Vuokraisäntä ei suostu ostamaan astian pesukonetta vaikka
Muilla vuokralaisilla tässä talossa on kuulemma astianpesukone, tavallinen ky*pä koko ukko.
Kommentit (34)
Mitä se siihen kuuluu mitä muilla on? Osta ite astianpesukonees.
Astianpesukone ei ole kaluste, joka kuuluu vuokraisännän maksettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se siihen kuuluu mitä muilla on? Osta ite astianpesukonees.
No kyllä se kuuluu, mun vuokra on isompi kuin monella jolla on astianpesukone.
Ap
jos ei sopimuksessa mainita astianpesukoneesta, niin joudut ostamaan sen ihan itse.
Oliko sitä alunperinkään?
Minulla oli joskus vuokralainen, joka yhtenään soitteli ja halusi milloin mitäkin. Minä aina sanoin, että voin hankkia tai remontoida, mutta laatutason parannus nostaa vuokraa. Siihen se aina loppui ennen seuraavaa vaadetta. Seitsemän vuotta se silti asui siinä.
Jos asunnossa ei ollut astianpesukonetta kun sen vuokrasit, silloin asuntoon ja vuokraan ei kuulu konetta.
Jos sellainen paikanpäällä oli, silloin sen pitää olla toimintakuntoinen ja saat rikkoutuneen tilalle uuden.
Fiksu ukko. Vuokralaisen käytössä oleva, asunnon omistajan tarjoama tiskikone on kauhea riski vuokranantajalle. Jos kone ns kuuluu asuntoon, vastaa asunnon omistaja käytännössä sen aiheuttamasta vesivahingosta. Ellei selkeästi voida osoittaa, että vuokralainen on aiheuttanut vahingon omalla huolimattomuudella. Ja mites tämän osoitat?Vuokranantajan on hyvin vaikea valvoa koneen käyttöä ja sitä onko liitokset kunnossa. Kun konetta ei ole, pienenee riski huomattavasti.
Vuokralainen voi ehkä asentaa oman koneen ja silloin vahingonkorvausriski kohdistuu vuokralaiseen eli oikeaan paikkaan.
Hakee halvat ja toimivat käytetyt kodinkoneet jostain nettikirpparilta - - > ongelma ratkeaa. Mutta voiko olla niin helppoa, että itse ostamalla saa? 🤔
Kyllä keittiössä on semmoinen tyhjä paikka missä on varmasti joskus ollut astianpesukone.
Ja jollei hommaa mulle konetta muutan satavarmasti pois, kyllä näitä mukaviakin vuokraisäntä on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä keittiössä on semmoinen tyhjä paikka missä on varmasti joskus ollut astianpesukone.
Ja jollei hommaa mulle konetta muutan satavarmasti pois, kyllä näitä mukaviakin vuokraisäntä on.
Ap
Joo, muuta vaan. Katso, että seuraavassa asunnossa on jo astianpesukone valmiina, ettei historia toista sitten itseään.
Hanki itse se astianpesukoneesi ja lakkaa vinkumasta, herranjestas sentään.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ihan vapaasti, muuta pois. Ja kyllä niitä sellaisiakin vuokralaisia on, jotka ei nillitä asioista, jotka ei hänelle kuulu.
Itse olen vuokraemäntänä seitsemälle vuokralaiselle ja kyllä teitä moneen junaan mahtuu. Osa pyynnöistä on asiallisia ja osa taas täysin höpöhöpöä. Parhaita on kyllä nämä, jotka kokevat että heillä on oikeus joka asiaan ja taas vuokraisännällä pelkästään velvollisuuksia täyttää heidän kaikki tarpeensa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vuokraisäntäkin on varmaan tyytyväinen voidessaan vuokrata sen mukavalle vuokralaiselle.
Eipä oo mulla yhdessäkään vuokra-asunnossa ollut astianpesukonetta eikä oo käynyt mielessä sellaista vaatia. Vaan näköjään meitä on moneksi. ..Ihme kermaperseilyä.
Paras vuokrasuhde on sellainen, että asialliset asiat hoidetaan kun tarve vaatii ja muuten ei puolin ja toisin soitella eikä kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVuokraisäntäkin on varmaan tyytyväinen voidessaan vuokrata sen mukavalle vuokralaiselle.
Tuskin saa tätä läävää helposti vuokrattua kun eiole edes astianpesukonetta:)
Oli tyhjillään kuulemma melkein vuodenpäivät ennenkä muutin tähän.
Ap
Onko joku vuonna 2017 vielä niin vanhanaikainen, että tiskaa jollain (saatuttavalla) koneella..??
Onko joku vuonna 2017 vielä niin vanhanaikainen, että tiskaa jollain (saatuttavalla) koneella..??
Jos ei se vuokrasopimukseen sisälly niin ei vuokranantajalla ole mitään velvollisuutta sellaista hommata. Eli jatka vaan tiskaamista, tai osta oma kone.
SAma ukko omistaa koko talon kaikki asunnot?