Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttävätkö teidän iäkkkäät vanhempanne väärin lääkkeitä?

Vierailija
13.12.2017 |

Oma vähän päälle 8-kymppinen isäni asuu kotonaan, juo kirkasta joka päivä. Tänään olin hänen kanssaan lääkärissä kovan flunssan takia, ja siellä kävi ilmi, että isä käyttää Imovanea (unilääke) kolme tablettia päivässä määrätyn yhden sijasta ja myös Panacodia kuluu ihan riittävästi. Lääkäri kertoi, että 100 tabletin pakkausta Imovanea on haettu jo pitkään joka kuukausi, ja ihmetteli itsekin, miksi apteekki lääkkeet on luovuttanut, vaikka tuon paketin pitäisi riittää yli kolmeksi kuukaudeksi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hajua, mitä lääkityksiä on ja miten lääkkeitä käyttää. Tosin eipä se mulle kuulukaan.

Vierailija
2/6 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas lääkäri tuollaisia määriä kirjoittaa? Luulisi että luvat olisi viety aikoja sitten. Kun yleensä 30 kpl pakkaustakaan ei saa ilman saarnaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ei osaa päättää käyttääkö kolesterolilääkettä vaiko ei, joten on ratkaissut asian niin että ottaa joka toinen päivä. En tiedä onko tuo jotenkin haitallista. Tää ei unilääkkeitä suostu käyttämään vaikka niitä on määrätty, pelkää koukkuun jäämistä, siispä nukkuu mutaman tunnin yöunia ja sitten väsyneenä sekoilee päivisin.

Vierailija
4/6 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas lääkäri tuollaisia määriä kirjoittaa? Luulisi että luvat olisi viety aikoja sitten. Kun yleensä 30 kpl pakkaustakaan ei saa ilman saarnaa.

Kyllä 100 tabletin pakkauksia unilääkkeitä määrätään ihan yleisesti niille, jotka ovat jääneet koukkuun siihen pieneen puolen tai yhden tabletin annokseensa. Joillekin kirjoitetaan jopa kerralla vuodeksi lääkkeitä, ja silti käyttö pysyy hallinnassa. 

Vierailija
5/6 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti ei osaa päättää käyttääkö kolesterolilääkettä vaiko ei, joten on ratkaissut asian niin että ottaa joka toinen päivä. En tiedä onko tuo jotenkin haitallista. Tää ei unilääkkeitä suostu käyttämään vaikka niitä on määrätty, pelkää koukkuun jäämistä, siispä nukkuu mutaman tunnin yöunia ja sitten väsyneenä sekoilee päivisin.

Tässä ei ole kysymys lääkkeiden väärinkäytöstä ja kuulostaa siltä, että ihan hyvin voi noin käyttää. 

Vierailija
6/6 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran välilevynpullistumaan sain panacodia, josta tuli miellyttävä olo, vaikka on aika mietoa.. mutta niin tuli seuraavaksi se yleisin haittavaikutus: ummetus, semmosta sorttia että tuli haavauma pakoputkeen. Eli ihmettelen kuka noita huvikseen syö.

Mun mummo on päästään pipi ja luulee että sen pitää syödä aspiriinia 1-2 päivässä..on tehny sitä jo 20-30 vuotta! Ihme että sisuskalut kestää :O