Mikä ihmeen liikelaskenta? Milloin tällaisesta on alettu puhua? Ei mitään mielikuvaa
Ei meidän aikanamme vain mistään liikelaskennasta puhuttu. Milloin se on tullut muotiin ja kaikilleko sitä toitotetaan?
Kommentit (9)
Mitäpä siitä puhumaan. Jos vauva ei liiku enää, niin eipä sille voi paljoa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä siitä puhumaan. Jos vauva ei liiku enää, niin eipä sille voi paljoa tehdä.
Kyse onkin ennen kaikkea siitä että huomataan vauvan liikkeiden selvästi vähentyneen, silloin vauva voi olla vielä pelastettavissa.
Esikoinen syntyi 36 vuotta sitten ja silloin jo tein liikelaskentaa odotuksen loppuvaiheessa
Meidän aikana? Mikä aika tämmöinen on?
Mä olen 40+ ja kuulemma äitini oli minua odottaessaan tehnyt liikelaskentaa (joka oli vaikeaa, koska olin niin rauhallinen mahassaa).
15 v sitten odotin esikoista ja loppuvaiheessa neuvottiin laskaan liikkeitä. Mutta mä olin puhunut neuvolassa että tuntuu että vauva liikkuu vähän, mikä on tietty normaalia raskauden lopussa kun tila käy vähiin. Kerran jouduin äitipolille tsekkaukseen kun laskennassa ei tullu tarpeeksi liikkeitä. Vauva syntyikin sitten samana iltana. Keräs varmaan voimia syntymään...
Liikelaskenta luultavimmin pelasti vauvani hengen. Liikkeet olivat selkeästi vähentyneet ja oli jo pitkään ollut aika hiljaista. Menin tsekkaukseen ja lapsivesi oli lähes ehtynyt. Päädyttiin puhkaisemaan kalvot heti ja käynnistämään synnytys. Synnytyksen aikana sydänäänet alkoivat heiketä, mutta onneksi vauva sitten viimein syntyi, eikä päädytty hätäsektioon. Vauva oli vaisun oloinen syntyessään, mutta tokeni onneksi melko nopeasti. Mitenköhän olisi käynyt, jos olisi vain jäänyt ihmettelemään useaksi päiväksi?
Että sellainen muoti-ilmiö.
Milloin tuollaisesta sitten aletaan puhua? Sanotaanko siitä kaikille? Koska minulle ei todellakaan sanottu.
20v sitten ainakin oli puhetta.