Onko tämä sukurutsaa?
Hirveä sana, mutta olen tutustunut pikkuserkkuuni. Ollaan nähty viimeksi joskus lukiovuosina. Suku on melko laaja, eikä mikään kovin sukurakas ainakaan omalta puoleltani.
Onko ihan hirveä ajatus deittailla pikkuserkkua? Ollaan molemmat keski-ikäisiä, että mitään perheenperustamista ei ole mielessä.
Voisitko itse tehdä näin?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
On sukurutsaamista, hyi. Älkää ainakaan lapsia hommatko!
No ei tietenkään, oli jo viestissäkin.
Eikös pikkuserkku ole aika kaukaista sukua? En itse edes tiedä onko minulla sellaisia.
Jopa serkukset voi seurustella, joten miksei pikkuserkukset.
Pikkuserkku on äidin tai isän serkun lapsi. Ilman muuta voi seurustella.
Serkusten lapset on pikkuserkkuja. On sairasta. Hyi.
Ilman muuta voit. Serkunkin kanssa voisit seurustella, mutta sanotaan näin, että siinä menee kyllä mun raja. Eli itse jättäisin serkut pois. Pikkuserkku sen sijaan on jo niin kaukaista sukua, että hän ei ole käytännössä sukua ollenkaan ja ei mitään vaaraa / olematon vaara perinnöllisille taudeille.
Mullakin on yksi aika kuumis pikkuserkku, johon haluaisin työntyä sisään. Luulen, että tunne on molemminpuolinen. Ensi kesänä aion kyllä ehdotella, jos tunnen vastakaikua.
saahan sitä mennä serkunkin kanssa yhteen (joka on aika outoa) joten eihän pikkuserkussa pitäisi olla mitään ongelmaa.
Insesti😂mikä tästä tekee insestiä?
Mun on vaikea ymmärtää teitä sukulaisista kiinnostuneita. Mulle kaikki sukulaisyhteydet kuollettavat ajatukset romantiikasta. Maailma on täynnä ihmisiä, mutta silti pitäisi muka just omaan serkkuunsa mennä yhtymään. Joo ei.
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea ymmärtää teitä sukulaisista kiinnostuneita. Mulle kaikki sukulaisyhteydet kuollettavat ajatukset romantiikasta. Maailma on täynnä ihmisiä, mutta silti pitäisi muka just omaan serkkuunsa mennä yhtymään. Joo ei.
Haha. Kyllä tämä nyt oli puhdasta sattumaa että tavattiin eikä mitenkään tavoitteellista. Kieltämättä vähän sekoittaa päätä, kun tulee fläsäreitä nuoruudesta. Muistan komean urheilijanuorukaisen, mutta silloin ehkä tuo sukulaisuus oli enemmän mielessä.
Aikuisia ollaan, mutta en ole yhtynyt häneen. Ja huom. Pikkuserkku, ei serkku (se on minustakin hyi)
Ap
Ei ole sukurutsaa, mutta en usko, että tunteeni voisivat ohittaa tuota sukulaisuutta siltikään.
Sitä herkumpi, mitä serkumpi: sanoo vanha sananlasku.
Ei ole esteitä serkkujen seurustelulle.
Oman äitini äiti oli naimisissa isäni isän kanssa, mutta äitini ja isäni eivät olleet mitään sukua keskenään????
Joku luulee, että narraan, mutta totta on.
Serkun kanssakin saa käsittääkseni jopa mennä naimisiin. Pikkuserkku on ok, ei mun mielestä ole sukurutsaa. Siitä vaan! <3
Jos väitätte ettei pikkuserkkujen lapsilla ole suurempi riski saada joku perinnöllinen sairaus, elää kyllä aika valheessa :)
Jokainen jos Suomessa hankkisi lapsia vain pikkuserkkujensa kanssa, olisi seuraava sukupolvi varmasti viimeinen täysjärkinen :D
Vierailija kirjoitti:
Jos väitätte ettei pikkuserkkujen lapsilla ole suurempi riski saada joku perinnöllinen sairaus, elää kyllä aika valheessa :)
Jokainen jos Suomessa hankkisi lapsia vain pikkuserkkujensa kanssa, olisi seuraava sukupolvi varmasti viimeinen täysjärkinen :D
Olen samaa mieltä. Tästähän on näyttöä esim. sisäsiittoisilla seuduilla Itä-Suomessa.
Mutta edelleen, onneksi näitä ei tarvitse pohtia enää näin 5-kymppisenä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen jos Suomessa hankkisi lapsia vain pikkuserkkujensa kanssa, olisi seuraava sukupolvi varmasti viimeinen täysjärkinen :DOlen samaa mieltä. Tästähän on näyttöä esim. sisäsiittoisilla seuduilla Itä-Suomessa.
Mutta edelleen, onneksi näitä ei tarvitse pohtia enää näin 5-kymppisenä. Ap
Hyvä, anna mennä vain! Saahan ihmiset onnellisia olla.
Sukulaisten pano on normaalia.
Minäkin hässin pikkusiskoani aika ajoin.
Hän tekee välillä abortteja ettei tuu niitä tyhmiä lapsia.
Sosiaalisesti voi tietysti olla lähisukulainen, jos suku pitää läheistä yhteyttä, mutta se on eri asia.
Biologisesti pikkuserkun kanssa voi hyvin tehdä lapsiakin.
Mulla on ainakin varmaan 100 pikkuserkkua ja tuskin tunnistaisin heitä kadulla.
On sukurutsaamista, hyi. Älkää ainakaan lapsia hommatko!