tule yllätyksiä.
Autopaikkaongelmaa tuskin tulee, lähistöllä on kyllä runsaasti autopaikkoja.
ap
Jos nämä juhlat on porvoossa niin anna mä arvaan? Huomenna on tulossa yllätyksiä!
Ja sun panoksesi tähän ketjuun oli mikä?
Trollin bustaaminen.
Jos naapuri on kutsunut 120 ihmistä, niin luultavasti ainoastaan kolmasosa saapuu paikalle. Vaikka loput olisivat ilmoittaneet tulevansa.
Jos kerran teillä on joulusiivousta ja muuta valmistautumista, niin on muillakin. Ei saada lapsille hoitajaa jne.
Ihmettelen kylläkin sitä, että miksi täällä automaattisesti oletetaan, että kyseessä on räkäkännijuhlat, joissa vieraat oksentelevat ja kuseksivat ympäriinsä sekä hajottavat paikkoja? Sellaisiako ihmisiä teillä on lähipiirissä?
Jos minä kutsuisin työkaverit yms. hyvä jos monikaan joisi edes mitään alkoholia. Ei edes firman pikkujouluissa ihmiset vetäneet itseään känniin.
Toki ap:n naapurissa voi olla 50-vuotias nainen, joka on tuurijuoppo, mutta voi myös olla ettei ole. Ehkä se olisi kuitenkin tullut jo selväksi, jos naapurin nainen olisi joku wt-nisti.
Ketjua lukematta: virittäkää natolankaa ihan vain varmuuden vuoksi, jos vaikka naapuribileet meinaa levitä teidän puolelle. Maamiinat on kielletty mutta lehmänpaskat sallittu, jos haluaa naapureiden kiusaksi oman puolen miinoittaa...just in case.
Eikö juhlat ole jo alkaneet?
Päivityksiä!