Kuinka narsisti käyttäytyy kun hänet hylätään
Olen todella omituisessa tilanteessa, mutta olen melko varma, että entinen/nykyinen (????) seurustelukumppanini on narsisti. Ainakin hänessä on paljon narsistisia piirteitä.
Tiedän, että miehellä on todella huono itsetunto. Hän ei kuitenkaan myönnä sitä. Ei myönnä ikinä, että itsessä on jotain vikaa. Saa ihmiset puhuttua puolelleen ja oltua todella ihana, mutta myös todella @!#$!! Saattaa haukkua muita ihmisiä ihan tyhmistä asioista, eikä häpeä sitä yhtään. Niille ihmisille on ihan mahtava, jotka haluaa pitää lähellään, mutta voi olla loukkaava myös heille. Ihmisiä, joista ei pidä, hän ei yritä esittää edes pitävänsä.
Suhteemme kun alkoi, kaikki oli täydellistä ja puheet suuria. Se tavallinen tarina. Mies lupasi näyttää kuinka suhteemme toimii, ja lällää sama tarina kuin aina.. Ylisti minua maasta taivaaseen, eikä osannut olla ilman minua.
En tiedä mitä tapahtui, mutta yhtäkkiä yhteydenpito loppui ja hän hylkäsi minut. Ei sanonut suoraan, ettei halua olla kanssani mutta käytös muuttui täysin. Ennen oli tosi mustasukkainen ja kontrolloiva, nyt hänestä kuului silloin tällöin.
Minä idiootti olin joutunut hänen pauloihinsa, koska kun minun tunteeni olivat suurimmillaan hän hylkäsi. Olin hämilläni ja yritin puhua useaan otteeseen, että mikä nyt oikein on.. edelleenkään ei suoraan sanonut, että suhde on tässä. Sanoin, että jos hän ei halua olla minun kanssani, niin sitten minä olen vapaa katselemaan muita. Suuttui entisestään.. eli siis ei halunnut viettää kanssani aikaa, mutta silti en saisi muidenkaan kanssa olla.
Tilanne vaan paisui ja paisui, koska yritin saada selitystä asiaan mitä tapahtui, mikä muuttui ja mikä tämä tilanteemme on. Mutta sitähän en ikinä saa. Syyt vaihtelee, mutta mies on aina kiukkunen kun tivaan tai yritän selvittää asioita.
Olen tyhmänä roikkunut hänen perässään viime kuukaudet niin paljon, että tällä hetkelläkin olemme ilmeisesti eronneet, kun mies viikko sitten kiukutteli kuinka minussa on kaikkea mahdollista vikaa. Sanoin, että sano sitten suoraan jos et kanssani halua olla kun olen niin pska. Ei suoraan suostunut sanomaan sitä ennen, kun raivostutin hänet täysin. Suuttui myös siitä, kun sanoin, että katson toisia miehiä kun tämä on tällästä säätöä. Seuraavana päivänä hän laittoi sydämen ja sanoi, ettei vihaa minua. Mutta ilmeisesti suhteemme oli tässä. En ymmärrä, miten joku ihminen voi muuttua noin.
Mutta tiedän, että 100% varmuudella hän tietää, etten anna vielä periksi. Olen niin paljon roikkunut hänen perässään. Mutta nyt aion lopettaa, en jaksa enää.
Miten narsisti siis reagoi, jos hänet hylätään eikä hänen perässään enää juosta? Hän on kuitenkin ollut myös minusta mustasukkainen ja omistushaluinen. Entä jos en yhtäkkiä olekaan hänen pompoteltavissaan vaan jatkan elämää, onko narsisti valmis unohtamaan kaiken heti?
Kommentit (22)
Oma narsisti-isäni vainosi äitiäni muutamia vuosia eron jälkeen. Kun hän kuuli, että äidillä oli uusi mies pari vuotta eron jälkeen, hän tuli paikalle riehumaan. Äidin kaveri pakeni alakerran kautta yöhön ja isä rikkoi muutaman ikkunan ja nosti ulko-oven pois saranoiltaan, mikä oli todella kivaa talvipakkasella. Muistan myös ne yöt, kun piti äkkiä laittaa vaatteet päälle ja lähteä autolla nopeasti karkuun, kun narsisti taas kerran sekosi kännissä.
Jostain ayystä minunkaan mielestäni ap:n mies ei vaikuta narsistilta; sen sijaan ap lienee läheisriippuvainen.