Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku ollut mukana ruumiinavauksessa? Millaista oli?

Vierailija
14.12.2017 |

Kerro jotain mikä saa mut voimaan pahoin!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
2/24 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mukana, mutta obduktiohuoneessa olen ollut yksin. Se tiskipöydän näköinen pöytätaso kertoi jo kaiken. Ei mikään normileikkaustaso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mukana, mutta obduktiohuoneessa olen ollut yksin. Se tiskipöydän näköinen pöytätaso kertoi jo kaiken. Ei mikään normileikkaustaso.

Miksi sinut päästettiin huoneeseen yksin? Mitä teit siellä?

Vierailija
4/24 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta ruumishuoneella käyn usein.

Vierailija
5/24 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En livenä mutta olen katsonut videolta täydellisen/perusteellisen ruumiinavauksen. Miksi sinua kiinnostaa?

Vierailija
6/24 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologian opintoihin kuului ainakin takavuosina. Yksi meidän ryhmästä meinasi pyörtyä ja kaatua suoraan siihen avonaiseen ruumiiseen. Viime voimillaan väisti ja kaatui lattialle.

Vierailija
7/24 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut opiskeluaikana useampaan kertaan.

Ensimmäisellä kerralla vähän väliä oli pakko kääntyä poispäin, mennä kauemmas tai laittaa kädet silmille.

Mutta eipä siinä oikeastaan mitään niin kummallista tai ällöttävää ollut. Se sahaamisen ääni oli kauhein ja se kohta, kun iho vedettiin takaraivosta otsalle.

Ne missä itse olin, oli tosi kunnioittava tunnelma. Oltiin asiallaisia ja kaikki tehtiin ns. lempeästi. Ei niitä kaikkia elimiä oteta ulos ja ne mitkä otetaan, laitetaan nätisti paikoilleen. Samoin ommeltiin kiinni mahdollisimman hyvin ja siistittiin tosi huolella.

Vierailija
8/24 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen suolisto on aika vastenmielistä katseltavaa ja haisteltavaa. Pitää koko ajan varoa ettei jotain roiskahda naamalle.

Vierailija
9/24 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ruumiin vieressä kukaan voi olla, sehän haisee ihan..ruumille!!!

Vierailija
10/24 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisi aika pahalle mutta siihen tottui. Siinä oli yksi ruumis jolta oli kallo ja maha aukaistu ja otettiin näytteitä. Viereisessä huoneessa pestiin ruumiita.

Vierailija
11/24 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ruumiin vieressä kukaan voi olla, sehän haisee ihan..ruumille!!!

Riippuu ruumiista.

Vierailija
12/24 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustunut iho, sisälmykset siniset. Siinä hetken katselin. Hassua kyllä olin turistiekskursion mukana, jolle oppaat keksivät että haluatteko käydä katsomassa ruumiinavausta. Ei kukaan kehdannut olla nössö ja sanoa ei.

Vierailija
13/24 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen suolisto on aika vastenmielistä katseltavaa ja haisteltavaa. Pitää koko ajan varoa ettei jotain roiskahda naamalle.

En usko että ihmisen suolisto ja sisukset on sen roiskahtelevampia kuin eläimenkään. Samat tavarat siellä on. Olen suolistanut, nylkenyt ja paloitellut riistaa, ja olen aina ihmetellyt miten siististi kaikki eläimen sisällä on. Ei mitenkään ällöä. Kaikki on omalla paikallaan, sen kun leikkaa irti.

Vierailija
14/24 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En livenä mutta olen katsonut videolta täydellisen/perusteellisen ruumiinavauksen. Miksi sinua kiinnostaa?

No olen kuullut että se on aika brutaalia toimintaa, vainajaa ei paljoa kunnioiteta, vaikka moni niin luulee.

Toisaalta ruumiinavaus on hyvin mielenkiintoinen juttu näin maallikosta. Miten se oikeesti tapahtuu, esim. kallon avaus, laitetaanko kaikki elimet takaisin kun näytteet niistä on otettu, kiinni ompelu, tai miksi sitä nyt nimitetäänkään, onko se ompelua vai laitetaanko jollain metalliklipseillä? Avaako lääkäri ruumiin vai se avustava henkilö?

Vierailija
15/24 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että ihmisen suolisto ja sisukset on sen roiskahtelevampia kuin eläimenkään. Samat tavarat siellä on. Olen suolistanut, nylkenyt ja paloitellut riistaa, ja olen aina ihmetellyt miten siististi kaikki eläimen sisällä on. Ei mitenkään ällöä. Kaikki on omalla paikallaan, sen kun leikkaa irti.

Voisiko eläimen elimistö olla jopa siistimpi kuin ihmisen? Epäerveelliset elämäntavat, tupakka, viina, pakokaasut ym luulisi näkyvän ihmisessä?

Vierailija
16/24 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen kuullut että se on aika brutaalia toimintaa, vainajaa ei paljoa kunnioiteta, vaikka moni niin luulee.

Toisaalta ruumiinavaus on hyvin mielenkiintoinen juttu näin maallikosta. Miten se oikeesti tapahtuu, esim. kallon avaus, laitetaanko kaikki elimet takaisin kun näytteet niistä on otettu, kiinni ompelu, tai miksi sitä nyt nimitetäänkään, onko se ompelua vai laitetaanko jollain metalliklipseillä? Avaako lääkäri ruumiin vai se avustava henkilö?

Ok, ymmärrän. Mikset katso vaikka videolta miltä se näyttää?:) Onhan se omituista katseltavaa, tavallaan niin kuin katsoisi jotain tosi väärää mitä ei pitäisi tapahtua, mutta samalla mielenkiintoista. Videota katsoessa tuli kolkko olo, kun ihminen ilman henkeä on vaan sellainen kuori...

Vierailija
17/24 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan perusasioihin kuuluu se kunnioitus. En ole koskaan kenenkään avaushetkellä edes kuullut käyttävän sanaa ruumis, aina on puhuttu vainajana, nimellä tai tunnisteella.

Niitä elimiä ei myöskään turhaan oteta pois. Ihan vaan ne mitkä tarvitsee esimerkiksi kuolinsyyn selvittämiseksi. Jos tutkitaan sydäntä ja oletetaan kuolinsyyn olevan sydänkohtaus, niin ei siinä suolistoa oleta tutkimaan.

Vierailija
18/24 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko eläimen elimistö olla jopa siistimpi kuin ihmisen? Epäerveelliset elämäntavat, tupakka, viina, pakokaasut ym luulisi näkyvän ihmisessä?

Hyvä pointti, paljon mahdollista :)

Vierailija
19/24 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, ymmärrän. Mikset katso vaikka videolta miltä se näyttää?:) Onhan se omituista katseltavaa, tavallaan niin kuin katsoisi jotain tosi väärää mitä ei pitäisi tapahtua, mutta samalla mielenkiintoista. Videota katsoessa tuli kolkko olo, kun ihminen ilman henkeä on vaan sellainen kuori...

Löytyykö netistä tuollainen video?

Vierailija
20/24 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö netistä tuollainen video?

Jos netistä ei löydy, ei löydy mistään. Ja muista rule #34.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi