Onko tämä sukurutsaa?
Hirveä sana, mutta olen tutustunut pikkuserkkuuni. Ollaan nähty viimeksi joskus lukiovuosina. Suku on melko laaja, eikä mikään kovin sukurakas ainakaan omalta puoleltani.
Onko ihan hirveä ajatus deittailla pikkuserkkua? Ollaan molemmat keski-ikäisiä, että mitään perheenperustamista ei ole mielessä.
Voisitko itse tehdä näin?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Eikös pikkuserkku ole aika kaukaista sukua? En itse edes tiedä onko minulla sellaisia.
Siis miten et tiedä? Eikö sun vanhemmat tunne lainkaan omia serkkujaan, eivätkä tiedä onko näillä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Sitä herkumpi, mitä serkumpi: sanoo vanha sananlasku.
Ei ole esteitä serkkujen seurustelulle.
Oman äitini äiti oli naimisissa isäni isän kanssa, mutta äitini ja isäni eivät olleet mitään sukua keskenään????
Joku luulee, että narraan, mutta totta on.
No sun isoäiti ja isoisä teki lapsen jonkun muun kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Serkusten lapset on pikkuserkkuja. On sairasta. Hyi.
Miten niin, eihän siinä enää ole juuri mitään samaa sukua, eri isovanhemmatkin.
"Ilman muuta voit. Serkunkin kanssa voisit seurustella, mutta sanotaan näin, että siinä menee kyllä mun raja. Eli itse jättäisin serkut pois. Pikkuserkku sen sijaan on jo niin kaukaista sukua, että hän ei ole käytännössä sukua ollenkaan ja ei mitään vaaraa / olematon vaara perinnöllisille taudeille."
Juuri näin. Varsinkin pienillä paikkakunnilla joissa naidaan ristiin koko ajan noita pikkuserkkuja riittää niin paljon että niitä on usein hankala edes kokonaan välttää.
Onko DNA-testit tehty? Nimittäin ethän sinä muuten serkkuuttasi tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Onko DNA-testit tehty? Nimittäin ethän sinä muuten serkkuuttasi tiedä.
Niinpä. Toisen vanhempani veljellä on periaatteessa kolme lasta, joista yksi taitaa olla oikeasti hänen siittämänsä.
Serkunkin kanssa voi avioitua sillä häntä ei lasketa lähisukulaiseksi kuten ei pikkuserkkuakaan.