Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"3 kk työttömänä passivoi ihmistä niin paljon, ettei häntä kannata ottaa takaisin työelämään"

Vierailija
13.12.2017 |

Mihin tämä väittämä perustuu? Sen kuulee usein työnantajien ja muiden asiantuntijoiden suusta.
Sitten ihmetellään, ettei työlle ole tekijöitä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä väittämä perustuu? Sen kuulee usein työnantajien ja muiden asiantuntijoiden suusta.

Se perustuu siihen että työttömiä on niin paljon että hakijoita voi karsia minkä tahansa aivopierun perusteella ja silti riittää muutama suhteellisen pätevä palkattavaksi.

Vierailija
2/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerä väittämä, en ole ennen kuullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa levännyt työntekijä on parempi kuin ylikuormittunut.

Vierailija
4/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kannata ottaa ketään äitiyslomalla, hoitovapaalla, pidemmällä sairauslomalla, omalla lomalla ja vuorotteluvapaallakaan ollutta sitten enää töihin.

Vierailija
5/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut sellaista väitettävään, vaan että kolmen kuukauden jälkeen työnsaanti vaikeutuu. En tiedä sitten mihin tuo kolme kuukautta perustuu.

Itse olin muutaman vuoden työttömänä, enkä ole nyt työssäkäyvänä sen aktiivisempi vapaa-ajalla.

Vierailija
6/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista kukaan sano. Jos puhutaan vuosista, niin sitten on mennyt esim digitalisaatio niin pitkälle että on ulalla.

Vierailija
7/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä olen ollut lapsen kanssa kotona 1,5v ja olen niin täynnä intoa päästä taas töihin! Kun jäin kotiin olin helpottunut kun tuli tauko töistä 🤔

Vierailija
8/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas esimies sanoi ihan suoraan, ettei aio palkata avoinna olevaan tehtävään ketään työtöntä. "Sieltähän voi tulla mitä vaan." Voi kyllä, vaikka pätevä, kokenut ja muutenkin kaikin puolin kelpo työntekijä.

Vierailija
9/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaista kukaan sano. Jos puhutaan vuosista, niin sitten on mennyt esim digitalisaatio niin pitkälle että on ulalla.

Ai ei vai? Työkkärin täti laulaa tuota kuin imaami ja aa ramsansaat kutsuu...

Vierailija
10/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia iskulauseita käytetään silloin, kun ei ole kykyä arvioida hakijoita yksilöinä tai halutaan ylläpitää illuusiota omasta erinomaisuudesta työn menettäneihin verrattuna. Tunnen ihmisiä, jotka työttömyys passivoi vuodessa ja sellaisia, jotka vuosienkin työttömyyden jälkeen ovat hinkuneet töihin ja, mikä hienointa, loistaneet töihin päästyään. Sen parempaa työntekijää on vaikea löytää. 

Vierailija
11/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun pomo ei ollut niin tyhmä ja näköalaton vaan otti töihin melkein vuoden työttömyysjakson jälkeen.

Vierailija
12/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että se, että jouduin työttömäksi sai arvostamaan enemmän työtä ja työpaikkaa. Koskaan en ole ollut motivoituneempi työntekijä kuin melkein kaksi vuotta kestäneen työttömyyden jälkeen.

Vierailija
13/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvin voidaan sanoa että jos ollaan äitiyslomalla 3 kertaa hoitovapaineen niin veikkaan että tällainen henkilö on hieman enemmän pihalla kuin 3kk työttömänä ollut.

Vierailija
14/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten vuorotteluvapaat ym.? Kaikkihan hehkuttaa, että on kuin uusi ihminen, täynnä tarmoa ja uusia ideoita, kunnon irtioton jälkeen.

Vierailija
15/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yt:eiden jälkeen pätkätyöläiseksi joutuneena voin sanoa, että arvostan työpaikkaani kyllä todella paljon.

Pelkään työttömyyttä ja luulisin, että sen kokemaan jouduttuani olisin jos mahdollista vieläkin motivoituneempi. Samaa ei voi kyllä sanoa vuosikymmenet samassa työpaikassa olleista. Ärsyttää välillä niin paljon kuulla turhaa valitusta heiltä. Minun puolestani voisivat vaikka antaa työnsä sitten minulle kun niin kamalaa on.

Vierailija
16/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas esimies sanoi ihan suoraan, ettei aio palkata avoinna olevaan tehtävään ketään työtöntä. "Sieltähän voi tulla mitä vaan." Voi kyllä, vaikka pätevä, kokenut ja muutenkin kaikin puolin kelpo työntekijä.

Minä jäin muutamasta työpaikasta rannalle työttömyysaikana. No, menetys oli työnantajan. Nykyinen pitää minua huippulöytönä. Olen ollut nyt kuusi vuotta. Sekä aika sokea on, jos ajattelee, että työssä olevat ovat kaikki jotain osaajia. Ihan onnetonta sakkia on tullut vastaan, suojatyöläisiä syystä tai toisesta.

Vierailija
17/17 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On typerä ajatusmalli. Itse olen ollut vuoden työtön nuoruudessa. Nykyisin alemman korkeakoulututkinnon suorittanut ja ihan kelpo veronmaksaja 3700 euron brutolla.

Tuolla ajatusmallilla voi ajella onnensa ohi, jos voisi saada työpaikasta onnellisen, hyvän, kehittymishaluisen ja iloisen työntekijän.

Aika harva itse on omasta syystään tai tekojensa vuoksi työtön!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi