Mitäs se työttömien kiusaaminen ensi vuonna pitääkään sisällään?
Kerrotteko tyhmälle mitä se hallitus kaavailee työttömille. Silleen selkokielellä, kun nykyään tuo Aku Ankankin sisäistäminen on ylivoimaista.
Aikoinaan kun mietin ammattikouluun hakemista, oli jotkut säädökset juuri muuttuneet ja olinkin vuotta liian vanha sinne. Vähän myöhemmin kun ajattelin lähteä opiskelemaan aikuiskoulutusrahalla, huomasin että sitäkin on juuri leikattu monella kuukaudella. Nyt kun vaihtoehdot ovat itsari tai irtisanoutuminen, niin haluaisin tietää mikä helvetti minua odottaisi työttömänä ensi vuoden puolella.
Kommentit (57)
Pakotetaan hakemaan työvoimapoliittisen koulutukseen jos et saa töitä. Sitten sanotaan että lällällä, ei meillä ole tarjota sulle kurssia sinä passiivinen luuseri vaikka laitoitikin hakemukseen kaikkiin maholllisiin avoimiin hakemuksiin, rangaistukseksi laskemme päivärahaasi 5%.
Sinua odottaisi painostus, uhkailu, nöyryytys, sairastuminen ja kuolema.
Maksetaanko tuota työmarkkinatukea edes niin monelle että tuosta nipistyksestä on mitään todellista hyötyä taloudelle? Vaikuttaa ihan silkalta köyhille vittuilulta
Siis 5% joka kuukausi pois? Eli toisena kuukautena 10% yms. ?
Vierailija kirjoitti:
Maksetaanko tuota työmarkkinatukea edes niin monelle että tuosta nipistyksestä on mitään todellista hyötyä taloudelle? Vaikuttaa ihan silkalta köyhille vittuilulta
Lähtee myös ansiosidonnaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Työttömälle tulee yksi tueton päivä kuukaudessa eli noin 5% nipistys toimeentuloon.
5% ei sinänsä kuulosta pahalta mutta kun se viedään pienistä tuloista niin vaikuttaa suoraan ihmisen hyvinvointiin ja jokainen työtön joutuu miettimään että mistä säästää ko. vähennys.
Itse ajattelin että tilapäinen kirkosta eroaminen ja kotivakuutus on se millä pärjään asian kanssa.
Itellä kans tuo kirkosta eroaminen on eka. Sori vaan, mutta Sipin teot heijastuu nyt Jessen selkään.
Onneksi yläkerran ukko on armoa täynnä ja ymmärtää.
Menkää v*ttu töihin! Ei ole niin se vaikeaa. En halua elättää ihmisiä, jotka eivät halua tehdä mitään itse. Minkä takia minun pitää herätä 7 töihin, joka aamu eläättäkseni muita?
Vierailija kirjoitti:
Työttömälle tulee yksi tueton päivä kuukaudessa eli noin 5% nipistys toimeentuloon.
5% ei sinänsä kuulosta pahalta mutta kun se viedään pienistä tuloista niin vaikuttaa suoraan ihmisen hyvinvointiin ja jokainen työtön joutuu miettimään että mistä säästää ko. vähennys.
Itse ajattelin että tilapäinen kirkosta eroaminen ja kotivakuutus on se millä pärjään asian kanssa.
Kotivakuutuksen maksamiseen voit hakea toimeentulotukea.
No milloin se tulee voimaan ja on virallista? Kaikki puhuu vaan ensivuodesta. Eli tuleeko voimaan heti 1.1.2018?
T: Eräs vi*un Asperger, jolle kaikki pitää vääntää rautalangasta ja silti ei välttämättä mene perille
dd kirjoitti:
Menkää v*ttu töihin! Ei ole niin se vaikeaa. En halua elättää ihmisiä, jotka eivät halua tehdä mitään itse. Minkä takia minun pitää herätä 7 töihin, joka aamu eläättäkseni muita?
Elähän hajoile siellä. Ite herään v*ttu neljältä aamulla töihin, mut ei v*ttu kestä pää tätä helvetin paskaa elämää. Joten aion lusmuilla saikulla tai työttömänä hetken. Elä sure, pääset musta joskus eroon.
aaapeee
Kurja kohtalo kirjoitti:
No milloin se tulee voimaan ja on virallista? Kaikki puhuu vaan ensivuodesta. Eli tuleeko voimaan heti 1.1.2018?
T: Eräs vi*un Asperger, jolle kaikki pitää vääntää rautalangasta ja silti ei välttämättä mene perille
Tulee voimaan 1.1.2018. Ensimmäiset rangaistukset jaetaan 1.4.2018.
dd kirjoitti:
Kuules nyt! Minä olen noussut sinne töihin yli 30 vuotta. (Voitko sanoa itsestäsi samaa?) Mutta sitten kävi niin ikävästi, että työpaikka lopetti toimintansa, kun omistajat eläköityi. Minä jouduin työttömäksi. Nyt lähempänä 60 ikävuotta ei se työpaikan saaminen pienellä paikkakunnalla ole ihan helppoa. Mistä muuten olet saanut päähäsi, etten haluaisi tehdä mitään itse?? Haluanhan minä, mutta mistä minä sen työpaikan revin. Vaihdetaanko osia? Saanko tulla sinun tilallesi töihin. Minua ei harmita, vaikka maksankin verojen muodossa jonkun toisen toimeentulon. Sitähän minä olen tähänastisen elämäni muutenkin tehnyt. Eikä harmittanut yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä kans tuo kirkosta eroaminen on eka. Sori vaan, mutta Sipin teot heijastuu nyt Jessen selkään.
Onneksi yläkerran ukko on armoa täynnä ja ymmärtää.
Paitsi vain että kirkko on Jeesuksen vihollinen, ja suurin harhaoppi minkä maa päällään kantaa! Ne jotka haluavat kuulua Jeesuksen porukkaan, heillä on suorastaa velvollisuus erota kirkosta! Jumala on täynnä oikeudenmukaisuutta, eikä ymmärrystä löydy yhtään niitä ihmisiä kohtaan, jotka eivät halua muuttaa mieltään syntiä kohtaan, vaan jatkavat synnissä elämistä ja synnin tekemistä. Armo ei koske niitä, jotka eivät kuole synnille, ja tee liittoa Jumalan kanssa, ja elä hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä etuutta ei ole otettu pois?
No siksi että tuki menee Sipilää lähellä oleville yrittäjille.
Lisäksi että en ole hakemassa toimeentulotukea.
Juu eka 3 kk putoaa 5 % seuraavat 3 kk taas 5 % ja niin edelleen. En tiedä mihin asti mennään...
Päihderiippuvuudesta on kerrankin hyötyä. Se on viranomaisten tiedossa ja voin antaa riippuvuudelle valtaa niin paljon, ettei työkkäri/kunta kelpuuta työllistäviin toimeenpiteisiin. Silloin tosin saa vain tt-tukea, mutta jos työmarkkinatuesta nipistetään joka kolmas kuukausi 5% pois, alkaa täydella tt-tuella oleminen ilman "työllistäviä" tukitoimia olla kannattavaa. Mitään perusteita tt-tuen leikkaamiselle ei ole, koska en ole viranomaisten mielestä työkykyinen. Helppoa lisärahaa saa pienimuotoisella diilaamisella (poliisia kiinnostaa vain isot kalat) ja aloittamalla korvaushoidon.
Oikeisto haluaa lisää amerikkaa ja juuri sitä se tässä saa. Everyman for himself.
dd kirjoitti:
Toivottavasti alat miettimään kaikkea sitä, mitä veronmaksullasi yhteiskuntaan mahdollistat. Muutamia hyödyllisiä ja sitten lukemattomia täysin turhia asioita vielä työttömien elättämisen lisäksi.
Tietenkin olisi ihan hyvä, jos työttömiltä poistettaisiin tuet. Verotuksesi määrä ei pienenisi yhtään, hallitus keksisi tilalle joko valtion velan lyhennystä tai muuta turhaa juttua, eli helpommalla et pääsisi. Sen jälkeen sinun ja naapurustosi asunnot ryöstetäisiin 2-5 kertaa melko lyhyen ajan sisällä jonkun epätoivoisen työttömän ja tuettoman toimesta. Sen myötä vakuutusmaksusi karkaisivat pilviin ja joutuisit sijoittamaan yksityiseen turvahälytysfirmaan. Taloyhtiö (jos nyt asut taloyhtiössä) myös, ja vastikkeet nousisivat ihan reippaasti.
Palkkasi ei kuitenkaan nousisi. Työnantaja vain huomauttaisi, että olisit nyt kiitollinen, kun on edes jotain töitä. Saattaisit myös itse joutua työttömäksi nauttimaan tuettomasta elämästä.
Vieläkö tekee mieli kitistä, että sinun verot ja sinun verot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä etuutta ei ole otettu pois?
No siksi että tuki menee Sipilää lähellä oleville yrittäjille.
Samastahan syystähän asumitustuesta ei leikata, vaan työttömyysturvasta, vaikka valtiotalouden kannalta olisi ihan sama kummasta leikastaan. Mutta asumitustuesta olisi leikkaaminen olisi pois yksityisen vuokranantajan rahoista (vuokria olisi laskettava), joten siihen ei Sipilä halua koskea.
Vierailija kirjoitti:
Sen myötä vakuutusmaksusi karkaisivat pilviin ja joutuisit sijoittamaan yksityiseen turvahälytysfirmaan.
Ja ne valvontakameratkin toimisivat vain houkuttimena huppupäisille miehille ja naisille.